

Over de polikliniek Medische Oncologie
Op de polikliniek Medische Oncologie onderzoeken en behandelen we mensen met kanker. Om een afspraak te maken heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts of specialist. lees meerContact
Afdeling Medische Oncologie
(024) 361 88 00
contactformulier
Naar uw afspraak adres en route
Bezoekadres
Radboudumc hoofdingang
Geert Grooteplein Zuid 10
6525 GA Nijmegen
Polikliniek Medische Oncologie: poliplein R route 725
Routebeschrijving



Uw eerste afspraak
Wij plannen voor u een eerste afspraak zodra wij een verwijzing van uw huisarts of behandelend arts hebben ontvangen. Zorg dat u op tijd op de afspraak bent. lees meerUw eerste afspraak
Een eerste afspraak kunt u alleen maken als uw huisarts of behandelend arts u doorverwijst. U krijgt een uitnodiging van de polikliniek. Zorg dat u ruim op tijd op de afspraak bent: te laat komen leidt tot langere wachttijden en daardoor overlast voor andere patiënten. Houd u daarbij rekening met de verkeerssituatie in en rondom Nijmegen. Ook is het aantal parkeerplaatsen dat we kunnen bieden helaas beperkt.Bij een allereerste bezoek aan het Radboudumc dient u eerst naar één van de centrale inschrijfbalies van het ziekenhuis te gaan om uw patiëntgegevens compleet te maken. Daarnaast is het belangrijk om bij de medicijnenregistratie uw huidige medicatiegebruik te laten vastleggen in uw dossier. De arts is dan op de hoogte van uw medicijngebruik. U kunt zich melden op de afgesproken tijd bij de balie op de polikliniek. Na het controleren van uw administratieve gegevens kunt u plaatsnemen in de ontvangstruimte. Wij halen u hier op zodra u aan de beurt bent.
Mocht het spreekuur door onverwachte omstandigheden uitlopen, dan ziet u op de informatieborden hoe lang de wachttijd is. U kunt ook altijd bij de medewerkers van de desbetreffende verpleegpost informeren naar de wachttijd. We helpen u graag.
Vervolgafspraak
Een vervolgafspraak maakt u bij een van de medewerk(st)ers van de balie van de polikliniek. Bij een vervolgbezoek kunt u, bij voorkeur, ook gebruikmaken van de digitale aanmeldzuil bij de ingang. U hoeft dan niet te wachten aan de balie en kunt meteen plaatsnemen in de ontvangstruimte. Op het display van de aanmeldzuil ziet u in welke ontvangstruimte u kunt plaatsnemen. U krijgt uitleg over de aanmeldzuil tijdens uw eerste bezoek aan de polikliniek. Ook kunt u hier meer lezen over inchecken voor uw afspraak.Contactkaartje
Nadat u zich hebt aangemeld, ontvangt u een contactkaartje. Op dit contactkaartje staan uw naam, geboortedatum, een barcode en uw registratienummer. De barcode is bruikbaar om aan te melden bij elke aanmeldzuil binnen het Radboudumc. Het contactkaartje wordt ook gebruikt bij de prikpost van de poliklinieken. Op de achterzijde van het contactkaart staat informatie over de polikliniek. Breng deze kaart bij ieder volgend bezoek mee. U kunt ook telefonisch een afspraak maken via (024) 361 88 00 (op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur) of via mijn Radboud. Lees hier meer over uw afspraak bij het Radboudumc.Uw bezoek
-
Het is van belang dat u een aantal zaken meeneemt naar uw eerste bezoek aan de polikliniek.
lees meer
Wat neemt u mee naar uw eerste bezoek?
- Verzekeringsbewijs: Iedere Nederlander is verplicht zich te verzekeren tegen ziektekosten. Het basispakket vergoedt het grootste deel van de kosten. Daarnaast kunt u zich aanvullend verzekeren. Of uw behandeling volledig voor vergoeding in aanmerking komt, hangt af van uw verzekering. Kijk hiervoor uw verzekeringsvoorwaarden na of informeer bij uw zorgverzekeraar. In de meeste gevallen stuurt het ziekenhuis de rekening rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. Bent u voor de betreffende behandeling niet of onvoldoende verzekerd, dan kan het zijn dat u de rekening vooraf krijgt thuisgestuurd. Deze moet u dan vóór de behandeling betalen.
- Legitimatiebewijs: In ziekenhuizen geldt een identificatieplicht. U kunt zich legitimeren met een wettelijk legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart).
- Medicijnenoverzicht: Gebruikt u medicijnen? Dan is het belangrijk dat u hiervan een overzicht meeneemt. Dit overzicht kunt u opvragen bij uw apotheek.
-
Om goed voorbereid te zijn op het eerste gesprek met uw behandelend arts, geven we u een aantal tips.
lees meer
Gesprekstips
