Radboudumc

print
mijnRadboud

Altijd en overal op de hoogte van uw persoonlijke medische gegevens

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving uw persoonlijke medische dossier raadplegen. Met mijnRadboud kunt u bijvoorbeeld afspraken maken of uitslagen van onderzoeken inzien. Op elk moment en via elke computer.
direct inloggen

Wat is mijnRadboud?

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving een deel van uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Op elk moment en via elke computer. In mijnRadboud kunt u (als u ouder bent dan 12 jaar):
  • uitslagen inzien van laboratoriumonderzoek, vanaf 2003;
  • uitslagen inzien van weefselonderzoek (histologie), vanaf 1999;
  • medische vragen stellen aan uw behandelaars; 
  • een overzicht inzien van geplande poliklinische afspraken in het Radboudumc; 
  • een overzicht inzien van de poliklinische afspraken die u in het Radboudumc heeft gehad;
  • poliklinische afspraken annuleren en zelf vervolgafspraken maken.
    Let op: de eerste afspraak kunt u niet maken via mijnRadboud;
  • brieven lezen die na 28 oktober 2013 verzonden zijn door behandelaars van het Radboudumc, bijvoorbeeld aan uw huisarts;
  • in sommige gevallen vragenlijsten invullen en zelf medische gegevens bijhouden;
  • algemene vragen stellen aan het voorlichtingscentrum, zoals over het gebruik van  mijnRadboud.

Hoe kan ik mij aanmelden?

Om u aan te melden is het nodig dat u persoonlijk langskomt bij de centrale inschrijfbalie. Eén van onze medewerkers zal uw mijnRadboud dan activeren. Aanmelden kan alleen als u 12 jaar of ouder bent.
Om u aan te kunnen melden, hebt u het volgende nodig: 
  • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart);
  • uw patiëntnummer.

Daarna kunt u met uw DigiD met sms functie inloggen. Wilt u dat we u helpen om de eerste keer in te loggen? Neem dan het volgende mee naar de centrale inschrijfbalie:

  • een mobiele telefoon; 
  • uw DigiD inloggegevens.

DigiD met sms-functie
Om uw gegevens goed te beschermen, werkt mijnRadboud met DigiD met zogenoemde sms-functie. Als u die nog niet hebt, kunt u nog geen gebruik maken van mijnRadboud. DigiD staat voor 'digitale identificatie'. De sms-functie is een extra controle om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met u te maken hebben.
Meer informatie over DigiD vindt u op www.digid.nl. Via deze site kunt u ook sms-functie aanvragen als u die nog niet hebt. Dat duurt ongeveer vijf werkdagen.

Centrale inschrijfbalie
DigiD

Hoe kan ik inloggen?

Nadat u zich hebt aangemeld, kunt u op elk moment en via iedere computer inloggen in mijnRadboud. Om uw gegevens te beschermen, kan dat alleen met DigiD met een zogenoemde sms-functie. De sms-functie is een extra controle om uw identiteit vast te stellen. Het werkt als volgt: nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevuld, ontvangt u op uw mobiele telefoon een code per sms. Deze vult u vervolgens in op het DigiD scherm. Vervolgens komt u automatisch terug op mijnRadboud. Nu kunt u uw medisch dossier raadplegen.

De sms-functie kunt u gelijktijdig met uw DigiD aanvragen of later via Mijn DigiD.

DigiD

Hebt u nog vragen?

Bij de veelgestelde vragen vindt u veel antwoorden. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met het voorlichtingscentrum:
direct inloggen

Let op

  • Lees de algemene voorwaarden.
  • Aanmelden voor mijnRadboud kan alleen persoonlijk bij de centrale inschrijfbalie
  • Om in te loggen op mijnRadboud heeft u DigiD met sms-verificatie nodig.
  • mijnRadboud is alleen toegankelijk voor personen van 12 jaar en ouder. 
  • Ouders kunnen het dossier van hun kinderen op dit moment nog niet inzien.
  • mijnRadboud is nog in ontwikkeling. 
  • Gebruik mijnRadboud niet voor spoedvragen en -situaties. Neem bij spoed contact op met het Radboudumc: (024) 361 11 11 of bel 112 als het een noodgeval is.