mijnRadboud Tijdens uw opname uw gegevens inzien

Vanaf 13 december 2018 kunt u tijdens uw opname in het Radboudumc de gegevens over uw opname inzien via mijnRadboud. U heeft hiervoor volledige toegang nodig tot mijnRadboud. Vervolgens kunt u inloggen in uw mijnRadboud account met uw smartphone of tablet.

  • Inloggen via website: als u tijdens uw opname inlogt via de website, komt u direct op de pagina met uw opname-informatie uit.
  • Inloggen via app: Logt u in via de mijnRadboud app, dan kunt u via de knop ‘Opname’ uw gegevens bekijken.
Voor vragen over uw opname-informatie kunt u terecht bij uw behandelteam.


  • Uw persoonsgegevens.

Patientenzorg mijnRadboud
mijnRadboud is uw persoonlijke medische dossier dat u online kunt inzien. Hiermee kunt u bijvoorbeeld afspraken maken of uitslagen inzien.

Wat is mijnRadboud?

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Zo kunt u bijvoorbeeld zelf een vervolgafspraak maken of uitslagen van onderzoeken inzien. Gewoon vanuit huis met een computer, tablet of smartphone.

lees meer

Wat is mijnRadboud?

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving een deel van uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Op elk moment en via elke computer, tablet of smartphone. In mijnRadboud kunt u:
  • medische vragen stellen aan uw behandelteam
  • een of meerdere foto’s ter verduidelijking meesturen met uw medische vraag
  • afspraken inzien of afzeggen
  • vervolgafspraken maken (de eerste afspraak kunt u niet maken via mijnRadboud)
  • uw afspraak voorbereiden
  • uitslagen zien van laboratoriumonderzoek (vanaf 2003), inclusief uitslagen van andere ziekenhuizen en instellingen wanneer dit laboratoriumonderzoek bij het Radboudumc is uitgevoerd
  • uitslagen zien van weefselonderzoek (vanaf 1999)
  • een overzicht zien van de medicatie die u gebruikt en herhaalrecepten aanvragen
  • brieven lezen die verzonden zijn door behandelaars van het Radboudumc, bijvoorbeeld aan uw huisarts (vanaf 28 oktober 2013)
  • in sommige gevallen vragenlijsten invullen en zelf medische gegevens bijhouden
  • algemene vragen stellen aan het Voorlichtingscentrum, zoals over het gebruik van mijnRadboud (niet mogelijk via de app mijnRadboud)
  • tijdens uw opname een aantal gegevens over uw opname inzien
  • het ontvangen van afspraakbrieven per post uitzetten via de berichtinstellingen
Vragen of problemen met mijnRadboud? Stuur dan een mail of bel ons via onderstaand adres of nummer:

E: mijnradboud@radboudumc.nl
T: 024-3614443

Uw afspraak­bevestiging digitaal, tenzij

U ontvangt uw afspraakbevestiging digitaal via mijnRadboud. Wilt u deze ook per post ontvangen? Pas uw berichtinstellingen aan via mijnRadboud.

lees meer

Uw afspraak­bevestiging digitaal, tenzij

Als u gebruik maakt van mijnRadboud ontvangt u uw afspraakbevestiging en afspraakwijzigingen online via mijnRadboud. Wilt u ook afspraakbrieven per post ontvangen? Pas dan uw berichtinstellingen via de webversie van mijnRadboud aan of geef uw voorkeur door aan de baliemedewerkers. 

Lees onderstaand hoe u uw instellingen kunt wijzigen:
  • log in in mijnRadboud via de webversie (niet via de app)
  • selecteer onder het tabblad ‘Instellingen’ de ‘Berichtinstellingen’ 
  • ga naar ‘Afspraken’
  • klik bij ‘Afspraakbrief’ op het posticoontje en meld u aan
U ontvangt de onderstaande afspraakinformatie online via mijnRadboud:
  • e-mailnotificatie voor afspraakbevestigingen
  • e-mailnotificatie voor wijzigingen in uw afspraak
  • barcode waarmee u zich via de mijnRadboud-app kunt aanmelden bij de aanmeldzuil
Daarnaast ontvangt u twee dagen voor uw afspraak een herinnering via sms.

Download de mijnRadboud app

Gebruik de barcode om u aan te melden bij de aanmeldzuil. U vindt de barcode in de webversie van mijnRadboud onder het tabblad ‘Mijn afspraken’, in de mijnRadboud-app onder het icoon ‘Barcode’.

Hoe activeer ik mijnRadboud?

Met de activatiecode kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Daarmee activeert u mijnRadboud. Volg daarvoor onderstaande stappen of bekijk het instructiefilmpje.

lees meer

Hoe activeer ik mijnRadboud?

