Hoe activeer ik mijnRadboud?

Er zijn 2 manieren om u aan te melden: met DigiD en met activatiecode.

Aanmelden met DigiD (vanaf begin oktober 2021)

U kunt inloggen in mijnRadboud via DigiD. U heeft hiervoor de DigiD-app nodig.
Installeer de DigiD-app

  1. Download de DigiD-app op uw mobiele telefoon uit de Google Play Store of de Apple App Store.
  2. Log met uw DigiD-gegevens in op deze app.
  3. Kies een persoonlijke pincode om mee in te loggen.
  4. Laat u uw identiteitsbewijs scannen.

Aanmelden in mijnRadboud met DigiD

  1. Ga naar www.radboudumc.nl/mijnradboud
  2. Klik op ‘Inloggen/aanmelden met DigiD’. U wordt automatisch naar DigiD geleid.
  3. In DigiD kiest u voor inloggen met de DigiD-app en volgt de stappen.
  4. Als u alle stappen heeft uitgevoerd, bent u ingelogd in mijnRadboud.
  5. U kunt nu de algemene voorwaarden lezen. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u mijnRadboud gebruiken.

Aanmelden met activatiecode

Als u voor begin oktober 2021 een afspraakbrief heeft ontvangen, kunt u een account aanmaken met behulp van de activatiecode in de afspraakbrief die u heeft ontvangen of die de verpleegkundige op de afdeling voor u uitprint. Nadat u bent aangemeld, heeft u 90 dagen de tijd om in te loggen in mijnRadboud. Daarna verloopt uw account en moet u deze opnieuw aanvragen. Wilt u hulp bij het activeren van mijnRadboud? De medewerkers van de inschrijfbalie helpen u graag.

Als u voor begin oktober 2021 mijnRadboud nog niet heeft geactiveerd, kunt u de activatiecode weggooien en u aanmelden met DigiD.

Patientenzorg mijnRadboud

mijnRadboud is uw persoonlijke medische dossier dat u online kunt inzien. Hiermee kunt u bijvoorbeeld afspraken maken of uitslagen inzien.


Wat is mijnRadboud?

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Zo kunt u bijvoorbeeld zelf een vervolgafspraak maken of uitslagen van onderzoeken inzien. Gewoon vanuit huis met een computer, tablet of smartphone.

lees meer

Wat is mijnRadboud?

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving een deel van uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Op elk moment en via elke computer, tablet of smartphone. In mijnRadboud kunt u:

  • medische vragen stellen aan uw behandelteam
  • een of meerdere foto’s ter verduidelijking meesturen met uw medische vraag
  • afspraken inzien of afzeggen
  • vervolgafspraken maken (de eerste afspraak kunt u niet maken via mijnRadboud)
  • uw afspraak voorbereiden
  • uw afspraak in uw digitale agenda plaatsen (inclusief routebeschrijving naar het Radboudumc)
  • met uw smartphone aanmelden voor uw afspraak bij de aanmeldzuil op de polikliniek
  • uitslagen zien van laboratoriumonderzoek, inclusief uitslagen van andere ziekenhuizen en instellingen wanneer dit laboratoriumonderzoek bij het Radboudumc is uitgevoerd
  • uitslagen zien van weefselonderzoek
  • uitslagen inzien van radiologieonderzoek
  • uitslagen inzien van nucleaire geneeskundeonderzoek
  • resultaten van metingen inzien
  • een overzicht zien van de medicatie die u gebruikt en herhaalrecepten aanvragen
  • brieven lezen die verzonden zijn door behandelaars van het Radboudumc, bijvoorbeeld aan uw huisarts
  • in sommige gevallen vragenlijsten invullen en zelf medische gegevens bijhouden
  • tijdens uw opname een aantal gegevens over uw opname inzien
  • uw dossier downloaden
  • uw berichtinstellingen aanpassen
  • het ontvangen van afspraakbrieven per post aanzetten via de berichtinstellingen
  • uw persoonsgegevens wijzigen
  • algemene vragen stellen aan het voorlichtingscentrum

Vragen of problemen met mijnRadboud? Neem dan contact met ons op. Bel naar (024) 361 44 43 of stel uw vraag per mail.

mijnRadboud is vernieuwd

Met ingang van woensdag 13 oktober is mijnRadboud vernieuwd. Dat betekent dat de startpagina, waar u komt nadat u bent ingelogd, er anders uitziet dan u gewend bent. Dit geldt zowel voor de webversie van mijnRadboud als voor de app.

lees meer

mijnRadboud is vernieuwd

Met ingang van woensdag 13 oktober is mijnRadboud vernieuwd. Dat betekent dat de startpagina, waar u komt nadat u bent ingelogd, er anders uitziet dan u gewend bent. Dit geldt zowel voor de webversie van mijnRadboud als voor de app.

