
Wat is mijnRadboud?
Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Zo kunt u bijvoorbeeld zelf een vervolgafspraak maken of uitslagen van onderzoeken inzien. Gewoon vanuit huis met een computer, tablet of smartphone.
lees meerWat is mijnRadboud?
Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving een deel van uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Op elk moment en via elke computer, tablet of smartphone. In mijnRadboud kunt u:- medische vragen stellen aan uw behandelteam
- een of meerdere foto’s ter verduidelijking meesturen met uw medische vraag
- afspraken inzien of afzeggen
- vervolgafspraken maken (de eerste afspraak kunt u niet maken via mijnRadboud)
- uw afspraak voorbereiden
- uw afspraak in uw digitale agenda plaatsen (inclusief routebeschrijving naar het Radboudumc)
- met uw smartphone aanmelden voor uw afspraak bij de aanmeldzuil op de polikliniek
- uitslagen zien van laboratoriumonderzoek, inclusief uitslagen van andere ziekenhuizen en instellingen wanneer dit laboratoriumonderzoek bij het Radboudumc is uitgevoerd
- uitslagen zien van weefselonderzoek
- uitslagen inzien van radiologieonderzoek
- uitslagen inzien van nucleaire geneeskundeonderzoek
- resultaten van metingen inzien
- een overzicht zien van de medicatie die u gebruikt en herhaalrecepten aanvragen
- brieven lezen die verzonden zijn door behandelaars van het Radboudumc, bijvoorbeeld aan uw huisarts
- in sommige gevallen vragenlijsten invullen en zelf medische gegevens bijhouden
- tijdens uw opname een aantal gegevens over uw opname inzien
- uw dossier downloaden
- uw berichtinstellingen aanpassen
- het ontvangen van afspraakbrieven per post aanzetten via de berichtinstellingen
- uw persoonsgegevens wijzigen
- algemene vragen stellen aan het voorlichtingscentrum
E: mijnradboud@radboudumc.nl
T: 024-3614443
Uw afspraakbevestiging digitaal, tenzij
U ontvangt uw afspraakbevestiging digitaal via mijnRadboud. Wilt u deze ook per post ontvangen? Pas uw berichtinstellingen aan via mijnRadboud.
lees meerUw afspraakbevestiging digitaal, tenzij
Als u gebruik maakt van mijnRadboud ontvangt u uw afspraakbevestiging en afspraakwijzigingen online via mijnRadboud. Wilt u ook afspraakbrieven per post ontvangen? Pas dan uw berichtinstellingen via de webversie van mijnRadboud aan of geef uw voorkeur door aan de baliemedewerkers.Lees onderstaand hoe u uw instellingen kunt wijzigen:
- log in in mijnRadboud via de webversie (niet via de app)
- selecteer onder het tabblad ‘Instellingen’ de ‘Berichtinstellingen’
- ga naar ‘Afspraken’
- klik bij ‘Afspraakbrief’ op het posticoontje en meld u aan
- e-mailnotificatie voor afspraakbevestigingen
- e-mailnotificatie voor wijzigingen in uw afspraak
- barcode waarmee u zich via de mijnRadboud-app kunt aanmelden bij de aanmeldzuil
Download de mijnRadboud app
Gebruik de barcode om u aan te melden bij de aanmeldzuil. U vindt de barcode in de webversie van mijnRadboud onder het tabblad ‘Mijn afspraken’, in de mijnRadboud-app onder het icoon ‘Barcode’.
Hoe activeer ik mijnRadboud?
Met de activatiecode kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Daarmee activeert u mijnRadboud. Volg daarvoor onderstaande stappen of bekijk het instructiefilmpje.
lees meerAanmelden
U kunt u aanmelden bij de balie van de polikliniek, of bij de centrale inschrijfbalie. Als ouder/verzorger kunt u toegang krijgen tot het dossier van uw kind. Hiervoor moet u een toestemmingsformulier invullen. Hetzelfde geldt voor wettelijk vertegenwoordigers van wilsonbekwame patiënten.
lees meerAanmelden
-
U ontvangt in de uitnodigingsbrief voor uw eerste afspraak een inlogcode waarmee u zich aan kunt melden voor mijnRadboud. U heeft dan nog geen volledige toegang tot mijnRadboud, daarvoor moet u zich eerst legitimeren. U kunt hiervoor persoonlijk langskomen bij de balie van de polikliniek waar u onder behandeling bent, of bij de centrale inschrijfbalie. Deze vindt u bij de hoofdingang (route 509), bij ingang oost (route 940) en bij ingang west (Philips van Leydenlaan 15, Nijmegen). U heeft het volgende nodig:
- uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart).
