Opladen mobiele telefoon

Op een paar plekken in het Radboudumc kunt u uw mobiele telefoon veilig en snel opladen. Dit kan in de Charge-to-go laadstations.

Charge-to-go

Het laadstation Charge-to-go bevat twaalf lockers met aansluitingen voor verschillende mobiele telefoons. De Charge-to-go geeft exact aan hoe lang het opladen duurt. U mist uw mobiel dus niet langer dan nodig. Tijdens het laden ligt uw telefoon in een afgesloten kluisje.

Welke telefoons kunt u opladen?

  • Iphones, zowel lightning als 30-pin aansluitingen
  • Mobiele telefoons met een mini-USB-aansluiting

Waar staan de oplaadstations?

  • Bij de snackautomaat, ingang van het C-gebouw, route 725
  • In de lifthal van het F-gebouw, begane grond
Patiëntenzorg Voorzieningen

Welkom in het Radboudumc

We willen graag uw bezoek aan ons ziekenhuis zo prettig mogelijk maken. Daarom kunt u tijdens uw bezoek of opname gebruikmaken van de verschillende voorzieningen. U vindt ook informatie over:

  • hulpmiddelen om op de juiste plek te komen 
  • hoe u in contact blijft
  • diensten die u geestelijk kunnen helpen   

Eten en drinken

Patiënten en bezoekers zijn welkom in ons restaurant en onze koffiecorners. In al onze restaurants kunt u betalen met pinpas of contant.

lees meer

Hotel vlakbij het Radboudumc

Familieleden van patiënten kunnen gebruikmaken van Hotel La Boutique. Dit hotel ligt dicht bij het Radboudumc.

lees meer

Radboud Apotheek

Bij de Radboud Apotheek kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week terecht voor medicatie en zelfzorgmiddelen. U vindt de Radboud Apotheek rechts achterin de hal van gebouw A, na de hoofdingang, Geert Grooteplein 10, route 614.

lees meer

Winkels en salons

In het Radboudumc vindt u verschillende winkels en salons. Hier kunt u bijvoorbeeld cadeau's kopen, maar ook nuttige spullen zoals zorghulpmiddelen. U kunt terecht in een kapsalon of een massage boeken.

lees meer

Zo komt u op de juiste plek


Begeleiding en golfkar

Wilt u bij aankomst in het ziekenhuis begeleiding? Meld dit dan bij de receptie bij de hoofdingang, T (024) 361 37 67.

lees meer

Begeleiding en golfkar

Wilt u bij aankomst in het ziekenhuis begeleiding? Meld dit dan bij de receptie bij de hoofdingang, T (024) 361 37 67. Een gastvrouw/gastheer haalt u op en begeleidt u naar uw afspraak. Dit kan van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Gastheren/vrouwen zijn vrijwilligers, wij kunnen deze service daarom niet garanderen.

Golfkar

Kunt u niet goed lange afstanden afleggen? Gebruik dan onze golfkar. Een vrijwilliger brengt u daarmee zo dicht mogelijk bij uw bestemming in het ziekenhuis. Van maandag t/m vrijdag, 7.45 tot 17.00 uur. De service wordt uitgevoerd door vrijwilligers. Daarom kunnen wij deze service niet garanderen.


Invalidenparkeer­plaatsen en rolstoelen

Op ons terrein is volop gelegenheid voor mindervaliden om te parkeren. Ook kun u op verschillende plekken een rolstoel lenen.

lees meer

Pendeldienst naar de Hoofdingang

Er rijdt een elektrische pendeldienst op het terrein van het Radboudumc, tussen de Philips van Leydenlaan (westzijde) en de Hoofdingang (gebouw A). Deze pendeldienst is een gratis service voor patiënten en bezoekers die minder mobiel zijn.

lees meer

Pendeldienst naar de Hoofdingang

Er rijdt een elektrische pendeldienst op het terrein van het Radboudumc, tussen de Philips van Leydenlaan (westzijde) en de Hoofdingang (gebouw A). Deze pendeldienst is een gratis service voor patiënten en bezoekers die minder mobiel zijn.

Voor mensen die minder mobiel zijn, kan de route vanaf de Philips van Leydenlaan naar de hoofdingang te lang zijn. Het gaat hier om een paar honderd meter, ook kent de weg een flinke heuvel. Deze is daardoor voor sommige mensen niet geschikt om lopend of in een duwrolstoel af te leggen. Eenmaal in het hoofdgebouw kunnen patiënten en bezoekers overstappen op een golfkar, die mensen binnen naar de plek van bestemming brengt.

Tijden

De pendeldienst rijdt van maandag tot en met vrijdag doorlopend tussen 8.30 uur en 12.00 uur en tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De pendeldienst is een elektrisch voertuig en wordt tussen 12.00 uur en 13.00 uur opgeladen.

Haltes

Er zijn drie haltes om in- en uit te stappen:

  • Bij de hoofdingang (A gebouw)
  • Bij de Philips van Leydenlaan (kruising met Geert Grooteplein Zuid)
  • Bij de Kiss & Ride voor de rotonde (bij de oude hoofdingang)

Contact

Voor vragen over deze service kunt u contact opnemen met de meldpost Logistiek op tel. 024-363 40 00.

Zo blijft u in contact


Telefoneren

Het Radboudumc heeft geen vaste telefoonaansluitingen voor patiënten. U kunt uw eigen mobiele telefoon gebruiken. Op sommige plaatsen in het Radboudumc mag niet gebeld worden. Dit staat duidelijk aangegeven.


