Onze strategie persoonsgericht en innovatief

Het Radboudumc wil voorop lopen in het vormgeven van de gezondheidszorg van de toekomst. Dat doen we persoonsgericht en innovatief. En in nauwe samenwerking met ons netwerk. Elke patiënt krijgt zo altijd de beste zorg, nu en in de toekomst. Want daar doen we het voor. lees meer

Pers

Voor interviewaanvragen en het maken van foto’s, radio- en tv-opnames, neemt u contact op met een van de persvoorlichters. persvoorlichters

Onze organisatie

Het Radboudumc biedt patiënten topklinische en topreferente zorg. Ook hebben we een belangrijke taak in het vergroten en verspreiden van kennis en kunde. Die taak vervullen we door wetenschappelijk onderzoek te doen en onderwijs & opleiding te verzorgen. bekijk organogram

Onze organisatie


Organisatie

Het Radboudumc biedt patiënten topklinische en topreferente zorg. Ook hebben we een belangrijke taak in het vergroten en verspreiden van kennis en kunde. lees meer

Innovatie

We zijn ervan overtuigd dat innovaties de sleutel zijn voor de gezondheidszorg van de toekomst. lees meer

Duurzaamheid

Wij gaan voor een duurzame zorg: persoonsgericht, toegankelijk en betaalbaar. Ook voor de kinderen van onze kinderen. We streven naar maximale positieve impact op de gezondheid en minimale negatieve impact op het milieu. lees meer

Nieuws & Verhalen

Met nieuws, uitgelichte (patiënt)verhalen en informatie over onze wetenschappelijke onderzoeken delen we graag wat er in het Radboudumc allemaal gebeurt. bekijk

Duurzame zorg

We willen vooroplopen bij de ontwikkeling van duurzame zorg: zorg die mens en milieu zo gezond mogelijk houdt, zinnig en betaalbaar is, en liever voorkomt dan geneest. Zorg die er ook nog is voor de kinderen van onze kinderen. Dat doen we in alle drie onze kerntaken: zorg, onderwijs en onderzoek. Lees hieronder meer over onze speerpunten.

Werken bij het Radboudumc


Werken bij het Radboudumc

Het Radboudumc wil voorop lopen in de ontwikkeling van innovatieve, duurzame en betaalbare gezondheidszorg. Wil jij samen met ons het verschil maken? lees meer

Samenwerken in netwerken

Door nauw samen te werken verbeteren wij de gezondheid van de bevolking en vergroten we onze impact op de gezondheidszorg van de toekomst. Daarom willen we toe naar een academisch medisch netwerk. lees meer

Kwaliteit en veiligheid


Kwaliteit en veiligheid

Binnen het Radboudumc meten en verbeteren we voortdurend de kwaliteit van onze zorg en hoe u deze ervaart. We willen dat uw ervaring met onze zorg zo goed en zo veilig mogelijk is. lees meer

JCI-accreditatie

Het Radboudumc heeft het JCI-Keurmerk voor de kwaliteit en veiligheid van de patiëntenzorg, het onderwijs en het onderzoek. Het kwaliteitskeurmerk is toegekend door Joint Commission International (JCI). lees meer

JCI-accreditatie

Het Radboudumc heeft het JCI-Keurmerk voor de kwaliteit en veiligheid van de patiëntenzorg, het onderwijs en het onderzoek. Het kwaliteitskeurmerk is toegekend door Joint Commission International (JCI),een internationaal accreditatieorgaan voor de gezondheidszorg.

Het Radboudumc heeft gekozen voor een accreditatie door JCI omdat de focus hierbij ligt op het leveren van veilige zorg en aandacht voor onderwijs en onderzoek. JCI gaat uit van ‘continu willen verbeteren’, hetgeen ook kenmerkend is voor het Radboudumc.

JCI toetst aan de hand van 1400 normen, door beoordeling van beleidsdocumenten, afdelingsbezoeken en gesprekken met medewerkers en patiënten. Auditoren van JCI kijken daarbij naar de kwaliteit en veiligheid van onze patiëntenzorg, onderwijs, onderzoek en ook zorgondersteunende processen, zoals medische apparatuur, schoonmaak en (brand)veiligheid.

JCI is erkend door de World Health Organization (WHO) en opgericht om de kwaliteit, veiligheid en efficiëntie in de gezondheidszorg te verbeteren. Zij werken volgens een patiëntgericht normenkader waaraan zij organisaties toetsen en waarbij kwaliteit en (patiënt)veiligheid centraal staan. Met de accreditatie voldoen we aan de door IGZ en zorgverzekeraars gestelde eisen.


Inkoop- en leveringsvoor­waarden

Binnen het Radboudumc hebben we inkoop- en leveringsvoorwaarden opgesteld. lees meer

In het verleden


Geschiedenis van het Radboudumc

Onze geschiedenis gaat terug tot 1905. Dan ontstaat de Radboud Stichting, die zich sterk maakt voor de oprichting van een Nederlandse katholieke universiteit. In 1923 opent de Katholieke Universiteit Nijmegen, in 1951 start de medische faculteit en 5 jaar later opent het Sint Radboud Ziekenhuis. lees meer

Onze impact in 2021

Welke impact het Radboudumc in 2021 heeft gehad? Bekijk de verhalen, cijfers en resultaten. lees meer


Jaarverslagen

Het Radboudumc heeft voor de terugblik op 2021 net als het jaar ervoor gekozen voor een webbased variant. Eigentijds en persoonsgericht. Bekijk de terugblik op 2021 op onze website.

