Ervaringen patiënten volwassenen
Poliklinische zorg
In 2023 hebben 39.503 patiënten de vragenlijst over poliklinische zorg ingevuld. Zij geven gemiddeld een 8,8 als rapportcijfer.
lees meerPoliklinische zorg
In 2023 hebben 39.503 patiënten de vragenlijst over poliklinische zorg ingevuld. Dit is 40,6 % van de uitgenodigde patiënten.
- Het polikliniekbezoek waardeerden ze gemiddeld met een 8,7.
- Bij de vragenlijsten over poliklinische zorg scoren veiligheid, betrekken familie, genoeg tijd om ziekte/problemen te bespreken en het vertrouwen arts van de scoren het hoogst.
- De informatie over wachttijd, wachttijd op de polikliniek en informatie over medicijnbijwerkingen zijn verbeterpunten.
Ziekenhuisopname
In 2023 hebben in totaal 6.702 patiënten de vragenlijst over de ziekhuisopname ingevuld. Zij geven gemiddeld een 8,8 als rapportcijfer.
lees meerZiekenhuisopname
In 2023 hebben in totaal 6.702 patiënten de vragenlijst over de ziekhuisopname ingevuld. Dit is ruim 51,6 % van de uitgenodigde patiënten.
- Patiënten waardeerden in 2023 de ziekenhuisopname gemiddeld met een 8,8.
- Bij de vragenlijsten over ziekenhuisopnamen scoren de onderwerpen veiligheid, respect en vertrouwen arts het hoogst.
- De tijd op de wachtlijst, informatie over medicijnbijwerkingen en familie bij vertrek zijn verbeterpunten
Ervaringen patiënten kinderen
Poliklinische zorg 0-7 jarigen
In 2023 hebben 1067 patiënten (of ouders) de vragenlijst ingevuld. Zij geven gemiddeld een 8,6 als rapportcijfer.
lees meerPoliklinische zorg 0-7 jarigen
In 2023 hebben 1.067 patiënten en/of ouders/verzorgers de vragenlijst over poliklinische zorg ingevuld. Dit is ruim 16 % van de uitgenodigde patiënten.
- Het polikliniekbezoek waardeerden ze gemiddeld met een 8,6.
- Bij de vragenlijsten over poliklinische zorg scoren veiligheid, betrekken familie, genoeg tijd om ziekte/problemen te bespreken en het vertrouwen arts van de scoren het hoogst. Informatie over de wachttijd, afleiding op de polikliniek en de wachttijd zijn verbeterpunten.
Ziekenhuisopname 0-7 jarigen
In 2023 hebben 366 patiënten (of ouders) de vragenlijst ingevuld. Zij geven gemiddeld een 8,6 als rapportcijfer.
lees meerZiekenhuisopname 0-7 jarigen
In 2023 hebben in totaal 366 patiënten en/of ouders/verzorgers de vragenlijst over de ziekhuisopname ingevuld. Dit is ruim 27,5 % van de uitgenodigde patiënten.
- Patiënten waardeerden in 2023 de ziekenhuisopname gemiddeld met een 8,6.
- Bij de vragenlijsten over ziekenhuisopnamen scoren de onderwerpen veiligheid, pijnbestrijding en respect het hoogst. De tijd op de wachtlijst, bijwerkingen van de medicatie en tegenstrijdige info zijn verbeterpunten.
Poliklinische zorg 8-17 jarigen
In 2023 hebben 1198 patiënten (of ouders) de vragenlijst. Zij geven gemiddeld een 8,5 als rapportcijfer.
lees meerPoliklinische zorg 8-17 jarigen
In 2023 hebben in totaal 1.198 patiënten en/of ouders/verzorgers de vragenlijst over poliklinische zorg ingevuld. Dit is ruim 16,9 % van de uitgenodigde patiënten.
- Patiënten waardeerden in 2023 het polikliniekbezoek gemiddeld met een 8,5.
- Bij de vragenlijsten over poliklinische zorg scoren de onderwerpen veiligheid, vertrouwen zorgverleners en vertrouwen arts het hoogst. De afleiding op de polikliniek en informatie over de wachttijd zijn verbeterpunten.
Ziekenhuisopname 8-17 jarigen
In 2023 hebben 245 patiënten (of ouders) de vragenlijst ingevuld. Zij geven gemiddeld een 8,7 als rapportcijfer.
lees meerZiekenhuisopname 8-17 jarigen
In 2023 hebben in totaal 245 patiënten en/of ouders/verzorgers de vragenlijst over de ziekhuisopname ingevuld. Dit is ruim 27,8 % van de uitgenodigde patiënten.
- Patiënten waardeerden in 2023 de ziekenhuisopname gemiddeld met een 8,7.
- Bij de vragenlijsten over ziekenhuisopnamen scoren de onderwerpen veiligheid, pijnbestrijding en respect het hoogst. De tijd op de wachtlijst, de afleiding op de afdeling en het ziekenhuiseten zijn verbeterpunten.
Ervaringen patiënten videogesprekken
Videogesprekken
In 2023 hebben 2464 patiënten de vragenlijst ingevuld. Zij geven gemiddeld een 8,3 als rapportcijfer.
lees meerVideogesprekken
In 2023 hebben in totaal 2.464 patiënten de vragenlijst over het beeldbellen ingevuld. Dit is ruim 30,5 % van de uitgenodigde patiënten.
- Patiënten waardeerden in 2023 het beeldbellen gemiddeld met een 8,3.
- Bij de vragenlijsten over videogesprekken scoren de onderwerpen vertrouwen arts, het betrekken van de familie en de tijd voor bespreken ziekte/ probleem het hoogst.
- De wachttijd bij videogesprekken, het beeld/ geluid tijdens het videogesprek en het gemak om het videogesprek te starten zijn verbeterpunten.
Meer informatie
Sterftecijfers
-
Het Radboudumc streeft naar zichtbaarheid van de kwaliteit van de geleverde zorg. Het berekenen van de sterftecijfers is een manier om de kwaliteit van zorg inzichtelijk te maken.
lees meer -
HSMR-rapport 2020-2022 met verdieping naar diagnosegroepen en patiëntencategorieën.
bekijk rapport
ziekenhuischeck.nl
De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen biedt via www.ziekenhuischeck.nl meer inzicht in de kwaliteit van zorg van Nederlandse ziekenhuizen. Op de website vindt u objectieve informatie over kwaliteit van zorg, zoals wachttijden of heropnames. Maar ook over het resultaat van een operatie. lees meerziekenhuischeck.nl
De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen biedt via de website www.ziekenhuischeck.nl meer inzicht in de kwaliteit van zorg van Nederlandse ziekenhuizen. Op de website vindt u objectieve informatie over kwaliteit van zorg, zoals wachttijden of heropnames. Maar ook over het resultaat van een operatie. U kunt de resultaten van ieder ziekenhuis op de website bekijken. Ook kunt u ziekenhuizen met elkaar vergelijken.
Ziekenhuizen bedenken niet zelf welke kwaliteitsinformatie ze verzamelen. Alle cijfers die op deze website staan worden verplicht bijgehouden en aangeleverd aan de overheid. Wij houden prestaties bij over de kwaliteit en resultaten van behandelingen, voor onder andere de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en het Zorginstituut Nederland. Daarnaast wordt er landelijk onderzoek gedaan naar de patiënttevredenheid en houdt ieder ziekenhuis bij hoe snel iemand terecht kan voor een behandeling. Deze gegevens vormen de basis voor de website Ziekenhuischeck.nl.