Mijn medicatieoverzicht klopt niet. Hoe kan dat?

Het medicatieoverzicht is een momentopname. Misschien is na uw laatste bezoek aan het Radboudumc de dosering van een medicijn aangepast in overleg met uw behandelaar of bent u gestopt met een medicijn. Dit staat dan nog niet vermeld in het medicatieoverzicht in mijnRadboud. Is dat het geval? Vraag dan bij uw apotheek een actueel medicatieoverzicht op en neem dit mee bij uw eerstvolgende bezoek aan het Radboudumc. Uw behandelaar spreekt het medicatieoverzicht met u door en past het aan in uw medisch dossier.

Patiëntenzorg mijnRadboud Veelgestelde vragen

Algemeen

  • mijnRadboud is voor veel patiënten beschikbaar.

    lees meer


    Voor wie is mijnRadboud toegankelijk?

    MijnRadboud is toegankelijk voor:
    • patiënten vanaf 12 jaar,
    • ouders van kinderen jonger dan 12,
    • ouders van langdurig wilsonbekwame kinderen tussen de 12 en 18 jaar,
    • mentoren/curatoren van wilsonbekwame patiënten ouder dan 18 jaar.

  • Wat staat er in mijnRadboud?

    Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde digitale omgeving een deel van uw persoonlijke medisch dossier raadplegen. Op elk moment en via elke computer, tablet of smartphone. In mijnRadboud kunt u:

    • vervolgafspraken maken (de eerste afspraak kunt u niet maken via mijnRadboud). u kunt alleen maar een afspraak maken als u daar een uitnodiging voor heeft gekregen van de polikliniek.

     


  • Wat vindt u niet in mijnRadboud?

    Nog niet alle uitslagen en zijn zichtbaar in mijnRadboud. Bijvoorbeeld longfunctieonderzoeken en allergietesten zijn nog niet zichtbaar. U kunt wel een kopie van een uitslag opvragen bij uw behandelaar. In mijnRadboud kunt u via het tabblad 'postvak' > 'nieuw bericht' > ‘Bericht of vraag voor mijn behandelteam’ uw bericht naar uw behandelaar sturen. Onze zorgverleners streven er naar binnen 5 werkdagen uw vraag te beantwoorden. Heeft u een dringende vraag?  Dan verzoeken wij u altijd telefonisch contact op te nemen met de afdeling waar u onder behandeling bent.


  • Hoe log ik in als ik gemachtigd ben voor iemand anders?

    Als u gemachtigd bent voor een patiënt log dan eerst altijd als uzelf in. Vervolgens kunt u in uw mijnRadboud doorklikken naar het dossier van degene waarvoor u gemachtigd bent.

    Links bovenin staat ‘mijnRadboud’, daarnaast staan 2 bolletjes (normaal gesproken maar één als u alleen in uw eigen dossier mag kijken). Het eerste bolletje bent u; die is iets groter dan de ander. En het tweede bolletje is van de persoon waarvoor u gemachtigd bent. Als u op dat bolletje klikt, ziet u zijn of haar voornaam en wordt zijn of haar bolletje groter dan die van u. Daarmee wordt aangegeven dat u nu in zijn of haar dossier kijkt.

    Als u via de DigiD-app inlogt kunt u in het DigiD-scherm al kiezen voor inloggen ‘Voor iemand anders’.

     


  • Zijn de uitslagen van onderzoeken direct te zien?

    U kunt uw onderzoeksuitslagen inzien nadat deze automatisch beschikbaar zijn gekomen na de aangegeven periode.

    • Labuitslagen binnen 24 uur
    • Pathologie uitslagen binnen 7 dagen
    • Radiologieverslagen binnen 7 dagen

    Niet alle uitslagen van onderzoeken komen in mijnRadboud. Bij sommige uitslagen is het belangrijk dat uw zorgverlener u uitleg en extra informatie kan geven. Deze uitslagen krijgt u daarom bij uw afspraak met uw zorgverlener. Wat een uitslag voor u betekent, is afhankelijk van meerdere factoren. Andere informatie zoals uw klachten, lichamelijk onderzoek en andere uitslagen spelen ook een belangrijke rol. Uw behandelaar bespreekt tijdens uw volgende afspraak wat de uitslagen voor u betekenen. 

