Afdelingen Apotheek Radboud Apotheek Apotheek Service Team

Over het Apotheek Service Team

Het Apotheek Service Team (AST) bezorgt specialistische medicijnen bij u thuis. Denk aan groeihormonen, TPV en fertiliteitsmedicatie, maar ook intraveneuze medicijnen zoals antibiotica via elastomeerpompjes en immunoglobulines in de thuissituatie. Het AST is onderdeel van de Radboud Apotheek.

lees meer

Over het Apotheek Service Team

Het Apotheek Service Team (AST) bezorgt specialistische medicijnen bij u thuis. Denk aan groeihormonen, TPV en fertiliteitsmedicatie, maar ook intraveneuze medicijnen zoals antibiotica via elastomeerpompjes en immunoglobulines in de thuissituatie. Het AST is onderdeel van de Radboud Apotheek.  

Wat biedt de Radboud Apotheek?

  • Een volledig apotheekassortiment met speciale aandacht voor specialistische geneesmiddelen die door uw specialist worden voorgeschreven.
  • We wisselen veilig gegevens uit met uw eigen apotheek.
  • We controleren of uw medicijnen samen gebruikt kunnen worden.  
  • We adviseren over het gebruik van uw medicijnen.
  • Gratis bezorging aan huis, waarbij we rekening houden met uw wensen.

Voor wie kunnen medicijnen thuis worden bezorgd?

  • Voor alle patiënten die onder behandeling zijn van een specialist uit het Radboudumc. De bezorging van deze medicatie gebeurt door de Radboud Apotheek.
  • Voor patiënten die specialistische zorg thuis nodig hebben. De bezorging hiervan gebeurt door het Apotheek Service Team.  

Contact

Apotheek Service Team
Werkdagen 9-11.30 en van 14-16.30 uur
(024) 361 91 91
contactformulier

Medicijnen bestellen

U kunt medicijnen telefonisch bestellen via (024) 361 91 91 (keuze Apotheek Service Team) of via het bestelformulier. Op werkdagen verwerken we uw bestelling binnen 24-48 uur.

lees meer

Medicijnen bestellen

U kunt medicijnen bestellen via:

Op werkdagen verwerken we uw bestelling binnen 24-48 uur.
 
Het AST heeft veel specialistische medicatie op voorraad en kan als dat nodig is medicijnen op maat laten bereiden. Uw voorschrijver kan daarvoor een recept naar ons toesturen. Wij nemen dan contact met u op om uw dossier kloppend te maken en een afspraak in te plannen waarop wij uw medicatie kunnen bezorgen.  

Openingstijden en bereikbaarheid

(024) 361 91 91 (keuze Apotheek Service Team)
werkdagen 9.00-17.30 uur
’s avonds en in het weekend: voor vragen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag kunt u via dit telefoonnummer ook bellen met een van de dienstdoende assistenten van de Apotheek.  

Postadres

Radboud Apotheek, AST route 414
Antwoordnummer 540
6500VC Nijmegen

Onze werkwijze


Kosten

De kosten van uw recept kunnen wij in veel gevallen doorsturen naar uw zorgverzekeraar. Wanneer u zelf moet betalen, informeren wij u daarover. lees meer

Kosten

De kosten van uw recept kunnen wij in veel gevallen doorsturen naar uw zorgverzekeraar. Wanneer u zelf (een deel) moet betalen, informeren wij u daarover. Onze apotheek is 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend. In de avond, nacht en op zon- en feestdagen hanteren apotheken een hoger tarief voor de afhandeling van uw recept. Meer informatie hierover leest u op www.apotheek.nl.

Pin of creditcard

In de Radoud Apotheek kun u alleen met pin of creditcard betalen.

Medicijn­gebruik

Geef aan de Radboud Apotheek door welke medicijnen u gebruikt. Denk daarbij ook aan uw zelfzorgmedicijnen. lees meer

Medicijn­gebruik

Geef aan de Radboud Apotheek door welke medicijnen u gebruikt. Denk daarbij ook aan uw zelfzorgmedicijnen. Wij controleren met deze informatie of uw medicijnen niet met elkaar conflicteren (of u ze naast elkaar kunt gebruiken). Raadpleeg eventueel de apotheek in uw regio voor uw precieze medicijngebruik. 