Om goed voorbereid te zijn op het eerste gesprek met uw behandelend arts, geven we u een aantal tips:- schrijf uw klachten puntsgewijs op;
- schrijf uw vragen op en noteer de antwoorden van de arts tijdens het bezoek;
- geef aan als u iets niet begrijpt en vraag om uitleg van medische termen en dergelijke;
- neem een voor u vertrouwd persoon mee naar het artsenbezoek;
- maak eventueel een nieuwe afspraak als u na het gesprek nog steeds vragen hebt.
- de 3 goede vragen kunnen helpen
-
Uw behandelend arts en/of verpleegkundig specialist verzamelt een aantal gegevens. Dit gebeurt door een uitvoerig gesprek (anamnese) en een lichamelijk onderzoek.
lees meer
Eerste bezoek aan de arts en/of verpleegkundig specialist
Uw behandelend arts en/of verpleegkundig specialist verzamelt een aantal gegevens. Dit gebeurt door een uitvoerig gesprek (anamnese) en een lichamelijk onderzoek.
Na het gesprek en onderzoek, stelt uw arts en/of verpleegkundig specialist eventueel vervolgonderzoek voor zoals bloed-, urine- of röntgenonderzoek. Een doktersassistente zorgt voor het afnemen van bloed- en urinemonsters en maakt de afspraken voor het uitvoeren van eventuele vervolgonderzoeken. Een volgende afspraak kunt u maken bij de balie polikliniek. -
Uw eerste bezoek duurt een uur. Het kan zijn dat u hierna nog afspraken moet maken voor vervolgonderzoek.
lees meer
Hoe lang bent u op de poli?
Uw eerste afspraak duurt een uur. Het kan zijn dat u hierna nog afspraken moet maken voor vervolgonderzoek.
Een vervolgafspraak duurt vaak korter dan uw eerste bezoek, meestal zo'n twintig minuten. Als u na uw afspraak ook een behandeling krijgt op de dagbehandeling, verblijft u uiteraard langer in het ziekenhuis. Wij informeren u daar van te voren over. -
We zorgen ervoor dat u de uitslag(en) van onderzoeken zo snel mogelijk ontvangt.
lees meer
Uitslagen
We zorgen ervoor dat u de uitslag(en) van onderzoeken zo snel mogelijk ontvangt. Soms vraagt de arts u terug te komen op de polikliniek om de uitslag en een eventuele behandeling met u te bespreken. Waar mogelijk krijgt u de uitslag telefonisch. -
Bij een vervolgbezoek aan de polikliniek hoeft u alleen uw contactkaart mee te brengen.
lees meer
Wat neemt u mee bij een vervolgbezoek?
Bij een vervolgbezoek aan de polikliniek hoeft u alleen uw contactkaart mee te brengen. Wilt u zo vriendelijk zijn iedere wijziging door te geven bij de balie? Bijvoorbeeld verandering van persoonlijke gegevens, huisarts of verzekering. -
Wilt u ons informeren als u niet kunt komen op de afgesproken dag/tijd? Liefst vier dagen van tevoren, zodat we onze planning nog kunnen aanpassen.
lees meer
Verhindering van u of van de arts
Wilt u ons informeren als u niet kunt komen op de afgesproken dag/tijd? Liefst vier dagen van tevoren, zodat we onze planning nog kunnen aanpassen en andere patiënten voor kunnen laten gaan. Als u zich afmeldt, maken we meteen een nieuwe afspraak. Bij niet tijdig afmelden van een afspraak kan het ziekenhuis kosten bij u in rekening brengen. Uiteraard proberen we dit altijd te voorkomen.Verhindering arts
Het komt helaas ook wel eens voor dat de arts zijn spreekuur niet op het afgesproken tijdstip kan houden. Wij doen ons best om in dat geval voor een waarnemend arts te zorgen. We informeren u daarover bij de balie en via de informatieschermen. Als uw behandelend arts langdurige afwezig is, krijgt u hiervan schriftelijk bericht.
Waarom naar het Radboudumc?
Kanker heeft impact op uw leven (en van uw naasten). De afdeling Medische Oncologie van het Radboudumc biedt persoonsgerichte zorg, afgestemd op úw behoeften. lees meerWaarom naar het Radboudumc?
Kanker heeft impact op uw leven (en van uw naasten). De afdeling Medische Oncologie van het Radboudumc biedt persoonsgerichte zorg, afgestemd op úw behoeften. Samen met u kijken we wat nodig is aan ondersteuning en welke behandeling daar het beste bij past. Ook is er met leeftijdsspecifieke zorg extra aandacht voor jongvolwassenen (AYA’s: adolescents and young adults, 18-35 jaar) en ouderen (ouder dan 70 jaar).Wij willen onze zorg elke dag verbeteren. Daarom vragen we u wat u van onze zorg vindt en hoe het beter kan. Hebt u ervaringen of ideeën hierover? Wij horen het graag!
Links voor u als patiënt

Ondersteunende zorg Leven met kanker
We bieden leeftijdsspecifieke ondersteuning en werken met een vragenlijst om u op het juiste moment ondersteuning te bieden van de juiste zorgverlener.
lees meer