    U bepaalt zelf of u de uitslagen vooraf wilt bekijken

    Via de knop 'Tonen van brieven en uitslagen', in het menu 'Instellingen' kunt u zelf bepalen of u de uitslagen wilt zien in mijnRadboud. Een uitslag kan ook in een brief zichtbaar zijn, bijvoorbeeld in een brief van uw behandelaar aan uw huisarts. U kunt zelf beslissen of u uw brieven en uw uitslagen wilt zien in mijnRadboud door uw voorkeur aan te geven. Wilt u alleen de uitslagen zien van de onderzoeken op een polikliniek? Haal dan, indien aanwezig, het vinkje bij ‘Alle uitslagen tonen’ weg. 

    Maakt u zich zorgen en kunt u met uw vragen niet wachten tot uw volgende afspraak? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.


  • Ik wil de uitslagen liever niet zien in mijnRadboud, kan ik deze ook uitzetten?

    Ja, dat kan. U bepaalt zelf of u de uitslagen vooraf wilt bekijken.

    Via de knop 'Tonen van brieven en uitslagen', in het menu Instellingen kunt u zelf bepalen of u de uitslagen wilt zien in mijnRadboud. Een uitslag kan ook in een brief zichtbaar zijn, bijvoorbeeld in een brief van uw behandelaar aan uw huisarts. U kunt zelf beslissen of u uw brieven en uw uitslagen wilt zien in mijnRadboud door uw voorkeur aan te geven. Wilt u alleen de uitslagen zien van de onderzoeken op een polikliniek? Haal dan, indien aanwezig, het vinkje bij ‘Alle uitslagen tonen’ weg. 


  • Ik zie geen brieven van andere zorginstellingen in mijnRadboud. Klopt dat?

    In mijnRadboud vindt u alleen brieven die vanaf 28 oktober 2013 verzonden zijn door behandelaars van het Radboudumc. Brieven van vóór die datum en brieven van andere instellingen zijn niet zichtbaar in mijnRadboud. Ze staan wel in uw medisch dossier dat onze zorgverleners raadplegen. 

  • Is mijnRadboud ook beschikbaar als app?

    Ja, er is een mijnRadboud app beschikbaar voor Android en iOS (iPhone) telefoons. U kunt deze app gratis downloaden in de Google Play Store of App Store.
     


  • Wat zijn de systeemvereisten voor het gebruik van de mijnRadboudapp?

    De nieuwste versie van de mijnRadboud app draait op Apple iOS15.5, Android versie 7.0 of hoger. Als uw telefoon of tablet op een oudere versie van het besturingssysteem draait, kan de mijnRadboudapp niet gebruikt worden. 
     


  • Kan ik informatie toevoegen of wijzigen aan mijnRadboud?

    In sommige gevallen kunt u in mijnRadboud zelf vragenlijsten invullen en zelf medische gegevens bijhouden door zelf metingen in te voeren. We leggen uit hoe u dit doet in onze handleidingen.


  • Welke historische gegevens kan ik terugvinden in mijnRadboud?

    U vindt de volgende historische gegevens in mijnRadboud:
    • een overzicht van uw afspraken vanaf 2009,
    • brieven die na 28 oktober 2013 verzonden zijn door behandelaars van het Radboudumc (niet mogelijk in de app mijnRadboud),
    • uitslagen van laboratoriumonderzoek vanaf 2003,
    • uitslagen van weefselonderzoek (histologie) vanaf 1999,
    • een overzicht van uw ziekenhuisopnamen vanaf 2004 (niet mogelijk in de app mijnRadboud)
    • actuele problemen die na 28 oktober 2013 zijn vastgelegd in de probleemlijst door uw behandelaar in het Radboudumc.
    • Radiologieverslagen (geen beelden) die vanaf 2003 zijn vastgelegd door de radioloog in het Radboudumc.