Vooraf

U kunt een account aanmaken zodra een medewerker van de centrale inschrijfbalie of van de polikliniek u heeft aangemeld voor mijnRadboud. Nadat u bent aangemeld heeft u 90 dagen de tijd om in te loggen in mijnRadboud. Daarna verloopt uw account. Wilt u hulp bij het activeren van mijnRadboud? De medewerkers van de inschrijfbalie helpen u graag.

Hoe activeer ik mijnRadboud?

U heeft van het Radboudumc een brief met een activatiecode ontvangen. Met de activatiecode kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Daarmee activeert u mijnRadboud. Volg daarvoor onderstaande stappen of bekijk het instructiefilmpje. U kunt mijnRadboud alleen via de webversie of via de app activeren. 

Stap 1

Ga naar www.radboudumc.nl/mijnradboud en klik op ‘Inloggen’.

Stap 2

Klik op ‘Aanmelden met activatiecode’.

Stap 3

Vul uw activatiecode in. U vindt deze code in de brief die u heeft gekregen van het Radboudumc. De code bestaat uit 15 cijfers.

Stap 4

Vul daarna uw geboortedatum (dd/mm/jjjj)  in en klik op ‘Volgende’. U ontvangt nu een code via de sms.

Stap 5

Vul de code in die u via sms hebt ontvangen op uw mobiele telefoon. Klik op ‘Volgende’

Stap 6

Maak een Gebruikersnaam aan. Dit wordt uw gebruikersnaam voor mijnRadboud. U kunt uw gebruikersnaam hierna niet meer wijzigen.

Stap 7

Maak een wachtwoord aan.

Stap 8

Vul een beveiligingsvraag en antwoord in. Klik op ‘Volgende’.

Stap 9

Vul uw e-mailadres in. U ontvangt op dit e-mailadres een bericht wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is in mijnRadboud.

Stap 10

Selecteer ‘ja’ als u berichten per sms wilt ontvangen, bijvoorbeeld een herinnering aan een afspraak of een bericht over een wijziging in mijnRadboud. 
Klik op ‘Log in’. U kunt nu de Algemene voorwaarden lezen. Klik op ‘Accepteren’ als u hiermee akkoord gaat.

Stap 11

U kunt nu gebruik maken van mijnRadboud.

 


Herhaalrecepten aanvragen

U kunt via mijnRadboud een herhaalrecept aanvragen. lees meer

Contact met uw zorgverlener

Via mijnRadboud kunt u heel gemakkelijk een bericht sturen of vragen stellen aan uw behandelteam. lees meer

Veelgestelde vragen

Heeft u nog vragen? Bijvoorbeeld over aanmelden of over in- en uitloggen? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan contact op per mail of telefoon. lees meer

mijnRadboud app

mijnRadboud is ook als app beschikbaar. Zo kunt u altijd en overal uw dossier raadplegen. Ook kunt u zich in het Radboudumc bij de aanmeldzuil aanmelden voor uw afspraak, met behulp van uw persoonlijke QR code in de app.

lees meer

mijnRadboud app

mijnRadboud is ook als app beschikbaar. Zo kunt u altijd en overal uw dossier raadplegen. Ook kunt u zich in het Radboudumc bij de aanmeldzuil aanmelden voor uw afspraak, met behulp van uw persoonlijke barcode in de app. De app heeft minder functionaliteiten dan de webversie van mijnRadboud.

Systeemvereisten: Apple iOS10, Android versie 5.0 of hoger

Met de mijnRadboud app kunt u:
  • medische vragen stellen aan uw behandelteam
  • een of meerdere foto’s meesturen met uw medische vraag (alleen jpg-bestanden)
  • afspraken inzien, wijzigen of afzeggen
  • vervolgafspraken maken (de eerste afspraak kunt u niet maken via mijnRadboud)
  • uw afspraak in uw digitale agenda plaatsen (inclusief routebeschrijving naar het Radboudumc)
  • met uw smartphone aanmelden voor uw afspraak bij de aanmeldzuil op de polikliniek
  • uw afspraak voorbereiden
  • uitslagen van laboratoriumonderzoek (vanaf 2003), inclusief uitslagen van andere ziekenhuizen en instellingen wanneer dit laboratoriumonderzoek bij het Radboudumc is uitgevoerd
  • uitslagen inzien van weefselonderzoek (vanaf 1999)
  • uitslagen van radiologieonderzoek
  • uitslagen van nucleaire geneeskundeonderzoek
  • een overzicht zien van de medicatie die u gebruikt en herhaalrecepten aanvragen
  • in sommige gevallen vragenlijsten invullen en zelf medische gegevens bijhouden
  • u kunt brieven bekijken

Verschil webversie en app mijnRadboud

Onderstaande zaken ziet u wel in de webversie van mijnRadboud, maar niet in de app.

