Radboudumc

print
Patiëntervaringen

Het Radboudumc verbetert voordurend de zorg. Daarvoor zijn ervaringen van patiënten onmisbaar. We meten daarom ziekenhuisbreed patiëntervaringen met behulp van de zogenoemde Consumer Quality index (CQ-index). Op de pagina onderzoek patiëntervaringen vindt u informatie over dit meetinstrument en de manier waarop het Radboudumc de metingen uitvoert. 

Meten om te verbeteren

Het Radboudumc gebruikt de resultaten van CQ-metingen om de zorg nog verder te verbeteren. Op basis van de patiëntervaringen zetten we verbeteracties uit op de onderdelen die volgens patiënten verbeterd kunnen worden.

Uitkomsten van CQ-metingen

  • Uitkomsten van de CQ-metingen van het Radboudumc kunt u vinden onder onze resultaten.

Deel uw eigen patiëntervaring

Op Zorgkaartnederland.nl kunt u uw zorgverlener/een zorgorganisatie waarderen. Hiermee helpt u andere mensen die op zoek zijn naar een zorgverlener én geeft u zorginstellingen en zorgverleners praktische suggesties voor het verder verbeteren van hun dienstverlening. Deel ook uw ervaring als patiënt op www.zorgkaartnederland.nl.

Patiëntervaringen via patiëntenverenigingen

Onze zorgafdelingen onderhouden goede contacten met patiëntenverenigingen van de ziektebeelden die op de afdeling behandeld worden. Hierdoor krijgt de afdeling waardevolle informatie over de wensen en ervaringen van patiënten. Patiëntenverenigingen kunnen hun waardering uiten voor ziekenhuizen of afdelingen door het geven van erkenningen.