  • Kan ik na het overlijden van een dierbare zijn of haar mijnRadboud nog inzien?

    MijnRadboud sluit automatisch zodra een patiënt als overleden is geregistreerd binnen het Radboudumc. Nabestaanden hebben geen recht om het dossier van een overleden familielid in te zien. Dat is wettelijk zo geregeld.
    Toch kunt u na het overlijden van een familielid met vragen blijven zitten en graag het een en ander willen uitzoeken. In dat geval kunt u contact opnemen met de behandelend arts om uw vragen te bespreken.

    Uitzondering voor ouders van kinderen jonger dan 12 jaar

    Voor ouders met ouderlijk gezag van kinderen jonger dan 12 jaar blijft mijnRadboud ook na overlijden van de patiënt (tijdelijk) toegankelijk. Deze toegang geldt tot negen maanden na het overlijden van de patiënt. Daarna sluit de toegang automatisch.

    Voor andere gemachtigden, ouders van wilsonbekwame kinderen tussen 12-18 en mentoren en curatoren, ligt dit anders. Zij hebben, conform de wet WGBO, alleen recht op inzage tijdens het leven van de patiënt.


Helpdesk digitale zorg

Bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 12.00u en tussen 13.00 en 17.00u
(024) 361 44 43
contact

Actuele problemen

  • Tijdens uw behandeling leggen artsen informatie vast over problemen waarvoor u bij uw behandelaar komt of die relevant zijn voor uw onderzoek en/of behandeling.

    lees meer


    Wat valt er onder actuele problemen in mijnRadboud?

    Tijdens uw behandeling leggen artsen informatie vast over problemen waarvoor u bij uw behandelaar komt of die relevant zijn voor uw onderzoek en/of behandeling. Bij ‘Actuele problemen’ in mijnRadboud worden de actuele problemen weergegeven die bij uw behandelteam in het Radboudumc bekend zijn. Dit kunnen klachten, verdenkingen of diagnoses zijn die relevant zijn voor uw onderzoek en/of behandeling.

  • Ik begrijp niet wat er bij actuele problemen staat, waar kan ik met mijn vragen terecht?

    Bij actuele problemen staat vaak medische vaktaal. Het kan gaan om klachten, verdenkingen of diagnoses. Heeft u vragen of herkent u een probleem niet? Stel uw vraag dan tijdens uw eerstvolgende afspraak. Kan het niet wachten? Neem dan contact op met uw behandelteam via mijnRadboud.

  • Kan ik zelf actuele problemen toevoegen aan mijn medisch dossier?

    U kunt in mijnRadboud in ‘Mijn Dossier’ bij ‘Actuele problemen’ aantekeningen maken over uw actuele problemen. Deze aantekeningen zijn alleen voor u zichtbaar. Deze aantekeningen worden niet vastgelegd in uw medisch dossier en zijn niet zichtbaar voor uw behandelteam.

Aanmelden

  • U kunt inloggen in mijnRadboud via DigiD. U heeft hiervoor de DigiD-app nodig.

    lees meer


    Hoe kan ik mij aanmelden?

    Binnenkort aanmelden met DigiD

    Er zijn 2 manieren om u aan te melden: met DigiD en met activatiecode.

    Aanmelden met DigiD 

    Voor het aanmelden met DigiD heeft u de DigiD-app nodig.
    Installeer de DigiD-app:

    1. Download de DigiD-app op uw mobiele telefoon uit de Google Play Store of de Apple App Store.
    2. Log met uw DigiD-gegevens in op deze app.
    3. Kies een persoonlijke pincode om mee in te loggen.
    4. Laat u uw identiteitsbewijs scannen.

