Radboudumc

print
Spataderbehandeling: patiëntervaring

In 2013 heeft het Radboudumc aan patiënten gevraagd wat hun ervaringen zijn met de zorg bij een spataderbehandeling in het ziekenhuis. De vragenlijst is verstuurd naar 156 patiënten. 47 patiënten (30,1%) vulden de vragenlijst in. Wij gebruiken de resultaten om onze zorg verder te verbeteren.

Algemene waardering

  • Patiënten waarderen de zorg bij een spataderbehandeling met een 8,2 .
  • 62% van de patiënten zou het Radboudumc aanbevelen aan familie en vrienden, 34% geeft aan dit waarschijnlijk te doen.
  • De patiënten waren het meest positief over de informatie over de nazorg, de spataderbehandeling zelf en het contact met de behandelend arts.
  • Van alle beoordeelde thema’s waren patiënten het minst positief over de anesthesie, zowel over het gesprek dat daaraan vooraf ging als de mogelijkheid om mee te beslissen over de verdoving.

Waardering per thema

Hieronder ziet u de patiëntervaringen met de zorg bij een spataderbehandeling per thema.

Patiëntervaring spataderbehandeling

Klik op de afbeelding voor een vergroting.

Patiënten beantwoorden vragen over verschillende thema’s in de zorg. Zo wordt bijvoorbeeld gevraagd of patiënten vinden dat duidelijk verteld wordt met wie de patiënt contact kan opnemen bij problemen of klachten na de behandeling of operatie (zoals een telefoonnummer of spreekuur ). Dit is één van de vragen die valt onder het thema informatie over de nazorg. De antwoorden op de verschillende vragen per thema vormen gezamenlijk de totale beoordeling van een thema. De beoordeling per thema wordt weergegeven in drie categorieën: positieve, neutrale en minst positieve ervaringen.

Hier leest u hoe patiënten de verschillende thema’s van zorg bij een spataderbehandeling beoordelen.

Geef uw mening






Verzenden