Wat betekent dit als u een afspraak heeft of wordt opgenomen in het ziekenhuis?

U heeft verkoudheidsklachten zoals hoesten, niezen, keelpijn of een loopneus

Wij vragen u om bij uw bezoek aan het Radboudumc een mondkapje te dragen. Deze kunt u bij de ingangen pakken.

U bent ziek, u heeft griepklachten of ernstige verkoudheidsklachten (bijvoorbeeld met koorts).

Wij vragen u om niet naar het Radboudumc te komen als dit niet noodzakelijk is.
Heeft u een afspraak, opname of ingreep? Dan vragen wij u om van tevoren met uw zorgverlener te overleggen of deze door kan gaan. Als uw bezoek aan het Radboudumc toch noodzakelijk is, vragen wij u om een mondkapje te dragen. Deze kunt u bij de ingangen pakken.

Projecten Verkouden

Verkouden Helpt u mee om de verspreiding van virussen in het Radboudumc te voorkomen?

Wij vragen u om bij griepklachten en verkoudheidsklachten een mondkapje te dragen tijdens uw bezoek aan het Radboudumc. Daarbij maakt het niet uit of die klachten het gevolg zijn van het coronavirus of niet. Wat voor de één een simpele verkoudheid is, kan voor de ander (een ernstige) ziekte tot gevolg hebben. U kunt bij onze ingangen een mondkapje pakken. Dank u wel!



Wat betekent dit voor bezoekers of begeleiders van een patiënt?

U bent ziek, u heeft griepklachten of verkoudheidsklachten, zoals hoesten, niezen, keelpijn of een loopneus.

Wij vragen u om niet naar het Radboudumc te komen als uw bezoek niet noodzakelijk is.
Als uw bezoek aan het Radboudumc toch noodzakelijk is, vragen wij u om een mondkapje te dragen. Deze kunt u bij de ingangen pakken.

Uw naaste op afstand begeleiden 

Wij begrijpen dat het lastig is als u vanwege griep- of verkoudheidsklachten niet met uw naaste mee kunt naar een afspraak. Of als uw naaste geen bezoek kan ontvangen. Er zijn gelukkig ook andere mogelijkheden om uw naaste op afstand te begeleiden.

Bij afspraken

  • U kunt als patiënt uw naaste ook telefonisch betrekken bij een afspraak. Het is altijd mogelijk om een partner, familielid of een vriend(in) te bellen en op de luidspreker te zetten tijdens uw afspraak. Zo kan uw naaste meeluisteren en ook iets zeggen of vragen.

  • Als u wilt kunt u het gesprek opnemen met uw mobiele telefoon, zodat u dit later samen kunt terugluisteren.

  • U kunt ook uw zorgverlener vragen om een geluidsopname van het gesprek te maken.  

Bij opnames

  • Op elke afdeling is een tablet beschikbaar. Heeft u zelf geen mobiele telefoon of tablet, dan kunt u deze gebruiken om met uw naasten in contact te blijven. Onze medewerkers helpen u graag.
  • Medewerkers
  • Intranet