    Aanmelden in mijnRadboud met DigiD

    1. Ga naar www.radboudumc.nl/mijnradboud
    2. Klik op ‘Inloggen/aanmelden met DigiD’. U wordt automatisch naar DigiD geleid.
    3. In DigiD kiest u voor inloggen met de DigiD-app en volgt de stappen.
    4. Als u alle stappen heeft uitgevoerd, bent u ingelogd in mijnRadboud.
    5. U kunt nu de algemene voorwaarden lezen. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u mijnRadboud gebruiken.

    Aanmelden met activatiecode

    Heeft u een brief met activatiecode gekregen? Dan kunt u een account aanmaken met behulp van de activatiecode.

    • Ga naar www.radboudumc.nl/mijnradboud
    • Klik op ‘Aanmelden met activatiecode’.
    • Vul uw activatiecode in en volg de stappen.
    • Als u alle stappen heeft uitgevoerd is uw mijnRadboud actief en bent u ingelogd in mijnRadboud.
    • U kunt nu de algemene voorwaarden lezen. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u mijnRadboud gebruiken.

    U heeft hierna toegang tot het voorportaal van mijnRadboud. Voor volledige toegang tot mijnRadboud moet u zich eerst legitimeren. Daarvoor moeten wij uw identiteitsbewijs controleren en registreren. U kunt hiervoor persoonlijk langskomen bij de inschrijfbalie. Deze vindt u bij de Hoofdingang (route 676) en bij ingang Oost (route 940). U heeft het volgende nodig:

    • uw identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart)
    • uw mobiele telefoonnummer

    Nadat u zich heeft gelegitimeerd, heeft u volledige toegang tot mijnRadboud.

    Let op: uw aanmelding voor mijnRadboud is pas afgerond als u heeft ingelogd in mijnRadboud. Doe dit binnen 90 dagen, anders verloopt uw toegang en moet u zich opnieuw aanmelden. Wanneer u eenmaal heeft ingelogd, is uw toegang onbeperkt geldig.


  • Waarom een inlogmethode met een sms-functie?

    Om uw gegevens goed te beschermen, werkt mijnRadboud met een extra controle per sms of per e-mail. Geef daarom het mobiele nummer door waarop u deze sms wilt ontvangen Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld, kiest u of u de code ontvangt u per sms of per e-maileen code die u moet invoeren. Dit is De sms-functie is een extra controle om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met u te maken hebben. 


  • Kan ik als ouder via mijnRadboud het dossier van mijn kind inzien?

    Ouders of verzorgers van kinderen tot 12 jaar kunnen toegang krijgen tot het dossier van hun kind. Om de privacy en veiligheid te borgen zijn we daarbij extra zorgvuldig. We vragen u om bij aanmelding het volgende mee te nemen:
    • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart),
    • het identificatiebewijs van uw kind,
    • uw mobiele telefoonnummer.
    Daarnaast vragen we u om een toestemmingsformulier mee te nemen. Als u wilt kunt u dit formulier thuis al invullen: Als uw kind 12 jaar wordt stopt de toegang voor ouders automatisch en kan uw kind zich aanmelden voor mijnRadboud. De Wet op de Geneeskundige Behandelings Overeenkomst bepaalt dat patiënten tussen 12 en 16 jaar informatierechten hebben. Zij hebben toegang tot het eigen dossier en beslissen of ze ouders/wettelijke vertegenwoordigers mee laten kijken. 

  • Ik ben ouder, mentor of curator van een langdurig wilsonbekwame patiënt. Kan ik via mijnRadboud het dossier van mijn kind of cliënt inzien?

    Wettelijke vertegenwoordigers van langdurig wilsonbekwame patiënten kunnen toegang krijgen tot het dossier van hun kind of cliënt. Om de privacy en veiligheid te borgen zijn we daarbij extra zorgvuldig. We vragen u om bij aanmelding het volgende mee te nemen:
    • uw identificatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart),
    • het identificatiebewijs van uw kind of cliënt,
    • indien van toepassing een verklaring van de arts als uw kind langdurig wilsonbekwaam en tussen de 12 en 18 jaar oud is,
    • indien van toepassing een verklaring van de rechtbank die aangeeft dat u de mentor of curator bent van een patiënt ouder dan 18 jaar,
    • uw mobiele telefoonnummer.
    Daarnaast vragen we u om een toestemmingsformulier in te vullen. Als u wilt kunt u dit formulier thuis al invullen:

  • Kan iemand anders mij aanmelden voor mijnRadboud?