U kunt nog steeds dezelfde informatie vinden in mijnRadboud, alleen op andere plekken. Ook is de vormgeving vernieuwd, waardoor het uiterlijk van mijnRadboud is veranderd. U vindt uw aankomende afspraken nog steeds op de startpagina.

Wat zijn de belangrijkste wijzigingen in mijnRadboud?

Menu boven in het scherm

De knoppen bovenin de startpagina zijn veranderd. Deze knoppen kunt u niet meer uitvouwen. Alle onderwerpen die u hiervoor vond staan nu allemaal onder de hoofdknop Menu. Daarnaast staan hier de volgende knoppen naar:

  • Afspraken en opnames
  • Barcode voor aanmeldzuil
  • Dagpas/coronavragenlijst
  • Postvak

Deze knopen kunt u zelf aanpassen als u dat wilt. Dat kan via de knop Menu en dan Uw snelkoppelingen wijzigen (onder Instellingen).

Nieuwsberichten op de startpagina

Er staan een aantal korte actuele nieuwsberichten op de startpagina. Ernaast staat een blauwe knop waarop u kunt klikken voor meer informatie. Als u op de witte knop ‘Gelezen’ klikt verdwijnt het nieuwsbericht van de pagina.

Onderaan de startpagina vindt u onder Meer ontdekken nog enkele korte berichten met algemene informatie.

Meer informatie in de app

Door de vernieuwing is er meer informatie in de mijnRadboud-app te vinden. Hierdoor kunt u met de mijnRadboud-app nagenoeg dezelfde functies van mijnRadboud gebruiken als in de webversie.


Veelgestelde vragen

Heeft u nog vragen? Bijvoorbeeld over aanmelden of over in- en uitloggen? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan contact op per mail of telefoon.

lees meer

Helpdesk digitale zorg

Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
(024) 361 44 43
contact

Uw afspraak­bevestiging digitaal, tenzij

U ontvangt uw afspraakbevestiging digitaal via mijnRadboud. Wilt u deze ook per post ontvangen? Pas uw berichtinstellingen aan via mijnRadboud.

lees meer

Uw afspraak­bevestiging digitaal, tenzij

Als u gebruik maakt van mijnRadboud ontvangt u uw afspraakbevestiging en afspraakwijzigingen online via mijnRadboud. Wilt u ook afspraakbrieven per post ontvangen? Pas dan uw berichtinstellingen via de webversie van mijnRadboud aan of geef uw voorkeur door aan de baliemedewerkers. 

Lees onderstaand hoe u uw instellingen kunt wijzigen:
  • log in in mijnRadboud via de webversie (niet via de app)
  • selecteer onder het tabblad ‘Instellingen’ de ‘Berichtinstellingen’ 
  • ga naar ‘Afspraken’
  • klik bij ‘Afspraakbrief’ op het posticoontje en meld u aan
U ontvangt de onderstaande afspraakinformatie online via mijnRadboud:
  • e-mailnotificatie voor afspraakbevestigingen
  • e-mailnotificatie voor wijzigingen in uw afspraak
  • barcode waarmee u zich via de mijnRadboud-app kunt aanmelden bij de aanmeldzuil
Daarnaast ontvangt u twee dagen voor uw afspraak een herinnering via sms.

Download de mijnRadboud app

Gebruik de barcode om u aan te melden bij de aanmeldzuil. U vindt de barcode in de webversie van mijnRadboud onder het tabblad ‘Mijn afspraken’, in de mijnRadboud-app onder het icoon ‘Barcode’.

Hoe activeer ik mijnRadboud?

Er zijn 2 manieren om u aan te melden: met DigiD en met activatiecode.

lees meer

Aanmelden

U kunt vanaf begin oktober 2021 inloggen in mijnRadboud via DigiD. Als ouder/verzorger kunt u toegang krijgen tot het dossier van uw kind. Hiervoor moet u een toestemmingsformulier invullen. Hetzelfde geldt voor wettelijk vertegenwoordigers van wilsonbekwame patiënten.

lees meer

Aanmelden


  • Aanmelden met DigiD (vanaf begin oktober 2021)

    U kunt inloggen in mijnRadboud via DigiD. U heeft hiervoor de DigiD-app nodig.
    Installeer de DigiD-app

    1. Download de DigiD-app op uw mobiele telefoon uit de Google Play Store of de Apple App Store.
    2. Log met uw DigiD-gegevens in op deze app.
    3. Kies een persoonlijke pincode om mee in te loggen.
    4. Laat u uw identiteitsbewijs scannen.

