Radboudumc

print
mijnRadboud

MijnRadboud MijnRadboud MijnRadboud

Altijd en overal uw medisch dossier binnen handbereik

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Zo kunt u bijvoorbeeld zelf een vervolgafspraak maken of uitslagen van onderzoeken inzien. Gewoon vanuit huis met een computer, tablet of smartphone.

Wat is mijnRadboud?

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving een deel van uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Op elk moment en via elke computer, tablet of smartphone. In mijnRadboud kunt u:
  • medische vragen stellen aan uw behandelteam,
  • een of meerdere foto’s ter verduidelijking meesturen met uw medische vraag
  • afspraken inzien, wijzigen of afzeggen,
  • vervolgafspraken maken (de eerste afspraak kunt u niet maken via mijnRadboud),
  • uw afspraak voorbereiden, 
  • uitslagen zien van laboratoriumonderzoek (vanaf 2003), inclusief uitslagen van andere ziekenhuizen en instellingen wanneer dit laboratoriumonderzoek bij het Radboudumc is uitgevoerd,
  • uitslagen zien van weefselonderzoek (vanaf 1999),
  • een overzicht zien van de medicatie die u gebruikt,
  • brieven lezen die verzonden zijn door behandelaars van het Radboudumc, bijvoorbeeld aan uw huisarts (vanaf 28 oktober 2013),
  • in sommige gevallen vragenlijsten invullen en zelf medische gegevens bijhouden,
  • algemene vragen stellen aan het voorlichtingscentrum, zoals over het gebruik van mijnRadboud.

Voor wie is mijnRadboud toegankelijk?

MijnRadboud is toegankelijk voor:
  • patiënten vanaf 12 jaar,
  • ouders van kinderen jonger dan 12,
  • ouders van langdurig wilsonbekwame kinderen tussen de 12 en 18 jaar,
  • mentoren/curatoren van wilsonbekwame patiënten ouder dan 18 jaar.

Hoe kan ik mij aanmelden?

Om u aan te melden is het nodig dat u persoonlijk langskomt bij de balie van de polikliniek waar u onder behandeling bent, of bij de centrale inschrijfbalie. Deze vindt u bij de hoofdingang (route 509) en bij ingang oost (route 940). U heeft het volgende nodig: 
  • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart).
  • uw mobiele telefoonnummer
Nadat u zich heeft gelegitimeerd, ontvangt u bij de balie een brief met een activatiecode. Met deze code kunt u uw aanmelding bij mijnRadboud zelf thuis afronden. In de brief wordt stap voor stap uitgelegd wat u moet doen. U kunt ook het instructiefilmpje op de website bekijken.

Let op: uw aanmelding voor mijnRadboud is pas afgerond als u heeft ingelogd in mijnRadboud. Doe dit binnen 30 dagen, anders verloopt uw toegang en moet u zich opnieuw aanmelden. Wanneer u eenmaal heeft ingelogd, is uw toegang onbeperkt geldig.

Toegang tot het dossier van kinderen tot 12 jaar
Ouders of verzorgers van kinderen tot 12 jaar kunnen toegang krijgen tot het dossier van hun kind. Om de privacy en veiligheid te borgen zijn we daarbij extra zorgvuldig. We vragen u om bij aanmelding het volgende mee te nemen:

  • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart),
  • het identificatiebewijs van uw kind. Is uw kind pas geboren en heeft het nog geen identificatiebewijs? Kaart dit dan aan bij uw arts. De arts mailt dan een verklaring naar de centrale inschrijfbalie,
  • uw mobiele telefoonnummer.