    Het is niet mogelijk om iemand te machtigen om u aan te melden. Om toegang te krijgen is het nodig dat u zich persoonlijk aanmeldt en identificeert bij de centrale inschrijfbalie of bij de balie van de polikliniek. Dit is nodig om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met u te maken hebben. 

  • Heb ik speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig?

    Voor het gebruik van mijnRadboud hebt u geen speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig. Wat u wél nodig heeft is:

    • een mobiele telefoon,
    • een pc, laptop, smartphone of een tablet (Apple of Android),
    • een internetverbinding,
    • een internetbrowser zoals Microsoft Edge of Google Chrome,
    • het programma Acrobat reader om pdf-bijlagen te openen.

In- en uitloggen met gebruikersnaam

  • Er zijn 2 manieren om u aan te melden: met DigiD en met activatiecode.

    lees meer


    Hoe activeer ik mijnRadboud?

    Aanmelden met DigiD

    U kunt inloggen in mijnRadboud via DigiD. U heeft hiervoor de DigiD-app nodig.

    Installeer de DigiD-app.

    1. Download de DigiD-app op uw mobiele telefoon uit de Google Play Store of de Apple App Store.
    2. Log met uw DigiD-gegevens in op deze app.
    3. Kies een persoonlijke pincode om mee in te loggen.
    4. Laat u uw identiteitsbewijs scannen.

    Inloggen in mijnRadboud met DigiD

    1. Ga naar www.radboudumc.nl/mijnradboud
    2. Klik op ‘Inloggen/aanmelden met DigiD’. U wordt automatisch naar DigiD geleid.
    3. In DigiD kiest u voor inloggen met de DigiD-app en volgt de stappen.
    4. Als u alle stappen heeft uitgevoerd, bent u ingelogd in mijnRadboud.
    5. U kunt nu de algemene voorwaarden lezen. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u mijnRadboud gebruiken.

    Aanmelden met activatiecode

    • Als u een (afspraak)brief met een activatiecode heeft ontvangen, kunt u een account aanmaken met behulp van deze activatiecode. Nadat u bent aangemeld, heeft u 90 dagen de tijd om in te loggen in mijnRadboud. Daarna verloopt uw account en moet u deze opnieuw aanvragen. Wilt u hulp bij het activeren van mijnRadboud? De medewerkers van de inschrijfbalie helpen u graag.
    • Ook als u een brief met activatiecode heeft ontvangen kunt u zich alsnog aanmelden met DigiD. U kunt de activatiecode dan weggooien.

  • Hoe werkt inloggen via vingerafdruk of wachtwoordcode?

    U kunt inloggen in de mijnRadboud app op uw telefoon met uw gebruikersnaam en: 

    • uw gebruikersnaam en wachtwoord, of: 
    • vingerafdruk (inloggen met biometrie), of:
    • wachtwoordcode (pincode van 4 cijfers), of: 
    • gezichtsherkenning

    De eerste keer dat u inlogt in de nieuwe versie van de app, vraagt de app u actief of u in wilt loggen met vingerafdruk of wachtwoordcode. U kunt dit op een later moment altijd nog opnieuw instellen of veranderen door in het menu ‘accountinstellingen’ de verschillende opties aan of uit te zetten. Na het inloggen ontvangt u per sms een code die u moet invoeren. Dit is een extra controle om zeker te weten dat u zelf het verzoek tot aan- of uitzetten heeft gedaan. 


  • Ik ben ingelogd in mijn Radboud, maar er staat nog geen informatie in. Hoe kan dat?

