

Zo leert de nieuwe generatie omgaan met verandering
Een veranderende zorgwereld met steeds nieuwe uitdagingen vraagt om zorgprofessionals die daar het hoofd aan bieden. In het innovatieonderwijs leren we onze toekomstige artsen en onderzoekers hoe zij zelf aan de slag kunnen met innovatie en wat dit van hen vraagt.
lees meerIn het kort
- Looptijd: sinds 2025 in het curriculum
- Status: actief
- Resultaat: jaarlijks 400+ medisch studenten die leren over innovatie
Onze rol in het onderwijs
Als Health Innovation Labs denken we mee over de inrichting van het eerste- en tweedejaars innovatieonderwijs.
lees meerOnze rol in het onderwijs
Als Health Innovation Labs denken we mee over de inrichting van het eerste- en tweedejaars innovatieonderwijs. Zo nemen we deel aan het project board, dat het innovatie- en onderzoeksproject uit jaar 1 en 2 overziet, en geven we vorm aan de rol van innovatie in het diabetesblok in jaar 2.
We staan zelf regelmatig voor de studenten in hoorcolleges en workshops om hen te leren over innoveren. Ons verhaal is gebaseerd op theorie en natuurlijk op onze eigen lessen uit de praktijk. Ook begeleiden we - naast verschillende collega's van andere afdelingen - studenten in projectgroepen bij het verkennen van problemen en het actiegericht onderzoeken van oplossingen middels experimenten.
We doen dit alles in samenwerking met de Radboudumc Health Academy, die ondersteunen bij de organisatie en onderwijskundige blik.
