Onderwijs Scholingen Module KNR

Over de module

In deze module leer je inventariseren, onderzoeken, interpreteren, classificeren en interveniëren bij kinderen met verschillende typen cerebrale parese (CP) en verschillende niveaus van functioneren binnen de domeinen van de ICF-CY.

lees meer

Over de module

De module KNR is opgedeeld in 2 delen. Het is eventueel ook mogelijk eerst deel 1 afzonderlijk te volgen en in een later stadium deel 2.

Deel 1:

Aan het eind van deel 1 kan je een probleemanalyse maken van de (zit)houding en het bewegen van het kind zoals beschreven in het domein 'mobiliteit' van de ICF-CY. De cursist kan de bevindingen tevens relateren aan het functioneren van het kind in andere domeinen zoals communicatie, zelfverzorging, spel en leren/toepassen van kennis. Je kan de genomen beslissingen over diagnostiek en behandeling verantwoorden op basis van best available evidence ten aanzien van motorische ontwikkeling, motorische controle, motorisch leren en de pathofysiologie van CP.

Wil je alleen Module KNR deel 1 volgen, klik dan hier.

Deel 2:

Aan het einde van de module ken je de problematiek bij de verschillende typen CP en ben je in staat de interventie vorm te geven. Je leert specifieke casuïstiek van verschillende typen CP te classificeren, de problematiek te analyseren en te beschrijven om vervolgens te behandelen.

Het onderwijs vindt plaats in de vorm van contactonderwijs, individuele en groepsopdrachten en zelfstudie. Het interprofessioneel handelen staat voorop, in het onderwijs vormgegeven door praktijk met kinderen. Daarnaast is er voor de verschillende professies ook voldoende aandacht voor vakinhoudelijke verdieping.

Deel 1: 5 contactdagen; 1 roostervrije dag
Deel 2: 5 contactdagen; 2 roostervrije dagen

Wil je alleen aanmelden voor Module KNR deel 2, klik dan hier.

Er zijn minimaal 8 en maximaal 30 plaatsen.

Vervolgcursussen

Na het afronden van de module KNR (deel 1 en 2), heb je toegang tot verdiepingsmodulen (o.a. het jonge kind, EMB, logopedie) en tot de KNR-masterclasses die gemiddeld 1 á 2 keer per jaar worden georganiseerd.

 

Aanmelden

Module KNR zit helemaal vol. Je kunt je belangstelling altijd aangeven via het contactformulier.

In het kort

  • Fysiotherapeuten, ergotherapeuten, logopedisten en artsen die werkzaam zijn of belangstelling hebben voor kinderen of jong volwassenen met centraal neurologische aandoeningen (waaronder CP). lees meer


    Voor wie

    Fysiotherapeuten, ergotherapeuten en logopedisten die praktisch werkzaam zijn of gaan werken met kinderen of jong volwassenen met centraal neurologische aandoeningen (waaronder CP). Therapeuten die de basiscursus CNA hebben gedaan hebben direct toegang tot deel 2. De module staat ook open voor artsen die interesse hebben in deze problematiek.

  • Dit leer je

    In deze module leer je inventariseren, onderzoeken, interpreteren, classificeren en interveniëren bij kinderen met verschillende typen cerebrale parese (CP) en verschillende niveaus van functioneren binnen de domeinen van de ICF-CY.

  • Accreditatie

    Accreditatie is goedgekeurd door:
    - KNGF voor algemeen fysiotherapeuten en kinderfysiotherapeuten (deel 1 voor 120 punten, deel 2 voor 93 punten).
    - ADAP voor ergotherapeuten en logopedisten (deel 1 voor 123 punten, deel 2 voor 105 punten).


Cursusleiding en docenten

Cursusleiding

• Drs. Ruud. Wong Chung MSc, kinderfysiotherapeut, onderwijskundige, MEREM, Kinderrevalidatie, Almere
• Deel  1: Ingrid van den Tillaar, ergotherapeut, kinderrevalidatie Sint Maartenskliniek Nijmegen
• Deel 2: Ilse Oosterom, kinderfysiotherapeut, Revalidatie Friesland

Docenten

• Drs. Ruud. Wong Chung MSc, kinderfysiotherapeut, onderwijskundige, MEREM, Kinderrevalidatie, Almere
• Ingrid van den Tillaar, ergotherapeut, kinderrevalidatie Sint Maartenskliniek Nijmegen
• Sandra de Groot, logopedist, Radboudumc Nijmegen, afd. Kinderrevalidatie
• Drs. Karen van Hulst, logopedist, klinisch epidemioloog, Radboudumc Nijmegen, afd. kinderrevalidatie
• Emmeke Faas, fysiotherapeut & bewegingswetenschapper, Revalidatiecentrum de Hoogstraat, Utrecht
• Ilse Oosterom, kinderfysiotherapeut, Revalidatie Friesland
• Jan Wielders, ergotherapeut & handtherapeut, RC ST.kinderrevalidatie Sint Maartenskliniek Nijmegen
• Florentine Schepers, logopedist, UMCG kinderrevalidatie locatie Beatrixoord en Groningen.


 


Locatie

Deel I vindt plaats bij Atlent Den Bosch
Deel II vindt plaats bij Libra locatie Blixembosch te Eindhoven

Algemene voorwaarden

Bekijk de algemene voorwaarden voor scholingen en maatwerk. lees meer

Meer weten? Neem contact op

Geertje van Duijnhoven
Projectmedewerker

(06) 27 20 95 69 of (024) 369 34 18

neem contact op


Overzicht cursusdata

Deel 1

Lesdag 1  - 11 januari 2019
Lesdag 2 - 18 januari 2019
Lesdag 3  - 25 januari 2019
Lesdag 4  - 8 februari 2019
Roostervrije dag 1 – 15 februari 2019
Lesdag 5 - 15 maart 2019
 

Deel 2

Lesdag 6  - 29 maart 2019
Lesdag 7  - 5 april 2019
Lesdag 8  - 19 april 2019
Roostervrije dag 2 – 10 mei 2019
Lesdag 9  - 24 mei 2019
Roostervrije dag 3 – 7 juni 2019
Lesdag 10  - 28 juni 2019

 

Roostervrije dag


Een roostervrije dag is een dag waarop de deelnemers in groepjes aan hun eindopdracht werken zonder de aanwezigheid van een docent.

Wachtlijst

Extra startdata

Wil je deze cursus op een ander moment volgen, of zijn er nog geen data gepland? Dan kun je jezelf inschrijven op de wachtlijst. Je ontvangt een bericht zodra er extra startdata vrijkomen.

Toevoegen

Liever een andere startdatum? Inschrijven op de wachtlijst

Wil je deze cursus op een ander moment volgen, of zijn er nog geen data gepland? Dan kun je jezelf inschrijven op de wachtlijst. Je ontvangt een bericht zodra er extra startdata vrijkomen.

Toevoegen


  • Snel naar