- uw mobiele telefoonnummer
Nadat u zich heeft gelegitimeerd, heeft u volledige toegang tot mijnRaboud.
Let op: uw aanmelding voor mijnRadboud is pas afgerond als u heeft ingelogd in mijnRadboud. Doe dit binnen 90 dagen, anders verloopt uw toegang en moet u zich opnieuw aanmelden. Wanneer u eenmaal heeft ingelogd, is uw toegang onbeperkt geldig.
Als uw eerste afspraak een via een videogesprek plaatsvindt is het mogelijk om ook de inschrijving en legitimatie via een videogesprek te doen. Daarmee krijgt u ook volledige toegang tot mijnRadboud. Er wordt in dat geval telefonisch contact met u opgenomen voor het plannen van het videogesprek.
Veilige inlogmethode voor mijnRadboud
Om uw gegevens goed te beschermen, werkt mijnRadboud met een extra controle per sms of e-mail. Geef daarom het mobiele nummer of e-mailadres door waarop u deze code wilt ontvangen. Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld, , ontvangt u per sms of e-mail een code die u moet invoeren. We doen deze extra controle om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met u te maken hebben.
-
Ouders of verzorgers van kinderen tot 12 jaar kunnen toegang krijgen tot het dossier van hun kind. Om de privacy en veiligheid te borgen zijn we daarbij extra zorgvuldig. We vragen u om bij aanmelding het volgende mee te nemen:
- uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart),
- het identificatiebewijs van uw kind. Is uw kind pas geboren en heeft het nog geen identificatiebewijs? Kaart dit dan aan bij uw arts. De arts mailt dan een verklaring naar de centrale inschrijfbalie,
- uw mobiele telefoonnummer.
Daarnaast vragen we u om een toestemmingsformulier mee te nemen. Als u wilt kunt u dit formulier thuis al invullen:
-
Toegang tot het dossier van langdurig wilsonbekwame patiënten
Wettelijke vertegenwoordigers van langdurig wilsonbekwame patiënten kunnen toegang krijgen tot het dossier van hun kind of cliënt. Om de privacy en veiligheid te borgen zijn we daarbij extra zorgvuldig. We vragen u om bij aanmelding het volgende mee te nemen:
- uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart),
- het identificatiebewijs van uw kind of cliënt,
- indien van toepassing een verklaring van de arts als uw kind langdurig wilsonbekwaam en tussen de 12 en 18 jaar oud is,
- indien van toepassing een verklaring van de rechtbank die aangeeft dat u de mentor of curator bent van een patiënt ouder dan 18 jaar,
- uw mobiele telefoonnummer.
Daarnaast vragen we u om een toestemmingsformulier in te vullen. Als u wilt kunt u dit formulier thuis al invullen:
Herhaalrecepten aanvragen
U kunt via mijnRadboud een herhaalrecept aanvragen. lees meerContact met uw zorgverlener
Via mijnRadboud kunt u heel gemakkelijk een bericht sturen of vragen stellen aan uw behandelteam. lees meerVeelgestelde vragen
Heeft u nog vragen? Bijvoorbeeld over aanmelden of over in- en uitloggen? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan contact op per mail of telefoon.
lees meermijnRadboud app
MijnRadboud is ook als app beschikbaar. Zo kunt u altijd en overal uw dossier raadplegen. Ook kunt u zich in het Radboudumc bij de aanmeldzuil aanmelden voor uw afspraak. Met de mijnRadboud app kunt u nagenoeg dezelfde functies van mijnRadboud raadplegen als in de webversie.
lees meermijnRadboud app
MijnRadboud is ook als app beschikbaar. Zo kunt u altijd en overal uw dossier raadplegen. Ook kunt u zich in het Radboudumc bij de aanmeldzuil aanmelden voor uw afspraak, met behulp van uw persoonlijke barcode in de app. Met de mijnRadboud app kunt u nagenoeg dezelfde functies van mijnRadboud raadplegen als in de webversie.Onderstaande zaken ziet u wel in de webversie van mijnRadboud, maar niet in de app.