    Aanmelden in mijnRadboud met DigiD

    1. Ga naar www.radboudumc.nl/mijnradboud
    2. Klik op ‘Inloggen/aanmelden met DigiD’. U wordt automatisch naar DigiD geleid.
    3. In DigiD kiest u voor inloggen met de DigiD-app en volgt de stappen.
    4. Als u alle stappen heeft uitgevoerd, bent u ingelogd in mijnRadboud.
    5. U kunt nu de algemene voorwaarden lezen. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u mijnRadboud gebruiken.

    Aanmelden met activatiecode

    Als u voor begin oktober 2021 een afspraakbrief heeft ontvangen, staat hierin een activatiecode inlogcode waarmee u zich aan kunt melden voor mijnRadboud. U heeft dan nog geen volledige toegang tot mijnRadboud, daarvoor moet u zich eerst legitimeren. U kunt hiervoor persoonlijk langskomen bij de balie van de polikliniek waar u onder behandeling bent, of bij de centrale inschrijfbalie. Deze vindt u bij de hoofdingang (route 509), bij ingang oost (route 940) en bij ingang west (Philips van Leydenlaan 15, Nijmegen). U heeft het volgende nodig:

    • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart).
    • uw mobiele telefoonnummer

    Nadat u zich heeft gelegitimeerd, heeft u volledige toegang tot mijnRaboud.
    Als u voor begin oktober 2021 mijnRadboud nog niet heeft geactiveerd, kunt u de activatiecode weggooien en u aanmelden met DigiD.

    Let op: uw aanmelding voor mijnRadboud is pas afgerond als u heeft ingelogd in mijnRadboud. Doe dit binnen 90 dagen, anders verloopt uw toegang en moet u zich opnieuw aanmelden. Wanneer u eenmaal heeft ingelogd, is uw toegang onbeperkt geldig.

    Als uw eerste afspraak een via een videogesprek plaatsvindt is het mogelijk om ook de inschrijving en legitimatie via een videogesprek te doen. Daarmee krijgt u ook volledige toegang tot mijnRadboud. Er wordt in dat geval telefonisch contact met u opgenomen voor het plannen van het videogesprek.

    Extra controle per sms of e-mail

    Om uw gegevens goed te beschermen, werkt het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord in mijnRadboud met een extra controle per sms of e-mail. Geef daarom het mobiele nummer of e-mailadres door waarop u deze code wilt ontvangen. Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld, ontvangt u per sms of e-mail een code die u moet invoeren. We doen deze extra controle om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met u te maken hebben.


Herhaalrecepten aanvragen

U kunt via mijnRadboud een herhaalrecept aanvragen. lees meer

Contact met uw zorgverlener

Via mijnRadboud kunt u heel gemakkelijk een bericht sturen of vragen stellen aan uw behandelteam. lees meer

mijnRadboud app

MijnRadboud is ook als app beschikbaar. Zo kunt u altijd en overal uw dossier raadplegen. Ook kunt u zich in het Radboudumc bij de aanmeldzuil aanmelden voor uw afspraak. Met de mijnRadboud app kunt u nagenoeg dezelfde functies van mijnRadboud raadplegen als in de webversie.

lees meer

mijnRadboud app

MijnRadboud is ook als app beschikbaar. Zo kunt u altijd en overal uw dossier raadplegen. Ook kunt u zich in het Radboudumc bij de aanmeldzuil aanmelden voor uw afspraak, met behulp van uw persoonlijke barcode in de app. Met de mijnRadboud app kunt u nagenoeg dezelfde functies van mijnRadboud raadplegen als in de webversie.

Onderstaande zaken ziet u wel in de webversie van mijnRadboud, maar niet in de app.

  • ziekenhuisopnamen
  • resultaten van metingen 
  • downloaden van uw dossier

Systeemvereisten: Apple iOS 11, Android versie 5.0 of hoger
Het inlogscherm kan alleen bij iOS gedraaid worden


Het elektronisch delen van uw gegevens

Via mijnRadboud is het mogelijk om toestemming te geven om uw medische gegevens uit het Radboudumc elektronisch te delen met zorgverleners van andere ziekenhuizen.

lees meer

mijnRadboud Tijdens uw opname uw gegevens inzien

Tijdens uw opname in het Radboudumc kunt u gegevens over uw opname inzien via mijnRadboud.

lees meer

mijnRadboud Tijdens uw opname uw gegevens inzien

Vanaf 13 december 2018 kunt u tijdens uw opname in het Radboudumc de gegevens over uw opname inzien via mijnRadboud. U heeft hiervoor volledige toegang nodig tot mijnRadboud. Vervolgens kunt u inloggen in uw mijnRadboud account met uw smartphone of tablet.

