Probleem­oplossing met handleidingen

Heeft u klachten over uw apparaat? Probeer dat eerst met behulp van de handleidingen van de apparaten op te lossen. Hier vindt u handleidingen van alle beschikbare systemen.

lees meer

Vragen of problemen bij uw CI?

Heeft u vragen over uw CI? Of problemen met uw CI? Laat het ons via dit formulier weten en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. naar het formulier

Onderhoud van de CI

Elke vijf jaar ontvangt u van ons een nieuwe CI-processor. Om ervoor te zorgen dat uw CI-processor en uw accu's goed blijven werken geven wij u een aantal onderhoudstips. 

lees meer

Onderhoud van de CI

Elke vijf jaar ontvangt u van ons een nieuwe CI-processor. Om ervoor te zorgen dat uw CI-processor en uw accu's goed blijven werken geven wij u een aantal onderhoudstips. 

Accu's
De accu's hebben een garantie van één jaar. Gebruik alle accu’s en wissel ze goed af.

Batterijen P675
Laat voor gebruik de batterijen eerst 5 min. luchten (sticker eraf). Zo gaan ze langer mee. Wilt u CI-batterijen bestellen via internet, zoek dan op: Power One Implant Plus.

Droogset 
Berg uw CI elke avond in de droogset op.

Microfoonfilters
Wij adviseren de microfoonfilters minstens elke zes maanden te vervangen. Als u de laatste microfoonfilters gebruikt heeft, kunt u nieuwe bestellen. Deze worden per post thuis gestuurd.

 


Maatregelen coronavirus

Komt u naar het Radboudumc? U mag helaas geen begeleider meenemen. Dit kan alleen in uitzonderingsgevallen. Bezoekers/begeleiders met klachten mogen helaas niet naar binnen. Voor alle patiënten, begeleiders en bezoekers vanaf 13 jaar is een mondkapje verplicht.

lees meer

Contact

Secretariaat

(024) 361 35 06
Contact

Heeft u een processor van Advanced Bionics (AB)? Voor alle reparatie en onderhoud naar de fabrikant

De service van uw CI verloopt rechtstreeks via Advanced Bionics. Deze service heet AB4You.

lees meer

Heeft u een processor van Advanced Bionics (AB)? Voor alle reparatie en onderhoud naar de fabrikant

Als u een CI van het merk Advanced Bionics heeft verloopt alle reparatie en onderhoud rechtstreeks via Advanced Bionics (AB). Deze service heet AB4You. Dit gaat dus niet via ons Servicepunt CI.

Hoe neemt u contact op met AB4You?
U kunt contact opnemen met AB4You via e-mail of telefoon. Het speciaal opgeleide AB Customer Service team staat van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren klaar om uw serviceverzoek af te handelen of uw vragen te beantwoorden.

Telefoonnummer: 088 600 88 30
E-mail: ab4you.nl@advancedbionics.com
AB4You is bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.

Veelgestelde vragen


De CI-processor verzekeren tegen verlies en diefstal

De CI‐processor is kostbaar. Wij raden u daarom aan de CI-processor te verzekeren tegen diefstal en verlies.

lees meer

De CI-processor verzekeren tegen verlies en diefstal

De CI‐processor is kostbaar. Als u of uw kind de processor kwijtraakt zijn de kosten voor een nieuwe processor voor uw eigen rekening. Daarom raden wij u aan de processor te verzekeren tegen verlies en diefstal. Vanaf het moment dat u de processor heeft meegekregen, is de processor uw eigendom. Wij raden u daarom aan de processor en de afstandsbediening zo snel mogelijk te verzekeren. Als de processor op een later moment gerepareerd wordt, krijgt u vaak een vervangende processor mee naar huis. Geef het serienummer van deze processor door aan uw verzekering, zodat deze ook verzekerd is tegen verlies of diefstal.

De waarde van de processor (inclusief afstandsbediening) gaat bijna ieder jaar omhoog. Bekijk daarom regelmatig de actuele waarde van de processor op onze website bij Verzekerde waarde van uw processor. . 

U kunt de apparatuur bij uw eigen kostbaarhedenverzekering onderbrengen of een aparte hoorhulpmiddelenverzekering afsluiten. Als u de apparatuur onderbrengt bij uw eigen kostbaarhedenverzekering, vergeet dan niet een clausule toe te voegen zodat de processor ook buitenshuis verzekerd is. meer informatie vindt u op: www.hoorwijzer.nl


Verzekerde waarde van uw processor

Om te voorkomen dat u onbewust bent onderverzekerd (waardoor u bij verlies, diefstal of reparatie toch nog een groot deel moet bijbetalen) geven wij u een overzicht van de geadviseerde verzekerde waarde van het uitwendige deel van uw CI.

lees meer

Verzekerde waarde van uw processor

Elk jaar kunnen de prijzen van de CI-processoren worden gewijzig door de fabrikant. Om te voorkomen dat u onbewust bent onderverzekerd (waardoor u bij verlies, diefstal of reparatie toch nog een groot deel moet bijbetalen) is het van belang dat u uw CI-processor voor de actuele waarde verzekerd hebt. Wij raden u aan om regelmatig (jaarlijks) de actuele prijzen te checken bij de fabrikant.
Hieronder geven wij u een overzicht van de geadviseerde verzekerde waarde van het uitwendige deel van uw CI.
 