- ziekenhuisopnamen
- resultaten van metingen
- downloaden van uw dossier
Het inlogscherm kan alleen bij iOS gedraaid worden
Het elektronisch delen van uw gegevens
Via mijnRadboud is het mogelijk om toestemming te geven om uw medische gegevens uit het Radboudumc elektronisch te delen met zorgverleners van andere ziekenhuizen.
lees meerHet elektronisch delen van uw gegevens
Via mijnRadboud is het mogelijk om toestemming te geven om uw medische gegevens uit het Radboudumc elektronisch te delen met zorgverleners van andere ziekenhuizen. Om goede zorg aan u te kunnen geven of om uw behandeling ergens ander voort te kunnen zetten, willen zorgverleners soms een compleet overzicht hebben van uw medische situatie en behandeling in het verleden. De gegevens over uw medische situatie zijn vaak verspreid over alle zorginstellingen waar u bent behandeld.Uw medische gegevens uit het Radboudumc kunnen wij in een elektronisch systeem delen met zorgverleners van andere ziekenhuizen. Hiermee kunnen bijvoorbeeld radiologie- en cardiologiebeelden of een medische samenvatting worden gedeeld. Hiervoor is altijd uw toestemming nodig. U kunt binnen mijnRadboud onder Instellingen aangeven of u toestemming geeft voor het elektronisch delen van uw gegevens. U kunt te allen tijde uw toestemming wijzigen of weer intrekken.
In mijnRadboud kunt u meer lezen over welke gegevens het Radboudumc kan delen met wie. Ook wordt uitgelegd wat u kunt doen om zelf te bepalen met wie welke gegevens mogen worden gedeeld.
Ook de omliggende ziekenhuizen vragen deze toestemming aan patiënten om op hun beurt gegevens met het Radboudumc te mogen delen.
mijnRadboud Tijdens uw opname uw gegevens inzien
Tijdens uw opname in het Radboudumc kunt u gegevens over uw opname inzien via mijnRadboud.
lees meermijnRadboud Tijdens uw opname uw gegevens inzien
Vanaf 13 december 2018 kunt u tijdens uw opname in het Radboudumc de gegevens over uw opname inzien via mijnRadboud. U heeft hiervoor volledige toegang nodig tot mijnRadboud. Vervolgens kunt u inloggen in uw mijnRadboud account met uw smartphone of tablet.
- Inloggen via website: als u tijdens uw opname inlogt via de website, komt u direct op de pagina met uw opname-informatie uit.
- Inloggen via app: Logt u in via de mijnRadboud app, dan kunt u via de knop ‘Opname’ uw gegevens bekijken.
-
Uw persoonsgegevens.
-
De afdeling en kamer waar u tijdens uw opname verblijft.
-
Wanneer, waar en door welke zorgverlener u bent opgenomen.
-
Als er een verwachte ontslagdatum is ingevuld, wordt deze getoond. Is er nog geen verwachte ontslagdatum, dan wordt dit onderdeel niet getoond.
-
Dit zijn de zorgverleners die betrokken zijn bij deze specifieke opname.
-
De geplande afspraken in de komende 4 dagen.
-
- Gepland: de medicijnen die u op vaste tijdstippen tijdens uw opname ontvangt, dit staat voor u gepland. We tonen hier de medicatie voor vijf dagen, waarbij u de medicatie van één dag geleden ziet, die van vandaag en de komende drie dagen.
- Continu: de medicijnen die u doorlopend in een vaste hoeveelheid ontvangt, bijvoorbeeld via een infuus.
- Zonodig: de medicijnen die u krijgt als dit noodzakelijk is. Of wanneer u er zelf om vraagt, bijvoorbeeld een pijnstiller.
-
We tonen de laatste acht metingen van uw bloeddruk (NIBD mmHg), hartfrequentie, temperatuur en ademhalingsfrequentie.
-
Informatie over uw dieet.
-
Uw zorgverlener heeft een aanvraag gedaan voor een laboratoriumonderzoek, bijvoorbeeld om uw bloedglucosewaarde te bepalen.
-
Uw zorgverlener heeft een aanvraag gedaan voor een radiologisch onderzoek zoals een röntgenfoto, MRI- of CT-scan.