  • U ziet ziekenhuisopnamen. 
  • U kunt uw dossier downloaden.
  • U kunt resultaten van metingen inzien. 
  • U kunt persoonsgegevens wijzigen.
  • U kunt vragen stellen aan het voorlichtingscentrum.
  • U kunt uw berichtinstellingen aanpassen.

Het elektronisch delen van uw gegevens

Via mijnRadboud is het mogelijk om toestemming te geven om uw medische gegevens uit het Radboudumc elektronisch te delen met zorgverleners van andere ziekenhuizen.

lees meer

Het elektronisch delen van uw gegevens

Via mijnRadboud is het mogelijk om toestemming te geven om uw medische gegevens uit het Radboudumc elektronisch te delen met zorgverleners van andere ziekenhuizen. Om goede zorg aan u te kunnen geven of om uw behandeling ergens ander voort te kunnen zetten, willen zorgverleners soms een compleet overzicht hebben van uw medische situatie en behandeling in het verleden. De gegevens over uw medische situatie zijn vaak verspreid over alle zorginstellingen waar u bent behandeld.
 
Uw medische gegevens uit het Radboudumc kunnen wij in een elektronisch systeem delen met zorgverleners van andere ziekenhuizen. Hiermee kunnen bijvoorbeeld radiologie- en cardiologiebeelden of een medische samenvatting worden gedeeld. Hiervoor is altijd uw toestemming nodig. U kunt binnen mijnRadboud onder Instellingen aangeven of u toestemming geeft voor het elektronisch delen van uw gegevens. U kunt te allen tijde uw toestemming wijzigen of weer intrekken.
 
In mijnRadboud kunt u meer lezen over welke gegevens het Radboudumc kan delen met wie. Ook wordt uitgelegd wat u kunt doen om zelf te bepalen met wie welke gegevens mogen worden gedeeld.

Ook de omliggende ziekenhuizen vragen deze toestemming aan patiënten om op hun beurt gegevens met het Radboudumc te mogen delen.

mijnRadboud Tijdens uw opname uw gegevens inzien

Tijdens uw opname in het Radboudumc kunt u gegevens over uw opname inzien via mijnRadboud.

lees meer

Hoe kan ik mij aanmelden?

Om u aan te melden is het nodig dat u persoonlijk langskomt bij de balie van de polikliniek waar u onder behandeling bent, of bij de centrale inschrijfbalie.

lees meer

Hoe kan ik mij aanmelden?

Om u aan te melden is het nodig dat u persoonlijk langskomt bij de balie van de polikliniek waar u onder behandeling bent, of bij de centrale inschrijfbalie. Deze vindt u bij de hoofdingang (route 509), bij ingang oost (route 940) en bij ingang west (Philips van Leydenlaan 15, Nijmegen). U heeft het volgende nodig: 
  • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart).
  • uw mobiele telefoonnummer
Nadat u zich heeft gelegitimeerd, ontvangt u bij de balie een brief met een activatiecode. Met deze code kunt u uw aanmelding bij mijnRadboud zelf thuis afronden. Dit kan alleen via de webversie van mijnRadboud. Wanneer u mijnRadboud geactiveerd heeft, kunt u daarna als u dat wilt de app downloaden. In de brief wordt stap voor stap uitgelegd wat u moet doen. U kunt ook het instructiefilmpje op de website bekijken. 

Let op: uw aanmelding voor mijnRadboud is pas afgerond als u heeft ingelogd in mijnRadboud. Doe dit binnen 10 dagen, anders verloopt uw toegang en moet u zich opnieuw aanmelden. Wanneer u eenmaal heeft ingelogd, is uw toegang onbeperkt geldig.

Toegang tot het dossier van kinderen tot 12 jaar

Ouders of verzorgers van kinderen tot 12 jaar kunnen toegang krijgen tot het dossier van hun kind. Om de privacy en veiligheid te borgen zijn we daarbij extra zorgvuldig. We vragen u om bij aanmelding het volgende mee te nemen:

  • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart),
  • het identificatiebewijs van uw kind. Is uw kind pas geboren en heeft het nog geen identificatiebewijs? Kaart dit dan aan bij uw arts. De arts mailt dan een verklaring naar de centrale inschrijfbalie,
  • uw mobiele telefoonnummer.

Daarnaast vragen we u om een toestemmingsformulier mee te nemen. Als u wilt kunt u dit formulier thuis al invullen:

Toegang tot het dossier van langdurig wilsonbekwame patiënten 

Wettelijke vertegenwoordigers van langdurig wilsonbekwame patiënten kunnen toegang krijgen tot het dossier van hun kind of cliënt. Om de privacy en veiligheid te borgen zijn we daarbij extra zorgvuldig. We vragen u om bij aanmelding het volgende mee te nemen:

  • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart),
  • het identificatiebewijs van uw kind of cliënt,
  • indien van toepassing een verklaring van de arts als uw kind langdurig wilsonbekwaam en tussen de 12 en 18 jaar oud is,
  • indien van toepassing een verklaring van de rechtbank die aangeeft dat u de mentor of curator bent van een patiënt ouder dan 18 jaar,
  • uw mobiele telefoonnummer.

