Patiëntervaringen ambulante geestelijke gezondheidszorg
In 2018 heeft het Radboudumc aan patiënten gevraagd wat hun ervaringen zijn met de ambulante geestelijke gezondheidszorg in het ziekenhuis. Ambulante zorg betekent dat de zorgverlener, zoals een arts of psycholoog, naar de patiënt toe gaat in plaats van andersom. bekijk ervaringenPatiëntervaringen ambulante geestelijke gezondheidszorg
In 2018 heeft het Radboudumc aan patiënten gevraagd wat hun ervaringen zijn met de ambulante geestelijke gezondheidszorg in het ziekenhuis. Ambulante zorg betekent dat de zorgverlener, zoals een arts of psycholoog, naar de patiënt toe gaat in plaats van andersom. De vragenlijst is verstuurd naar 236 patiënten. 52 patiënten (22%) vulden de vragenlijst in. Wij gebruiken de resultaten om onze zorg verder te verbeteren.Algemene waardering
- Patiënten waarderen de ambulante geestelijke gezondheidszorg met een 7,6.
- 52% van de patiënten zou het Radboudumc aanbevelen aan familie en vrienden, 39% geeft aan dit waarschijnlijk te doen.
- De patiënten waren het meest positief over de vervulling van hulpwensen en de informatie over de behandeling.
- Van alle beoordeelde thema’s waren patiënten het minst positief over de informatie over cliëntenrechten en keuzemogelijkheden.
Waardering per thema
Hieronder ziet u de patiëntervaringen met de ambulante geestelijke gezondheidszorg per thema.Patiënten beantwoorden vragen over verschillende thema’s in de zorg. Zo wordt bijvoorbeeld gevraagd of patiënten vonden dat de behandelaar in voldoende mate begrijpt wat de klachten van de patiënt zijn. Dit is één van de vragen die valt onder het thema vervulling hulpwensen. De antwoorden op de verschillende vragen per thema vormen gezamenlijk de totale beoordeling van een thema. De beoordeling per thema wordt weergegeven in drie categorieën: positieve, neutrale en minst positieve ervaringen.
Patiëntervaringen per thema
Aan patiënten is een aantal vragen voorgelegd over de ambulante geestelijke gezondheidszorg. Hieronder vindt u de resultaten van de thema's waar we het volgens de patiënten goed doen en waar het beter kan. U vindt hier ook de uitkomsten van een aantal andere vragen.-
Wat vinden patiënten van de afronding van de behandeling?
bekijk resultaten
Afronding behandeling
Grafiek -
Wat vinden patiënten van de afstemming van de zorg door verschillende behandelaars?
bekijk resultaten
Afstemming zorg door verschillende behandelaars
Grafiek -
Wat vinden patiënten van bejegening door de behandelaar?
bekijk resultaten
Bejegening door de behandelaar
Grafiek -
Wat vinden patiënten van de bereikbaarheid van de behandelaar?
bekijk resultaten
Bereikbaarheid van de behandelaar
Grafiek -
Wat vinden patiënten van de informatie over cliëntenrechten?
bekijk resultaten
Informatie over cliëntenrechten
Grafiek -
Wat vinden patiënten van de informatie over de behandeling?
bekijk resultaten
Informatie over de behandeling
Grafiek -
Wat vinden patiënten van de informatie over de medicatie?
bekijk resultaten
Informatie over de medicatie
Grafiek -
Wat vinden patiënten van de informatie-uitwisseling tussen de behandelaars?
bekijk resultaten
Informatie-uitwisseling tussen de behandelaars
Grafiek -
Wat vinden patiënten van de keuzemogelijkheden?
bekijk resultaten
Keuzemogelijkheden
Grafiek -
Wat vinden patiënten van de verandering in klachten en functioneren?
bekijk resultaten
Verandering in klachten en functioneren
Grafiek -
Wat vinden patiënten van de vervulling van hulpwensen?
bekijk resultaten
Vervulling hulpwensen
Grafiek