Probleem­oplossing met handleidingen

Heeft u klachten over uw apparaat? Probeer dat eerst met behulp van de handleidingen van de apparaten op te lossen. Hier vindt u handleidingen van alle beschikbare systemen.

lees meer

Vragen of problemen bij uw CI?

Heeft u vragen over uw CI? Of problemen met uw CI? Laat het ons via dit formulier weten en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. naar het formulier

Contact

Servicepunt CI
Secretariaat

(024) 361 35 06

Contact

Heeft u een processor van Advanced Bionics (AB)? Voor alle reparatie en onderhoud naar de fabrikant

Vanaf 1 november 2018 verloopt de service van uw CI rechtstreeks via Advanced Bionics. Deze service heet AB4You.

lees meer

Heeft u een processor van Advanced Bionics (AB)? Voor alle reparatie en onderhoud naar de fabrikant

Vanaf 1 november 2018 verloopt alle reparatie en onderhoud van uw CI rechtstreeks via Advanced Bionics (AB). Deze service heet AB4You. Dit gaat dus niet meer via ons Servicepunt CI.

Hoe neemt u contact op met AB4You?
U contact opnemen met AB4You via e-mail of telefoon. Het speciaal opgeleide AB Customer Service team staat van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren klaar om uw serviceverzoek af te handelen of uw vragen te beantwoorden.
AB4You is bereikbaar tussen 8u30 en 17u op onderstaand telefoonnummer en e-mailadres:
Telefoonnummer: +31 (0)88 600 88 30
E-mail: ab4you.nl@advancedbionics.com

Veelgestelde vragen


Verzekering en onderhoud CI-processor kind

De CI‐processor is kostbaar. Wij raden u daarom aan de CI-processor te verzekeren tegen diefstal en verlies. Neem contact op met het servicepunt als een onderdeel van de processor kapot gaat.

lees meer

Verzekering en onderhoud CI-processor kind

Verzekering tegen verlies/ diefstal

De CI‐processor is kostbaar. Als uw kind de processor kwijtraakt, zijn de kosten voor een nieuwe processor voor uw eigen rekening. Daarom raden wij u aan de processor te verzekeren tegen verlies en diefstal. Vanaf het moment dat uw kind de processor heeft meegekregen, is de processor uw eigendom. Wij raden u daarom aan de processor en de afstandsbediening zo snel mogelijk te verzekeren. Als de processor van uw kind op een later moment gerepareerd wordt, krijgt u vaak een vervangende processor mee naar huis. Geef het serienummer van deze processor door aan uw verzekering, zodat deze ook verzekerd is tegen verlies of diefstal.

De waarde van de (Cochlear‐)processor (inclusief afstandsbediening) is gaat bijna ieder jaar omhoog. Vraag daarom regelmatig de actuele waarde van de processor op bij de afregelaar van het CI‐team. Het CI-team houdt u via de nieuwsbrief regelmatig op de hoogte van veranderingen in de waarde van de processor.

U kunt de apparatuur van uw kind bij uw eigen kostbaarhedenverzekering onderbrengen of een aparte hoorhulpmiddelenverzekering afsluiten. Als u de apparatuur onderbrengt bij uw eigen kostbaarhedenverzekering, vergeet dan niet een clausule toe te voegen zodat de processor ook buitenshuis verzekerd is.

Onderhoud

Het Servicepunt CI verzorgt de reparatie en vervanging van de apparatuur. Neem daarom altijd contact op met het Servicepunt CI als een onderdeel van de processor kapot gaat. Het Radboudumc stuurt jaarlijks een rekening naar uw zorgverzekering waarmee zij eventuele reparaties vergoeden.

In het Cochlear‐systeem kunnen speciale knoopcel batterijen gebruikt worden (Zinc‐Air P675). Deze batterijen betaalt u zelf. U kunt er ook voor kiezen de bijgeleverde oplaadbare batterijen te gebruiken (accu’s). U heeft 1 jaar garantie op de accu’s. Na het aflopen van deze termijn moet u eventuele nieuwe accu’s zelf betalen. Accu’s kunt u bestellen bij Cochlear via een e‐mail naar customerservice@cochlear.be. Vermeld hierbij duidelijk uw naam en adres. U kunt de accu’s ook bestellen via internet (bijvoorbeeld bij www.cishop.net).