Daarnaast vragen we u om een toestemmingsformulier mee te nemen. Als u wilt kunt u dit formulier thuis al invullen:

Toegang tot het dossier van langdurig wilsonbekwame patiënten
Wettelijke vertegenwoordigers van langdurig wilsonbekwame patiënten kunnen toegang krijgen tot het dossier van hun kind of cliënt. Om de privacy en veiligheid te borgen zijn we daarbij extra zorgvuldig. We vragen u om bij aanmelding het volgende mee te nemen:

  • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart),
  • het identificatiebewijs van uw kind of cliënt,
  • indien van toepassing een verklaring van de arts als uw kind langdurig wilsonbekwaam en tussen de 12 en 18 jaar oud is,
  • indien van toepassing een verklaring van de rechtbank die aangeeft dat u de mentor of curator bent van een patiënt ouder dan 18 jaar,
  • uw mobiele telefoonnummer.

Daarnaast vragen we u om een toestemmingsformulier in te vullen. Als u wilt kunt u dit formulier thuis al invullen:


Veilige inlogmethode voor mijnRadboud
Om uw gegevens goed te beschermen, werkt mijnRadboud met een extra controle per sms. Geef daarom het mobiele nummer door waarop u deze sms wilt ontvangen. Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld, ontvangt u per sms een code die u moet invoeren. De sms-functie is een extra controle om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met u te maken hebben.

Hoe kan ik inloggen?

Nadat u zich hebt aangemeld bij de centrale inschrijfbalie, heeft u 30 dagen de tijd om thuis een gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken. Daarna kunt u op elk moment en via iedere computer, tablet of smartphone inloggen op mijnRadboud. In de instructie leest u hoe u kunt inloggen.

Hebt u nog vragen?

Kijk eerst bij veelgestelde vragen. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met het voorlichtingscentrum bij de hoofdingang (route 510):

Nieuwe inlogmethode voor mijnRadboud

mijnRadboud maakt gebruik van een nieuwe inlogmethode. De nieuwe inlogmethode is net zo veilig als het inloggen met DigiD. U kunt alleen inloggen met een extra controle via sms. We doen dit om mijnRadboud geschikt te maken voor de mobiele telefoon. Binnenkort kunt u met de mijnRadboud-app delen van uw medisch dossier overal op uw mobiele telefoon raadplegen.

Tijdelijk twee inlogmogelijkheden

U ziet de komende periode twee inlogmogelijkheden op de startpagina van mijnRadboud. Als u al gebruik maakt van mijnRadboud, kunt u nog één keer inloggen met uw DigiD. U krijgt daarna het verzoek om een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken voor mijnRadboud. Deze nieuwe inloggegevens gebruikt u voortaan om in te loggen. Als u nog geen gebruik maakt van mijnRadboud, kunt u zich aanmelden met de knop ‘nieuwe gebruiker’. Daarna voert u de activatiecode in die u van het Radboudumc heeft ontvangen.

Maakt u al gebruik van mijnRadboud?

Om mijnRadboud te kunnen blijven gebruiken moet uw mobiele nummer bekend zijn bij het Radboudumc. Ontvangt u na het inloggen geen sms? In dat geval is uw mobiele nummer niet bij ons bekend. Geef uw nummer door bij uw eerstvolgende bezoek aan het Radboudumc, bij de centrale inschrijfbalie of bij de balie van de polikliniek waar u onder behandeling bent. 

Vragenlijst invullen via mijnRadboud
Soms vragen we u om ter voorbereiding op uw afspraak enkele vragenlijsten in te vullen, ook als u nog geen toegang heeft tot mijnRadboud. Meld u dan aan als nieuwe gebruiker. Met de activatiecode die u van het Radboudumc heeft ontvangen, kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. U krijgt dan toegang tot een beperkt aantal onderdelen van mijnRadboud. U ontvangt daarvoor geen code via sms.

Meer informatie en veelgestelde vragen over de nieuwe inlogmethode voor mijnRadboud

Hoe activeer ik mijnRadboud?

Introductie mijnRadboud

Let op

  • Aanmelden kan alleen persoonlijk bij de centrale inschrijfbalie of bij de balie van de polikliniek.
  • Om in te kunnen loggen, moet uw mobiele nummer bekend zijn bij het Radboudumc.
  • Gebruik mijnRadboud niet voor spoed.
    Neem bij spoed contact op met het Radboudumc: (024) 361 11 11 of bel 112 als het een noodgeval is.