  Naam processor en Type Advies te verzekeren waarde (incl. 9% BTW)
per 01-01-2020

 Advanced Bionics

 
 Naida CI Q90  
 Alleen processor, spoel en 1 accu   8.540 Euro
 Inclusief onderdelen (verkregen bij omruil)   9.650 Euro
 Naida CI Q70  
 Alleen processor, spoel en 1 accu   8.210 Euro
 Inclusief onderdelen (verkregen bij omruil)   9.650 Euro
 Neptune   9.650 Euro
 Harmony   8.850 Euro
 Chorus   9.592 Euro

 Cochlear

 
 CP1000 (Nucleus 7), Kanso en Kanso 2  9.213,53 Euro (incl. remote CR310)
 CP910/920 (Nucleus 6)   8.938,87 Euro
 CP810 (Nucleus 5)  8.450 Euro
 CR230 remote     360 Euro
 CR310 remote     200 Euro

 Medel
 
 Sonnet 1 en Rondo 2  7.555 Euro
 Sonnet 2 en Rondo 3  8.114 Euro
 Rondo 1  7.251 Euro
 Opus 2  7.200 Euro
 Duet 2  7.800 Euro

Oticon
 
Neuro 2   8.000 Euro

 

 



Mogelijkheden met CI veelgestelde vragen

over een cochleair implantaat


  • Nee, geen enkele CI-gebruiker die vóór de operatie gehoord heeft, vindt dat geluiden via het CI systeem weer helemaal normaal klinken. Sommigen zeggen dat het geluid erg mechanisch klinkt, anderen vergelijken het geluid met een radio die slecht is afgestemd. Heel lage tonen, zoals de grondtoon van de stem, komen via de CI niet door. Het is wel bijna altijd mogelijk te horen dat er iemand aan het praten is, maar niet iedereen kan zonder liplezen (spraakafzien) spraak verstaan.



Hulpmiddelen veelgestelde vragen

servicepunt CI

Meer informatie over hulpmiddelen vindt u op de pagina over hoorhulpmiddelen


  • Het recept is te op te vragen via het contactformulier.



Gebruik van de CI veelgestelde vragen

Cochleaire Implantatie


  • Het gebruik van uw CI systeem kan in het begin vermoeiend zijn. U mag het systeem vanaf het begin de hele dag dragen. Wij adviseren wel de processor in het begin zacht, of uit te zetten wanneer u langere tijd in lawaai bent, wanneer u moe wordt, of wanneer het oorsuizen erger wordt.
    In de eerste periode na het starten met de CI is het normaal dat alle geluiden na enige uren of dagen te zacht worden. U moet dan het volume hoger zetten. Wij geven meestal ook één of meerdere "groeiprogramma's" mee die u kunt gebruiken als een hoger volume niet genoeg helpt. Het is zeker niet verplicht om het volume telkens hoger te zetten en om groeiprogramma's te gebruiken. Harde geluiden moeten niet pijnlijk hard worden. Harder is niet altijd duidelijker of beter. Het is in de eerste weken van de revalidatie wel goed om dagelijks even te proberen of een hoger volume of harder programma het verstaan makkelijker maakt.



Overig veelgestelde vragen

servicepunt CI


  • Optie 1: Probeer een ander formaat oorhaak (zie de handleiding voor het verwisselen).
    Optie 2: Laat een oorstukje maken. Het recept hiervoor is aan te vragen bij servicepunt CI via ons contactformulier.
    Optie 3: Maak de lengte van het slangetje van het oorstukje/ oorframe iets langer. Hierdoor wordt de CI-processor iets opgetild. Dit kan de druk achterop de oorschelp verminderen.
    Optie 4: Plaats tijdelijk een klein pleistertje achter het oor om de plek wat te kunnen ontlasten.
    Optie 5: Draag de processor tijdelijk aan het ander oor. Hiervoor moet een lange spoelkabel besteld worden.
    Optie 6: Gebruikers van het systeem Cochlear kunnen gebruik maken van een snugfit. Deze is te verkrijgen via de webshop van Cochlear. 

Team Servicepunt CI