Personen Guillen Fernandez Reumann

Profiel

prof. dr. Guillen Fernandez Reumann
BIG-nummer: 19057533401


Over Guillen Fernandez Reumann

Guillén Fernández is professor cognitieve neurowetenschappen. Hij onderzoekt de basis van geheugen, emotie en hun interactie. Hij gebruikt voor zijn onderzoek een interdisciplinaire benadering. lees meer

Over Guillen Fernandez Reumann

Guillén Fernández is professor cognitieve neurowetenschappen. Hij onderzoekt de basis van geheugen, emotie en hun interactie. Hij gebruikt een interdisciplinaire benadering van neuroimaging, genetica, farmacologie en diverse klinische disciplines. Zijn onderzoek is fundamenteel van aard, maar met een expliciet doel om onderwijs te verbeteren door middel van neurowetenschappelijke inzichten in leerprocessen en om persoonlijke zorg in psychiatrie mogelijk te maken door mechanische inzichten in stress-gerelateerde pathofysiologie te verstrekken.

Functies

  • afdelingshoofd

Onder­scheidingen

  • 2017: Reinier Post Foundation Grant 'Healthy Brain Initiative'
  • 2012: Gravitation Research Consortium Grant (mede hoofdaanvragen & WP leider) van het NWO. Titel: “Language in Interaction”
  • 2010: ERC Advanced Investigator Grant (PI samen met Richard Morris, University of Edinburgh) van European Research Council. Titel 'The neurobiology of schemas: knowledge acquisition and consolidation'
lees meer

Onder­scheidingen

  • 2017: Reinier Post Foundation Grant 'Healthy Brain Initiative'
  • 2012: Gravitation Research Consortium Grant (mede hoofdaanvragen & WP leider) van het NWO. Titel: “Language in Interaction”
  • 2010: ERC Advanced Investigator Grant (PI samen met Richard Morris, University of Edinburgh) van European Research Council. Titel 'The neurobiology of schemas: knowledge acquisition and consolidation'
  • 2005: Vici Award van het NWO. Titel: “The three dimensions of aversive memories: neurons, hormones and genes”

Nevenfuncties

  • Guillén Fernández is verkozen lid van de Academia Europaea en de Memory Disorder Research Society.
  • Medewerkers
  • Intranet