Daarnaast vragen we u om een toestemmingsformulier in te vullen. Als u wilt kunt u dit formulier thuis al invullen:

Veilige inlogmethode voor mijnRadboud

Om uw gegevens goed te beschermen, werkt mijnRadboud met een extra controle per sms. Geef daarom het mobiele nummer door waarop u deze sms wilt ontvangen. Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld, of nadat u met TouchID of wachtwoordcode van uw telefoon bent ingelogd, ontvangt u per sms een code die u moet invoeren. De sms-functie is een extra controle om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met u te maken hebben.


Gebruikersraad mijnRadboud

In 2017 is de gebruikersraad mijnRadboud gestart. Deze nieuwe raad adviseert het Radboudumc gevraagd en ongevraagd over het gebruik van mijnRadboud en over de ontwikkeling en invoering van nieuwe functionaliteiten.

lees meer

Gebruikersraad mijnRadboud

In 2017 is de gebruikersraad mijnRadboud gestart. Deze nieuwe raad adviseert het Radboudumc gevraagd en ongevraagd over het gebruik van mijnRadboud en over de ontwikkeling en invoering van nieuwe functionaliteiten. De gebruikersraad bestaat uit 8 tot 10 patiënten die mijnRadboud gebruiken.

Wat doet de gebruikersraad mijnRadboud?

  • De gebruikersraad komt 2 keer per jaar bij elkaar.
  • Deelnemers zijn lid voor een periode van 2 tot 4 jaar.
  • Zij laten zich voeden door signalen van patiënten, patiëntenorganisaties, familieleden, bezoekers en medewerkers.
  • De leden adviseren de stuurgroep gevraagd en ongevraagd over het gebruik van mijnRadboud en de ontwikkeling en invoering van nieuwe functionaliteiten.

Lees over de ervaring van een patiënt met mijnRadboud 'Ik sta centraal'

Menno Gulpers (48) maakte tijdens zijn ziekte veel gebruik van mijnRadboud. Zijn persoonlijke patiëntendossier bood hem veel steun.

lees meer

Lees over de ervaring van een patiënt met mijnRadboud 'Ik sta centraal'

Menno Gulpers (48) maakte tijdens zijn ziekte veel gebruik van mijnRadboud. Zijn persoonlijke patiëntendossier bood hem veel steun.

1. Wat voor rol speelde mijnRadboud in uw herstel?

‘Toen ik hoorde dat ik ziek werd, stond mijn leven op zijn kop. Alles was gericht op de behandeling van een aantal maanden en mijn herstel. Misschien geloof je het niet, maar op plek drie van mijn steun en toeverlaat in deze tijd stond “een systeem”: mijnRadboud. Op plek 1 stonden uiteraard mijn gezin, familie, vrienden en collega’s en op plek 2 het team van dokters en verpleegkundigen dat mij beter ging maken.
 

2. Wat vindt u zo prettig aan mijnRadboud?

MijnRadboud is ingericht rondom mij als patiënt, niet rondom een proces of behandeling. Ik sta centraal. Ik kan mijn afspraken zien en maken, vragen stellen, medicijnen bekijken, informatie lezen, documenten downloaden voor de zorgverzekeraar, etcetera. En het mooie is: alle dokters en verpleegkundigen lezen en schrijven in het systeem. Nooit heb ik mijn verhaal onnodig dubbel hoeven vertellen. Bij elke afspraak was degene die me hielp volledig ingelezen en schreef hij of zij nieuwe informatie en nieuwe afspraken erbij. Steeds met mij als middelpunt en het doel – mijn genezing – voor ogen.
 

3. Vond u het gebruik van mijnRadboud gemakkelijk?

Mijn ervaring als burger met klantsystemen is niet zo best. Internetproviders, leasemaatschappijen, woonspecialisten: vaak volgen ze een proces en moet ik daarin mee. Weinig ruimte voor flexibiliteit. Zo gaat dat niet met mijnRadboud. Het voorziet erin om talloze mogelijke acties uit te voeren met als doel mij beter te maken. Of er nu complicaties optraden, ik heftig reageerde op medicijnen of onverwacht opleefde; telkens werd er gekeken: wat nu goed is voor Menno gaan we doen. Zo kon ik erop vertrouwen dat steeds de zorg geboden werd waar ik op dat moment behoefte aan had.’