Servicepunt CI


Probleem­oplossing met handleidingen

Heeft u klachten over uw apparaat? Probeer dat eerst met behulp van de handleidingen van de apparaten op te lossen. Hier vindt u handleidingen van alle beschikbare systemen.

lees meer

Vragen of problemen bij uw CI?

Heeft u vragen over uw CI? Of problemen met uw CI? Laat het ons via dit formulier weten en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

naar het formulier

Contact

Servicepunt CI
(024) 361 35 06 (keuze 2, daarna keuze 3)
Servicepunt CI

stel een vraag

Probleem­oplossing op onze oude site

Heeft u problemen met uw cocleair implantaat en kunt u de oplossing op deze site niet vinden? Kijk dan op onze oude site voor een mogelijke oplossing.

naar de website

Veelgestelde vragen


Verzekerde waarde van uw processor

Om te voorkomen u onbewust bent onderverzekerd (waardoor u bij verlies, diefstal of door het per ongeluk stuk gaan van de processor toch nog een groot deel moet bijbetalen) geven wij u een overzicht van de geadviseerde verzekerde waarde van het uitwendige deel van uw CI.

lees meer

Verzekerde waarde van uw processor

In de loop der jaren zijn de prijzen van de CI processoren gestegen. Om te voorkomen u onbewust bent onderverzekerd (waardoor u bij verlies, diefstal of door het per ongeluk stuk gaan van de processor toch nog een groot deel moet bijbetalen) geven wij u hieronder een overzicht van de geadviseerde verzekerde waarde van het uitwendige deel van uw CI.
 
Naam processor en type Advies te verzekeren waarde
Nucleus 7, CP1000, firma Cochlear
 
8.300 Euro
Kanso, firma Cochlear
 
8.000 Euro
 
Nucleus 6, CP910/920, firma Cochlear
 
8.000 Euro
 
CR230 remote
 
310,19 Euro excl. BTW
 
Nucleus 5, CP810, firma Cochlear
 
8.000 Euro
 
Naida CI, firma Advanced Bionics
 
7.500 Euro
 
Auria Harmony, firma Advanced Bionics
 
7.500 Euro
 
Neptune, firma Advanced Bionics
 
8.500 Euro
 
Opus 2, firma Med-El
 
7.200 Euro
 
Duet2, firma Med-El
 
7.800 Euro
 
Rondo, firma Med-El
 
7.200 Euro
 
Sonnet, firma Med-El
 
7.200 Euro
 
 
Het is van belang dat u een aparte verzekering voor uw processor afsluit. U kunt zelf bepalen waar u uw processor verzekert. Dit kan ook via de verzekeraar waar u uw inboedel heeft verzekerd. Meer informatie vindt u op: http://www.hoorwijzer.nl/hoorhulpmiddelen/hoortoestellen/gebruik/verzekering.html
 


Gebruik CI veelgestelde vragen

over een cochleair implantaat


  • Nee, geen enkele CI-gebruiker die vóór de operatie gehoord heeft, vindt dat geluiden via het CI systeem weer helemaal normaal klinken. Sommigen zeggen dat het geluid erg mechanisch klinkt, anderen vergelijken het geluid met een radio die slecht is afgestemd. Heel lage tonen, zoals de grondtoon van de stem, komen via de CI niet door. Het is wel bijna altijd mogelijk te horen dat er iemand aan het praten is, maar niet iedereen kan zonder liplezen (spraakafzien) spraak verstaan.



Hulpmiddelen veelgestelde vragen

servicepunt CI


  • Het recept is te op te vragen via het contactformulier.



Afregeling veelgestelde vragen

servicepunt CI


  • De gevoeligheidsknop verandert dan de gevoeligheid van de microfoon. Als u in een rustige situatie zachte geluiden beter wil horen, kunt u de gevoeligheid hoger zetten. Wanneer u in lawaai achtergrondgeluiden zachter wil maken en harde geluiden beter wil onderscheiden, kunt u de gevoeligheid lager zetten. Een ander woord voor gevoeligheid is “sensitiviteit”, vandaar “S-knop”.



Overig veelgestelde vragen

servicepunt CI


  • Cochlear:
    Optie 1: Probeer een ander formaat oorhaak (zie de handleiding voor het verwisselen).
    Optie 2: Laat een oorstukje maken. Het recept hiervoor is aan te vragen bij servicepunt CI via ons contactformulier.
    Optie 3: Gebruik de "Snugfit".
    Optie 4: Plaats tijdelijk een klein pleistertje achter het oor om de plek wat te kunnen ontlasten.
    Optie 5: Draag de processor tijdelijk aan het ander oor. Hiervoor moet een lange spoeldraad besteld worden.

inloggen