Oudere jaarverslagen

Hier vindt u de oudere jaarverslagen van het Radboudumc (in pdf):

Dit vinden we belangrijk


Kunst

Kunst kan duiden, troosten, en ogen openen. Dat draagt bij aan het welbevinden van onze patiënten, bezoekers, vrijwilligers en medewerkers. Daarom vindt u verspreid over het hele Radboudumc hedendaagse beeldende kunst. lees meer

Goede doelen

Een aantal goede doelen helpt ons om onze ambitie te verwezenlijken. Helpt u mee? lees meer

Magazines en spreekbeurten



Radbode personeels­magazine

Radbode is het personeelsblad van het Radboudumc. Het magazine verschijnt 8 keer per jaar en telt 24 pagina’s. Radbode biedt achtergronden en ontwikkelingen bij het Radboudumc, brengt relevante informatie en meningen, gaat discussies niet uit de weg en biedt persoonlijke verhalen. Over zowel patiëntenzorg, onderwijs & opleiding, onderzoek en ondersteunende diensten. Radbode heeft een oplage van circa 12.000 exemplaren. Medewerkers en gepensioneerden ontvangen het blad op het huisadres.

Recente nummers


Digitaal magazine over de nieuwe campus

Ontdek alles over ons prachtige nieuwe hoofdgebouw, de verhalen erachter, het hypermoderne gebouw P, de verhuizing en nog veel meer!

bekijk magazine

Bouwspecial nieuwbouw

In dit digitale magazine lees je alles over onze bouwplannen. naar magazine


FLO magazine voor verpleegkundigen

Op de Dag van de Verpleging zet het Radboudumc al onze verpleegkundigen en zorghulpen extra in het zonnetje. Daarom verschijnt magazine FLO: voor en door verpleegkundigen.

Recente nummers


Spreekbeurt Wil je een spreekbeurt houden?

Wij hebben informatie voor je waarmee je een interessante spreekbeurt te maken. lees meer

Podcasts van het Radboudumc

Beluister de podcasts van het Radboudumc over interessante onderwerpen uit onze praktijk. Hier vindt u de links en titels, zodat u de podcasts direct kunt beluisteren via uw podcastapp. lees meer

Informatie voor leveranciers


Procedure recallmeldingen medische hulpmiddelen

Hieronder vindt u informatie over de procedure die u moet volgen bij een recallmelding of een veiligheidswaarschuwing en de informatie die u hierbij dient aan te leveren. lees meer

Procedure recallmeldingen medische hulpmiddelen

Recallmeldingen en Veiligheidswaarschuwingen dient u per email te versturen naar de Raad van Bestuur van het Radboudumc.

 

Emailadres: recall.rvb@radboudumc.nl

Vermelding bij Onderwerp: ‘Recall ....... ‘ of ‘Veiligheidswaarschuwing …. ‘

Bijlagen in de email bij voorkeur in pdf.

 

U kunt de email bevestigen door een aangetekende brief te sturen naar:

Raad van Bestuur, huispostcode 630

Radboudumc

Postbus 9101

6500 HB Nijmegen

 

Na ontvangst van de melding, stuurt het Radboudumc u altijd een schriftelijke bevestiging. Als u deze niet ontvangt, geldt dat het Radboudumc de melding niet heeft ontvangen. U dient te kunnen bewijzen dat u de melding heeft verzonden en dat deze door het Radboudumc is ontvangen.

Welke informatie moet de Recallmelding of Veiligheidswaarschuwing bevatten?

  1. Naamgeving melding in de mail onder ‘Onderwerp’

‘Recall of Veiligheidswaarschuwing Naam Leverancier, Naam Medisch Hulpmiddel’

 

  1. Inleiding en Reden voor de Recall of Veiligheidswaarschuwing
    • Uw referentienummer
    • Beschrijving reden van de corrigerende maatregel

 

  1. Risico voor de gezondheid

 

  1. Betrokken producten
    • Artikelcode
    • Artikelomschrijving
    • Batch - / LOTnummer
    • UDI-nummer

 

  1. Vermeld, indien bekend, de afdelingen die de goederen gebruiken

 

  1. Door het Radboudumc / de gebruiker te nemen maatregelen

 

  1. Door de leverancier te nemen maatregelen
    • de rol van de leverancier bij het terughalen van producten van de afdeling
    • creditering van de geretourneerde producten
    • verstrekken van een gelijkwaardig alternatief opdat het zorgproces niet gefrustreerd raakt

 

  1. Meer informatie en ondersteuning
    • Naam en telefoonnummer van de verkoopvertegenwoordiger / klantenservice van de leverancier
    • Informeren en begeleiden van de gebruikers tijdens het recallproces of de Veiligheidswaarschuwing
    • Is de melding gedaan aan de bevoegde regelgevende instantie het IGJ
  • Mijn favorieten

    Mijn favorieten bewerken

    Toevoegen
BE