09:00-09:30 |
Ontvangst met koffie of thee en iets lekkers |
09:30-10:00 |
Achtergrond en inhoud van de training blijven werken
Onderwerpen die besproken worden zijn: het doel, de opzet en de werkvormen van de training. Voor wie is de training bedoeld en wat zijn de onderwerpen die behandeld worden in deze training. |
10:00-11:00 |
De Intake en vragenlijsten die gebruikt worden bij de training
We bespreken de verschillende vragenlijsten/meetinstrumenten die voor de training gebruikt worden om meer inzicht te krijgen in de verwachtingen die deelnemers hebben en het effect van de training. o.a. COPM, self-efficacy op werk, presenteïsme. Tevens willen we graag gebruikmaken van de ervaring van de deelnemers aan deze cursus en in gesprek gaan over het gebruik van andere mogelijkheden van vragenlijsten/meetinstrumenten. |
11:00-11:30 |
Pauze |
11:30-13:00 |
Wet- en regelgeving
Aan de hand van zelf ingebrachte casuïstiek bespreken we verschillende scenario's en begrippen die je kan tegenkomen binnen de wet- en regelgeving, mede afhankelijk van de context van de werknemer met een chronische neurologische beperking. Te denken valt aan: participatiewet, zelfstandige ondernemer, deskundigenoordeel, FML, medische afzakker, reorganisatie, tijdelijke contracten, vakbond en rechtsbijstand, Wajong. We bespreken hierbij ook de samenwerkingsmogelijkheden met ander professionals. |
13:00-14:00 |
Lunch |
14:00-15.15 |
Hoe kan de werknemer zelf regie nemen en welke rol kan de groep spelen?
Aan de hand van bovenstaande casuïstiek en kennis over wet- en regelgeving gaan we verder met het nemen van eigen regie en hoe dit te versterken. We maken o.a. gebruik van actieplannen, en een werkbehoudsplan. |
15:15-16:30 |
Wat komt er kijken bij het opzetten van de training blijven werken
We geven een praktisch overzicht waar je aan moet denken voor het opzetten van de eerste groep o.a. ruimte, werving, lesmateriaal, gastsprekers. |