    • Mogelijk heeft u alleen toegang tot het voorportal van mijnRadboud waarin alleen beperkte informatie is te zien. Om volledige toegang te krijgen moet u zich eerst legitimeren bij de inschrijfbalie.
    • Ziet u wel afspraken staan? In dat geval is er nog geen informatie uit uw medisch dossier beschikbaar in mijnRadboud.
    • Is mijnRadboud helemaal leeg? Neem dan contact met ons op. Bel naar (024) 361 44 43 of stel uw vraag per mail. Of kom langs bij één van de inschrijfbalies.

  • Mijn activatiecode werkt niet. Wat moet ik doen?

    Mogelijk is de geldigheidsduur van de code verlopen. Uw activatiecode is 30 90 dagen geldig.

    In de brief die u bij uw aanmelding hebt gekregen, staat tot welke datum de code geldig is. Werkt uw code niet, neem dan contact met ons op. Bel naar (024) 361 44 43 of stel uw vraag per mail.

    U kunt ook bij uw eerstvolgende bezoek aan het Radboudumc een nieuwe activatiecode opvragen bij de centrale inschrijfbalie. Neem daarvoor uw identiteitsficatiebewijs mee.


  • Ik ben mijn activatiecode kwijt. Wat moet ik doen?

    Neem dan contact met ons op. U ontvangt daarna zo snel mogelijk een brief met een nieuwe activatiecode. Met deze code kunt u zich aanmelden als nieuwe gebruiker.

    U kunt ook bij uw eerstvolgende bezoek aan het Radboudumc een nieuwe activatiecode opvragen bij de centrale inschrijfbalie. Neem daarvoor uw identificatiebewijs mee.

     


  • Ik heb geen brief met activatiecode ontvangen. Wat moet ik doen?

    U kunt inloggen in mijnRadboud met behulp van de DigiD-app. U ontvangt alleen een brief met activatiecode als bij ons geen bsn-nummer van u bekend is. Zonder SBN kun tu niet met de DigiD-app in loggen. Lukt het inloggen met DigiD niet? Neem dan contact met ons op. U ontvangt daarna zo snel mogelijk per brief een nieuwe activatiecode. Met deze code kunt u zich aanmelden als nieuwe gebruiker.

    U kunt ook bij uw eerstvolgende bezoek aan het Radboudumc een nieuwe activatiecode opvragen bij de centrale inschrijfbalie. Neem daarvoor uw identificatiebewijs mee.


  • Ik wil de code per sms op een ander telefoonnummer ontvangen, wat moet ik doen?

    U kunt zelf uw mobiele nummer wijzigen in mijnRadboud. Dit kan alleen via de webversie van mijnRadboud, niet via de app. Log met uw huidige mobiele nummer in in mijnRadboud. Via het tabblad Instellingen, gaat u naar uw Persoonsgegevens. Klik op Persoonsgegevens wijzigen en wijzig uw mobiele nummer. U kunt uw code ook per e-mail ontvangen.


  • Het inloggen lukt niet, er staat dat mijn account is uitgeschakeld. Wat moet ik doen?

    Er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor uw account is uitgeschakeld. De meest voorkomende oorzaak is het te vaak invullen van een verkeerd wachtwoord. U kunt maximaal vijf keer achter elkaar een verkeerd wachtwoord invullen. Na de vijfde keer wordt de toegang tot mijnRadboud geblokkeerd. 

    Om weer toegang te krijgen tot mijnRadboud, kunt u contact opnemen met ons. 


  • Ik ontvang geen code via sms. Wat moet ik doen?

    Klik op de knop ‘verstuur opnieuw’ als u binnen enkele minuten nog geen code heeft ontvangen. Ontvangt u daarna nog steeds geen code op uw mobiele telefoon? Dan staat uw mobiele telefoonnummer waarschijnlijk niet correct in ons systeem. Neem dan contact met ons op om uw gegevens te controleren.

