Onderwijs Scholingen Hbo Verpleegkunde Radboud Plus Traject

Over het Radboud Plus Traject Verpleegkunde

Wil je bijdragen aan hoogcomplexe patiëntenzorg in een academisch ziekenhuis? Ben je enthousiast, leergierig en onderzoekend? En ben je op zoek naar extra mogelijkheden om je als verpleegkundige te ontwikkelen? Kies dan voor het Radboud Plus Traject en bouw aan je toekomst!

lees meer

Over het Radboud Plus Traject Verpleegkunde

Wil je bijdragen aan hoogcomplexe patiëntenzorg in een academisch ziekenhuis? Ben je op zoek naar extra mogelijkheden om je als verpleegkundige te ontwikkelen? Kies dan voor het Radboud Plus Traject en bouw aan je toekomst!

Radboud Plus Traject (RPT)

Vanaf het derde leerjaar van jouw hbo-v opleiding kun je deelnemen aan het Radboud Plus Traject. In leerjaar 3 en 4 loop je al je stages in het Radboudumc. Daarnaast volg je een extra programma. Het programma sluit aan bij belangrijke thema’s binnen ons academisch ziekenhuis en bestaat uit 4 onderdelen (pijlers): samen betere zorg, verpleegkundig leiderschap, ketenzorg en innovatie. Met verschillende activiteiten, de bouwstenen, ga je tijdens het traject aan de slag. Hiermee geef je invulling aan de pijlers en bouw je aan je eigen ontwikkeling.

De hbo-opleiding Verpleegkunde wordt verzorgd door de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN).


Selectie­procedure

De selectie voor deelname aan het hbo Verpleegkunde Radboud Plus Traject vindt eenmaal per jaar plaats. De vacature voor 2018 is gesloten.

lees meer

Selectie­procedure

De selectie voor deelname aan het hbo Verpleegkunde Radboud Plus Traject vindt eenmaal per jaar plaats. Studenten hbo-v leerjaar 2 van de HAN worden voorafgaand aan de selectie uitgenodigd via de HAN voor een voorlichtingsbijeenkomst. Hierna krijgen ze via de HAN mail nadere informatie over de selectieprocedure.

De selectieprocedure in het kort

  • Stuur een motivatiebrief en CV.
  • Stuur ook een kopie van de meest recente cijferlijst vanuit Alluris en de laatste praktijkbeoordeling.
  • De selectie duurt een dagdeel en bestaat uit een groepsopdracht en een individueel gesprek.

Werving 2018

De vacature voor 2018 is gesloten. Solliciteren is niet meer mogelijk.

Meer weten? Neem contact op

Petra Kat
Studentadviseur

(024) 361 87 73

Contact

In het kort

  • Studenten die starten met het 3e leerjaar hbo-v van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN). Je bent leergierig, onderzoekend, nieuwsgierig naar de academische omgeving en wil meer uit je opleiding halen.


  • Dit leer je

    Binnen een academische setting leer je hoogcomplexe zorg uit te voeren en te coördineren. Samen met anderen stem je de juiste zorg op patiënten af. Je past persoonsgerichte zorg toe, leert goed communiceren met patiënten en stimuleert het zelfmanagement van patiënten. Binnen de zorg werk je aan verpleegtechnische vaardigheden en doe je ervaring op in het klinisch redeneren. Je besteedt aandacht aan zorgoverstijgende taken, bijvoorbeeld het coachen van studenten en collega’s en de organisatie van zorg rondom patiënten. Daarnaast krijg je meer informatie over verpleegkundig leiderschap, ketenzorg en innovatie en leer je dit toe te passen in de praktijk.

Vijf vragen aan Margo van Nouweland

Zij doet het Radboud Plus Traject.

lees meer

Vijf vragen aan Margo van Nouweland

Margo vertelt hoe zij zich met het Radboud Plus Traject straks kan profileren en onderscheiden ten opzichte van de rest.

1 Wie ben ik?

Ik ben Margo, 22 jaar oud en woon op kamers in Nijmegen. Momenteel zit ik in het derde jaar van de hbo-opleiding verpleegkunde op de Hogeschool Arnhem Nijmegen en volg ik het Radboud Plus Traject. In mijn vrije tijd zit ik graag op het terras met vriendinnen, maar lig ik ook graag op de bank bij te komen na een dag school of stage. Daarnaast ben ik actief lid bij s.v. Plexus, de studievereniging van de hbo-v in Nijmegen.