Internet

In het hele ziekenhuis kunt u gratis gebruik maken van het draadloze netwerk (wifi) via uw eigen laptop, tablet of telefoon. Daarnaast is op veel afdelingen internet via een scherm aan uw bed mogelijk.


Opladen mobiele telefoon

Op een paar plekken in het Radboudumc kunt u uw mobiele telefoon veilig en snel opladen. Dit kan in de Charge-to-go laadstations.

lees meer

Televisie en radio bij uw bed

Als u opgenomen bent, dan kunt vanuit uw bed tv kijken en radio luisteren.

lees meer

Televisie en radio bij uw bed

Als u opgenomen bent, dan kunt vanuit uw bed tv kijken en radio luisteren. Het geluid kunt u via een hoofdtelefoon beluisteren. Op eenpersoonkamers mag u het geluid ook via de speakers luisteren. Het gebruik van radio en tv is gratis. Storingen kunt u melden bij ons klantcontactcentrum  (024) 361 80 00.

Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. In het weekend en in de avonduren wordt deze taak overgenomen door de meldkamer. Storingen die voor 10.00 uur gemeld zijn, worden dezelfde dag nog opgelost.


Tolk

Heeft u een tolk nodig om uw arts goed te begrijpen? Geef dit dan aan bij uw arts of verpleegkundige. Zij kunnen een tolk inschakelen via Global Talk. lees meer

Tolk

Heeft u een tolk nodig om uw arts goed te begrijpen? Geef dit dan aan bij uw arts of verpleegkundige. Zij kunnen een tolk inschakelen via Global Talk. Deze kan telefonisch of persoonlijk bij een gesprek aanwezig zijn. Voor de meest voorkomende talen kan binnen enkele minuten een professionele tolk aan de telefoon komen. Voor een persoonlijk aanwezige tolk en voor weinig voorkomende talen moeten we vooraf reserveren.

Brievenbussen

U vindt brievenbussen van PostNL in de hal en buiten bij de hoofdingang.

Goed voor de geest


Zingeving en spiritualiteit

Troost, kracht, moed en inspiratie kunnen net zo belangrijk zijn als een goede medische behandeling. Afdeling Zingeving en spiritualiteit ondersteunt u daar graag bij.

lees meer

Stilteruimte

Vlakbij de hoofdingang (route 700) vindt u de Stilteruimte: een ruimte voor iedereen die stilte zoekt of even tot rust wil komen. In de Stilteruimte is een aparte ruimte voor moslims. De ruimte is dag en nacht open voor iedereen.


Project Blue Zone

In de wereld komen 5 Blue Zones voor: gebieden waar de mensen een specifieke levensstijl en leefomgeving delen en waar ze langer leven. Het Radboudumc wil patiënten het gevoel van zo’n Blue Zone bieden. lees meer

Maatschappelijk werk

Uw ziekte en alles wat daarbij komt kijken kunnen uw dagelijks leven behoorlijk ontregelen. Onze maatschappelijk werkers kunnen u helpen om de grip op uw leven te behouden, versterken of terug te krijgen.

lees meer

Maatschappelijk werk

Uw ziekte en alles wat daarbij komt kijken kunnen uw dagelijks leven behoorlijk ontregelen. Onze maatschappelijk werkers kunnen u helpen om de grip op uw leven te behouden, versterken of terug te krijgen. Samen met u zoeken zij naar antwoorden op vragen of oplossingen voor problemen. Maatschappelijk werkers werken samen met onze artsen, verpleegkundigen en andere zorgverleners. Net als andere behandelaars hebben zij een geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat zij uw gegevens niet met anderen mogen delen. U kunt dus met een gerust hart alles met hen bespreken. 

Mogelijke problemen

Door uw ziekte, eventuele onderzoeken en behandelingen of uw opname in het ziekenhuis, kunt u bijvoorbeeld te maken krijgen met:

  • moeite met het verwerken en accepteren van uw ziekte;
  • problemen met uw partner, kinderen, en/of familie;
  • problemen die samenhangen met (negatieve) reacties van anderen, op het werk of in het dagelijks leven;
  • problemen over thuiszorg tijdens opname en herstelperiode;
  • financiële of materiële problemen, ontstaan door opname of behandeling;
  • huisvestingsproblemen in verband met uw ziekte (overleg over aangepaste behuizing);
  • twijfel over de aard van de behandeling die u moet ondergaan;
  • klachten of conflicten over de behandeling;
  • vragen over aanpak bij opname, ziekte en behandeling van kinderen.

Mantelzorger

Maatschappelijk werk biedt hulp bij praktische problemen door ziekte of opname van uw naaste. Bijvoorbeeld hulp bij het organiseren van kinderopvang, hulp bij financiële problemen, huisvestingsproblemen, of bij het aanvragen van voorzieningen (PGB, RIBW) en uitkeringen. Maar ook andere zaken kunnen aan bod komen, zoals uw beleving en gedachten. Denk aan relationele problemen, kwaliteit van leven na behandeling, etc.
 

Contact

Wilt u contact met de maatschappelijk werker van de afdeling? Vraag het uw arts of verpleegkundige.


Kunst

Kunst kan duiden, troosten, en ogen openen. Dat draagt bij aan het welbevinden van onze patiënten, bezoekers, vrijwilligers en medewerkers. Daarom vindt u verspreid over het hele Radboudumc hedendaagse beeldende kunst.

lees meer
  • Medewerkers
  • Intranet