Privacy

De Radboud Apotheek houdt rekening met uw privacy. Wij houden ons ook aan de eisen die de Algemene verordering gegevensbescherming (AVG) stelt. lees meer

Privacy

De Radboud Apotheek houdt rekening met uw privacy. Wij houden ons ook aan de eisen die de Algemene verordering gegevensbescherming (AVG) stelt. In de Radboud Apotheek houden wij uw gegevens bij in uw patiëntendossier. U mag dit dossier altijd inzien om gegevens aan te vullen en te corrigeren. Verder kunnen alleen de bevoegde apotheekmedewerkers en uw arts(en) bij uw gegevens. Zij gebruiken die gegevens bovendien alleen als dat belangrijk is voor uw gezondheid, dus nooit voor commerciële doeleinden.

Inleveren oude medicijnen

U kunt gratis (oude) medicijnen of hulpmiddelen inleveren bij de apotheek. Gebruikte injectienaalden kunt u in een gesloten naaldencontainer inleveren. Ingeleverde materialen worden op een verantwoorde manier vernietigd.

Uitwisselen medicatie­gegevens

De Radboud Apotheek is aangesloten bij het Landelijk Schakelpunt (LSP). Dit schakelpunt zorgt voor snelle en betrouwbare elektronische uitwisseling van medische gegevens tussen zorgverleners.

lees meer

Uitwisselen medicatie­gegevens

De Radboud Apotheek is aangesloten bij het Landelijk Schakelpunt (LSP). Dit schakelpunt zorgt voor snelle en betrouwbare elektronische uitwisseling van medische gegevens. Zorgverleners, zoals een apotheek of huisarts, kunnen hun computersysteem aansluiten op het beveiligde netwerk van het LSP. Andere zorgverleners kunnen daardoor uw actuele medische gegevens opvragen. Dat mag alleen als het nodig is voor uw behandeling. Zo beschikken zorgverleners snel over de juiste informatie en kunnen ze u de juiste zorg geven. Ook ’s avonds en in het weekend. Er worden alleen gegevens uitgewisseld als u daar toestemming voor geeft. U kunt dit telefonisch of per mail aan ons doorgeven of via www.volgjezorg.nl/toestemming.


Kwaliteit

De Radboud Apotheek doet er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Kwaliteit en service zijn onze speerpunten. lees meer

Kwaliteit

De Radboud Apotheek doet er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Kwaliteit en service zijn onze speerpunten. Heeft u toch een klacht of een opmerking, dan horen wij het graag. U kunt uw klacht indienen via www.radboudumc.nl/klacht.

Wij doen ons uiterste best fouten te herstellen of klachten weg te nemen. Bovendien registreren wij onze gemaakte fouten en gemelde klachten. Dat doen we om onze dienstverlening te kunnen verbeteren.

Bent u na het bespreken van uw klacht nog steeds ontevreden? Dan kunt u uw klacht laten behandelen door de Klachtencommissie Openbare Apotheek. 

HKZ-certificering

De Radboud Apotheek is HKZ gecertificeerd. Dit betekent dat onze werkwijze en zorgverlening voldoen aan de kwaliteitseisen die zijn vastgelegd door de Stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ). lees meer

HKZ-certificering

De Radboud Apotheek is HKZ gecertificeerd. Dit betekent dat onze werkwijze en zorgverlening voldoen aan de kwaliteitseisen die zijn vastgelegd door de Stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ), waarin ook de ISO 9001:2008 normen zijn opgenomen. We werken volgens vastgestelde procedures en protocollen. We toetsen onze werkwijze regelmatig intern en elk jaar vindt er ook een toetsing plaats door een extern instituut. Zo houden we de kwaliteit van onze dienstverlening voortdurend op hoog niveau.
  • Medewerkers
  • Intranet