Verzekerde waarde van uw processor

Om te voorkomen u onbewust bent onderverzekerd (waardoor u bij verlies, diefstal of door het per ongeluk stuk gaan van de processor toch nog een groot deel moet bijbetalen) geven wij u een overzicht van de geadviseerde verzekerde waarde van het uitwendige deel van uw CI.

lees meer

Verzekerde waarde van uw processor

In de loop der jaren zijn de prijzen van de CI processoren gestegen. Om te voorkomen u onbewust bent onderverzekerd (waardoor u bij verlies, diefstal of door het per ongeluk stuk gaan van de processor toch nog een groot deel moet bijbetalen) geven wij u hieronder een overzicht van de geadviseerde verzekerde waarde van het uitwendige deel van uw CI.
 
Naam processor en Type Advies te verzekeren waarde
Advanced Bionics  
Naida CI, firma Advanced Bionics
 
7.500 Euro
 
Auria Harmony, firma Advanced Bionics
 
7.500 Euro
 
Neptune, firma Advanced Bionics
 
8.500 Euro
 
Cochlear  
Nucleus 7, CP1000, firma Cochlear
 
8.300 Euro
Kanso, firma Cochlear
 
8.000 Euro
 
Nucleus 6, CP910/920, firma Cochlear
 
8.000 Euro
 
CR230 remote
 
310,19 Euro excl. BTW
 
Nucleus 5, CP810, firma Cochlear
 
8.000 Euro
 
Medel  
Opus 2, firma Med-El
 
7.200 Euro
 
Duet2, firma Med-El
 
7.800 Euro
 
Rondo, firma Med-El
 
7.200 Euro
 
Sonnet, firma Med-El
 
7.200 Euro
 
Oticon
 
 
Neuro One             
 
5.750 Euro
 
Het is van belang dat u een aparte verzekering voor uw processor afsluit. U kunt zelf bepalen waar u uw processor verzekert. Dit kan ook via de verzekeraar waar u uw inboedel heeft verzekerd. Meer informatie vindt u op: http://www.hoorwijzer.nl/hoorhulpmiddelen/hoortoestellen/gebruik/verzekering.html
 


Mogelijkheden met CI veelgestelde vragen

over een cochleair implantaat


  • Nee, geen enkele CI-gebruiker die vóór de operatie gehoord heeft, vindt dat geluiden via het CI systeem weer helemaal normaal klinken. Sommigen zeggen dat het geluid erg mechanisch klinkt, anderen vergelijken het geluid met een radio die slecht is afgestemd. Heel lage tonen, zoals de grondtoon van de stem, komen via de CI niet door. Het is wel bijna altijd mogelijk te horen dat er iemand aan het praten is, maar niet iedereen kan zonder liplezen (spraakafzien) spraak verstaan.



Hulpmiddelen veelgestelde vragen

servicepunt CI


  • Het recept is te op te vragen via het contactformulier.



Afregeling veelgestelde vragen

servicepunt CI


  • De gevoeligheidsknop verandert dan de gevoeligheid van de microfoon. Als u in een rustige situatie zachte geluiden beter wil horen, kunt u de gevoeligheid hoger zetten. Wanneer u in lawaai achtergrondgeluiden zachter wil maken en harde geluiden beter wil onderscheiden, kunt u de gevoeligheid lager zetten. Een ander woord voor gevoeligheid is “sensitiviteit”, vandaar “S-knop”.



Overig veelgestelde vragen

servicepunt CI


  • Cochlear:
    Optie 1: Probeer een ander formaat oorhaak (zie de handleiding voor het verwisselen).
    Optie 2: Laat een oorstukje maken. Het recept hiervoor is aan te vragen bij servicepunt CI via ons contactformulier.
    Optie 3: Gebruik de "Snugfit".
    Optie 4: Plaats tijdelijk een klein pleistertje achter het oor om de plek wat te kunnen ontlasten.
    Optie 5: Draag de processor tijdelijk aan het ander oor. Hiervoor moet een lange spoeldraad besteld worden.

Team Servicepunt CI

  • Snel naar