  • Inloggen via website: als u tijdens uw opname inlogt via de website, komt u direct op de pagina met uw opname-informatie uit.
  • Inloggen via app: Logt u in via de mijnRadboud app, dan kunt u via de knop ‘Opname’ uw gegevens bekijken.
Voor vragen over uw opname-informatie kunt u terecht bij uw behandelteam.


  • Uw persoonsgegevens.


Beveilig ‘uw mijnRadboud’

Uw mijnRadboud bevat privacygevoelige informatie. Het Radboudumc zorgt ervoor dat deze informatie vertrouwelijk en in overeenstemming met de privacywetgeving wordt behandeld. Maar het beschermen van uw gegevens heeft u voor een deel ook zelf in de hand. lees meer

Gebruikersraad mijnRadboud

In 2017 is de gebruikersraad mijnRadboud gestart. Deze nieuwe raad adviseert het Radboudumc gevraagd en ongevraagd over het gebruik van mijnRadboud en over de ontwikkeling en invoering van nieuwe functionaliteiten.

lees meer

Gebruikersraad mijnRadboud

In 2017 is de gebruikersraad mijnRadboud gestart. Deze nieuwe raad adviseert het Radboudumc gevraagd en ongevraagd over het gebruik van mijnRadboud en over de ontwikkeling en invoering van nieuwe functionaliteiten. De gebruikersraad bestaat uit 8 tot 10 patiënten die mijnRadboud gebruiken.

Wat doet de gebruikersraad mijnRadboud?

  • De gebruikersraad komt 2 keer per jaar bij elkaar.
  • Deelnemers zijn lid voor een periode van 2 tot 4 jaar.
  • Zij laten zich voeden door signalen van patiënten, patiëntenorganisaties, familieleden, bezoekers en medewerkers.
  • De leden adviseren de stuurgroep gevraagd en ongevraagd over het gebruik van mijnRadboud en de ontwikkeling en invoering van nieuwe functionaliteiten.

Lees over de ervaring van een patiënt met mijnRadboud 'Ik sta centraal'

Menno Gulpers (48) maakte tijdens zijn ziekte veel gebruik van mijnRadboud. Zijn persoonlijke patiëntendossier bood hem veel steun.

lees meer

Lees over de ervaring van een patiënt met mijnRadboud 'Ik sta centraal'

Menno Gulpers (48) maakte tijdens zijn ziekte veel gebruik van mijnRadboud. Zijn persoonlijke patiëntendossier bood hem veel steun.

1. Wat voor rol speelde mijnRadboud in uw herstel?

‘Toen ik hoorde dat ik ziek werd, stond mijn leven op zijn kop. Alles was gericht op de behandeling van een aantal maanden en mijn herstel. Misschien geloof je het niet, maar op plek drie van mijn steun en toeverlaat in deze tijd stond “een systeem”: mijnRadboud. Op plek 1 stonden uiteraard mijn gezin, familie, vrienden en collega’s en op plek 2 het team van dokters en verpleegkundigen dat mij beter ging maken.
 

2. Wat vindt u zo prettig aan mijnRadboud?

MijnRadboud is ingericht rondom mij als patiënt, niet rondom een proces of behandeling. Ik sta centraal. Ik kan mijn afspraken zien en maken, vragen stellen, medicijnen bekijken, informatie lezen, documenten downloaden voor de zorgverzekeraar, etcetera. En het mooie is: alle dokters en verpleegkundigen lezen en schrijven in het systeem. Nooit heb ik mijn verhaal onnodig dubbel hoeven vertellen. Bij elke afspraak was degene die me hielp volledig ingelezen en schreef hij of zij nieuwe informatie en nieuwe afspraken erbij. Steeds met mij als middelpunt en het doel – mijn genezing – voor ogen.
 

3. Vond u het gebruik van mijnRadboud gemakkelijk?

Mijn ervaring als burger met klantsystemen is niet zo best. Internetproviders, leasemaatschappijen, woonspecialisten: vaak volgen ze een proces en moet ik daarin mee. Weinig ruimte voor flexibiliteit. Zo gaat dat niet met mijnRadboud. Het voorziet erin om talloze mogelijke acties uit te voeren met als doel mij beter te maken. Of er nu complicaties optraden, ik heftig reageerde op medicijnen of onverwacht opleefde; telkens werd er gekeken: wat nu goed is voor Menno gaan we doen. Zo kon ik erop vertrouwen dat steeds de zorg geboden werd waar ik op dat moment behoefte aan had.’