Raad van Bestuur
De Raad van Bestuur is verantwoordelijk voor het bestuur van het Radboudumc, de algemene gang van zaken van het Radboudumc en van de organisaties die onder de verantwoordelijkheid vallen van het Radboudumc.
lees meerRaad van Bestuur
De Raad van Bestuur is verantwoordelijk voor het bestuur van het Radboudumc, de algemene gang van zaken van het Radboudumc en van de organisaties die onder de verantwoordelijkheid vallen van het Radboudumc.
De Raad van Bestuur geeft onder regie van de voorzitter de richting van de gewenste ontwikkeling aan, nodigt afdelingen en centra uit om daar invulling aan te geven en richt zich op de ondersteuning van de afdelings- en centrumleiding. Leidend binnen dit alles is onze strategie.
De Raad van Toezicht van de Stichting Radboud universitair medisch centrum benoemt de leden van de Raad van Bestuur voor bepaalde tijd. Het College van Bestuur van de Radboud Universiteit benoemt de vicevoorzitter bovendien voor vier jaar tot decaan. De Raad van Bestuur bestaat uit de volgende leden:
Samenstelling Raad van Bestuur
- dr. Bertine Lahuis, voorzitter
- prof. dr. Jan Smit, decaan/vicevoorzitter
- drs. Mark Janssen, lid
- drs. Carolijn Ploem, lid
Vacatures Raad van Bestuur Sluitingsdatum 11 september 2024
Doordat onze bestuurders Carolijn Ploem en Mark Janssen afscheid nemen van het Radboudumc, ontstaan er twee vacatures voor onze Raad van Bestuur:
- lid Raad van Bestuur met de portefeuille Financiƫn, Bedrijfsvoering, ICT en Huisvesting (per 1 oktober 2024)
- lid Raad van Bestuur met de portefeuille Organisatie van de Zorg en Human Resources (per 1 januari 2025)
Voor het Radboudumc begeleidt Chasse Executive Search de zoektocht naar de twee nieuwe collega’s in onze Raad van Bestuur. Bekijk de vacature en procedure. Solliciteren is mogelijk tot 11 september 2024.