Radboudumc

print
Rughernia: patiëntervaring

In 2013 heeft het Radboudumc aan patiënten gevraagd wat hun ervaringen zijn de zorg bij een rughernia in het ziekenhuis. De vragenlijst is verstuurd naar 58 patiënten. 20 patiënten (34,5%) vulden de vragenlijst in. Wij gebruiken de resultaten om onze zorg verder te verbeteren.

Algemene waardering

  • Patiënten waarderen de zorg bij een rughernia met een 7,6
  • 80% van de patiënten zou het Radboudumc aanbevelen aan familie en vrienden, 10% geeft aan dit waarschijnlijk te doen.
  • De patiënten waren het meest positief over de behandeling door de specialist, de informatie van het ziekenhuis en het contact met de specialist en de verpleegkundigen.
  • Van alle beoordeelde thema’s waren patiënten het minst positief over de samenwerking tussen de zorgverleners, de effectiviteit van de behandeling en de wachttijden.

Waardering per thema

Hieronder ziet u de patiëntervaringen met de zorg bij een rughernia per thema.

Patiëntervaring rughernia

Klik op de afbeelding voor een vergroting.

Patiënten beantwoorden vragen over verschillende thema’s in de zorg. Zo wordt bijvoorbeeld gevraagd of patiënten vinden dat de specialist de patiënt de ruimte geeft mee te beslissen over de behandeling. Dit is één van de vragen die valt onder het thema behandeling van de specialist. De antwoorden op de verschillende vragen per thema vormen gezamenlijk de totale beoordeling van een thema. De beoordeling per thema wordt weergegeven in drie categorieën: positieve, neutrale en minst positieve ervaringen.

Hier leest u hoe patiënten de verschillende thema’s van de zorg bij een rughernia beoordelen.

Geef uw mening






Verzenden