-
Uw zorgverlener heeft een aanvraag gedaan voor een consult, bijvoorbeeld het verzoek of een diëtist u kan bezoeken of een maatschappelijk werker.
-
Een aantal notities van uw zorgverlener, bijvoorbeeld wondzorg of familiegesprek.
Beveilig ‘uw mijnRadboud’
Uw mijnRadboud bevat privacygevoelige informatie. Het Radboudumc zorgt ervoor dat deze informatie vertrouwelijk en in overeenstemming met de privacywetgeving wordt behandeld. Maar het beschermen van uw gegevens heeft u voor een deel ook zelf in de hand. lees meerGebruikersraad mijnRadboud
In 2017 is de gebruikersraad mijnRadboud gestart. Deze nieuwe raad adviseert het Radboudumc gevraagd en ongevraagd over het gebruik van mijnRadboud en over de ontwikkeling en invoering van nieuwe functionaliteiten.
lees meerGebruikersraad mijnRadboud
In 2017 is de gebruikersraad mijnRadboud gestart. Deze nieuwe raad adviseert het Radboudumc gevraagd en ongevraagd over het gebruik van mijnRadboud en over de ontwikkeling en invoering van nieuwe functionaliteiten. De gebruikersraad bestaat uit 8 tot 10 patiënten die mijnRadboud gebruiken.
Wat doet de gebruikersraad mijnRadboud?
- De gebruikersraad komt 2 keer per jaar bij elkaar.
- Deelnemers zijn lid voor een periode van 2 tot 4 jaar.
- Zij laten zich voeden door signalen van patiënten, patiëntenorganisaties, familieleden, bezoekers en medewerkers.
- De leden adviseren de stuurgroep gevraagd en ongevraagd over het gebruik van mijnRadboud en de ontwikkeling en invoering van nieuwe functionaliteiten.
Lees over de ervaring van een patiënt met mijnRadboud 'Ik sta centraal'
Menno Gulpers (48) maakte tijdens zijn ziekte veel gebruik van mijnRadboud. Zijn persoonlijke patiëntendossier bood hem veel steun.
lees meerLees over de ervaring van een patiënt met mijnRadboud 'Ik sta centraal'
Menno Gulpers (48) maakte tijdens zijn ziekte veel gebruik van mijnRadboud. Zijn persoonlijke patiëntendossier bood hem veel steun.
1. Wat voor rol speelde mijnRadboud in uw herstel?
‘Toen ik hoorde dat ik ziek werd, stond mijn leven op zijn kop. Alles was gericht op de behandeling van een aantal maanden en mijn herstel. Misschien geloof je het niet, maar op plek drie van mijn steun en toeverlaat in deze tijd stond “een systeem”: mijnRadboud. Op plek 1 stonden uiteraard mijn gezin, familie, vrienden en collega’s en op plek 2 het team van dokters en verpleegkundigen dat mij beter ging maken.
2. Wat vindt u zo prettig aan mijnRadboud?
MijnRadboud is ingericht rondom mij als patiënt, niet rondom een proces of behandeling. Ik sta centraal. Ik kan mijn afspraken zien en maken, vragen stellen, medicijnen bekijken, informatie lezen, documenten downloaden voor de zorgverzekeraar, etcetera. En het mooie is: alle dokters en verpleegkundigen lezen en schrijven in het systeem. Nooit heb ik mijn verhaal onnodig dubbel hoeven vertellen. Bij elke afspraak was degene die me hielp volledig ingelezen en schreef hij of zij nieuwe informatie en nieuwe afspraken erbij. Steeds met mij als middelpunt en het doel – mijn genezing – voor ogen.
3. Vond u het gebruik van mijnRadboud gemakkelijk?
Mijn ervaring als burger met klantsystemen is niet zo best. Internetproviders, leasemaatschappijen, woonspecialisten: vaak volgen ze een proces en moet ik daarin mee. Weinig ruimte voor flexibiliteit. Zo gaat dat niet met mijnRadboud. Het voorziet erin om talloze mogelijke acties uit te voeren met als doel mij beter te maken. Of er nu complicaties optraden, ik heftig reageerde op medicijnen of onverwacht opleefde; telkens werd er gekeken: wat nu goed is voor Menno gaan we doen. Zo kon ik erop vertrouwen dat steeds de zorg geboden werd waar ik op dat moment behoefte aan had.’