2 Wat is voor jou de “plus” van het Radboud Plus Traject?

“Waarom binnen je comfortzone blijven als daarbuiten veel meer te beleven valt?”
Deze zin is mijn motto om op nieuwe dingen af te stappen. Dit heeft mij tot nu toe verder gebracht dan ik ooit gedacht had. Ik vind de uitdaging in het academische, wat betekent dat je veel hoog-complexe patiënten ziet. Daarnaast is definitie van een laag-complexe patiënt in het Radboudumc anders dan die van een perifeer ziekenhuis. Je bent continu bezig met het behouden van de kwaliteit van de zorg die geleverd wordt. Ook staat het klinisch redeneren centraal.
 

3 Welke bouwstenen heb ik tot nu toe gevolgd en wat was de meerwaarde?

Tot nu toe heb ik vier bouwstenen gevolgd, waarvan twee keuzebouwstenen en twee verplichte bouwstenen. Met mijn eigen bouwsteen ga ik nog aan de slag.

De verplichte bouwsteen was een interactieve presentatie waarbij een patiënt van het Radboudumc kwam vertellen over zijn ervaring van zorg in het ziekenhuis. Door vragen te stellen aan de patiënt werd ik bewust van handelingen die voor ons als verpleegkundige heel normaal zijn, terwijl dit niet altijd vanzelfsprekend is voor de patiënt. Dit heeft gemaakt dat ik nu duidelijk tegen de patiënt vertel waarom ik bepaalde dingen doe. Ook probeer ik de patiënt zoveel mogelijk mee te laten denken in het zorgproces. Daarnaast heb ik een workshop gevolgd over het verpleegkundig leiderschap, de andere verplichte bouwsteen in het derde leerjaar. Deze workshop werd gegeven door middel van een pop-up theater. Er werden situaties uit de praktijk nagespeeld. Op deze manier werd ik mij bewust van mijn handelen als verpleegkundige.

De keuzebouwstenen waren een workshop mindfullness en een presentatie over het transferpunt in het Radboudumc. Ondanks dat ik zelf niets met mindfullness heb, ben ik blij dat ik de workshop heb gevolgd. Voor sommige patiënten werkt het namelijk wel om tot rust te komen. Doordat ik kennis heb gemaakt met mindfullness kan ik me nu beter verplaatsen in de patiënt en hierdoor persoonsgerichte zorg bieden. De presentatie bij het transferpunt heeft als toegevoegde waarde dat ik nu beter weet hoe de nazorg wordt geregeld. Doordat ik weet wat het transferpunt nodig heeft om de nazorg te kunnen regelen, kan ik de nazorg beter inventariseren bij de patiënt door gerichtere vragen te stellen.
 

4 Hoe heb ik de begeleiding tijdens mijn stage(s) ervaren?

De begeleiding in het Radboudumc ervaar ik als zeer prettig. Tijdens het kennismakingsgesprek bespreek je samen met je begeleiders welke manier van leren bij jou past en welke begeleiding je fijn vindt. Jouw werkbegeleiders proberen hun manier van begeleiden zoveel mogelijk aan jouw eigen leerstijl aan te passen.

5 Welke tip(s) heb ik voor mijn medestudenten?

Een goede conditie, gezondheid en planning.


Wat is de plus voor jou?

Het Radboud Plus Traject geeft je gegarandeerd stages binnen het Radboudumc, keuzevrijheid in activiteiten, persoonlijke begeleiding en de mogelijkheid tot vervolgopleidingen en -programma's.

lees meer

Wat is de plus voor jou?

  • Gegarandeerde stages in leerjaar 3 en 4 binnen het Radboudumc.
  • Interessante activiteiten speciaal voor en door Radboud Plus studenten.
  • Keuzevrijheid in activiteiten. Je geeft zelf inhoud aan het traject.
  • Aantrekkelijke financiële vergoeding.
  • Professionele en persoonlijke begeleiding.
  • Keuzevrijheid minor, ook een minor in het buitenland is mogelijk.
  • Je maakt kennis met interprofessioneel leren in een academische omgeving.
  • Na de opleiding mogelijkheden voor diverse vervolgprogramma’s en vervolgopleidingen.

Scholing Hbo verpleegkunde voltijd

Soort scholing: Hbo-opleiding

Als verpleegkundige zorg je ervoor dat je patiënten de zorg krijgen die ze nodig hebben. Je analyseert de zorgvraag en stemt daar je aanpak op af.

lees meer
  • Snel naar