Nieuws Vanaf 3 september: uw afspraakbevestiging digitaal via mijnRadboud

26 augustus 2019

Patiënten die gebruik maken van mijnRadboud ontvangen hun afspraakbevestigingen vanaf 3 september 2019 alleen nog digitaal via mijnRadboud.

Het Radboudumc wil vooroplopen in de vorming van een betaalbare, duurzame en innovatieve gezondheidszorg. Persoonsgericht en innovatief zijn daarbij onze sleutelwoorden. Dat willen we ook toepassen in de manier waarop we communiceren met onze patiënten: elke patiënt ontvangt de juiste informatie op het juiste moment op een manier die bij hem of haar past.

850.000 afspraakbrieven per jaar

We versturen nu ruim 850.000 papieren afspraakbrieven per jaar (circa 4.000 per dag). De kosten voor post blijven stijgen, en de bezorging wordt steeds beperkter, waardoor deze brieven soms te laat worden ontvangen. Voor elke afspraak(wijziging) een brief per post versturen is kostbaar en staat ver af van onze visie op duurzaamheid, ons uitgangspunt ‘online, tenzij’ en van innovatief en persoonsgericht. Een deel van onze patiënten vraagt expliciet om niet bij elke afspraak een brief te sturen als ze die informatie ook online in mijnRadboud kunnen vinden. Daar willen we graag gehoor aan geven.

Vanaf 3 september: afspraakbevestiging digitaal, tenzij

Het patiëntenportaal mijnRadboud is dé manier om online veilig met u als patiënt te communiceren. Als u gebruik maakt van mijnRadboud, dan ontvangt u uw afspraakbevestigingen vanaf 3 september 2019 alleen nog digitaal via mijnRadboud. Indien gewenst kunt u in mijnRadboud of via de balie aangeven dat u de afspraakbevestigingen ook per post willen ontvangen. Komt u voor het eerst in het Radboudumc, dan ontvangt u altijd een afspraakbrief per post. Patiënten die geen gebruik maken van mijnRadboud blijven hun afspraakbrieven per post ontvangen.

 

Meer nieuws

  • Medewerkers
  • Intranet