    Wanneer uw mobiele nummer niet juist in ons systeem staat, kunt u bij uw eerstvolgende bezoek uw telefoonnummer laten wijzigen bij de inschrijfbalie. Het is niet mogelijk om telefonisch een wijziging in uw gegevens door te geven.

    U kunt ook zelf uw mobiele nummer wijzigen in mijnRadboud. Dit kan alleen via de webversie van mijnRadboud, niet via de app. Log met uw huidige mobiele nummer in in mijnRadboud. Via het tabblad Instellingen, gaat u naar uw Persoonsgegevens. Klik op Persoonsgegevens wijzigen en wijzig uw mobiele nummer. U kunt uw code ook per e-mail ontvangen.


  • Ik krijg de melding ‘Uw mobiele telefoonnummer is niet bekend in mijnRadboud’. Wat moet ik doen?

    Wanneer u deze melding krijgt, is uw mobiele telefoonnummer niet bekend in mijnRadboud. U kunt alleen gebruik maken van mijnRadboud als uw mobiele nummer bekend is bij het Radboudumc. Bij uw eerstvolgende bezoek aan het Radboudumc kunt u uw mobiele nummer doorgeven bij de centrale inschrijfbalie of bij de balie van de polikliniek waar u onder behandeling bent.


  • Ik wil mijn wachtwoord van mijnRadboud wijzigen. Hoe doe ik dat?

    U kunt zelf een nieuw wachtwoord aanmaken. Ga naar de inlogpagina van mijnRadboud. Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ onder het veld waarin u uw wachtwoord moet invoeren. Volg daarna de instructies op het scherm.

    Lukt het niet? Neem dan contact met ons op. Bel naar (024) 361 44 43 of stel uw vraag per mail. Of kom langs bij één van de inschrijfbalies.

    Inschrijfbalies

    Open op maandag t/m vrijdag van 7.30-17.00 uur
    Bekijk de verschillende locaties


Afspraken maken, voorbereiden en vragen stellen

  • Via mijnRadboud kunt u alleen vervolgafspraken maken als de zorgverlener u daarvoor uitnodigt. U ontvangt dan vanzelf een bericht in mijnRadboud om dit te doen.


  • Kan ik via mijnRadboud mijn afspraak verzetten of afzeggen?

    Ja, dat kan. U kunt tot uiterlijk 5 werkdagen van te voren een verzoek doen om uw gemaakte afspraak af te zeggen. Wilt u een afspraak afzeggen die binnen 5 werkdagen plaatsvindt? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent.


  • Kan ik vragen stellen aan mijn behandelteam?

    U kunt vragen stellen door Via een bericht te sturen aan uw behandelteam. Dit doet u door in uw postvak in mijnRadboud te klikken op 'Een nieuw bericht sturen ’vraag het uw behandelteam' in mijnRadboud kunt u vragen stellen aan uw behandelteam. Dit kan als u het afgelopen jaar of de komende drie maanden een afspraak heeft (gehad).


    Let op: bij spoed is mijnRadboud niet geschikt. Bel dan met de polikliniek waar u onder behandeling bent of de telefooncentrale van het Radboudumc T (024) 361 11 11. Bel 112 als het een noodgeval is.


  • Wanneer kan ik een antwoord verwachten als ik een bericht stuur aan mijn behandelaar?

    U kunt binnen vijf werkdagen een antwoord verwachten. Gebruik mijnRadboud dus niet voor spoedvragen of -situaties. Neem bij spoed contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent of de telefooncentrale van het Radboudumc T (024) 361 11 11. Bel 112 als het een noodgeval is.

    Ik heb een vraag gesteld en nog geen antwoord gehad
    Iedereen hoort binnen tien vijf werkdagen een antwoord te krijgen. Heeft u na tien vijf werkdagen nog geen reactie ontvangen? Dan is er iets mis gegaan, onze excuses daarvoor. We vragen u om telefonisch contact op te nemen met de polikliniek waar u onder behandeling bentuw behandelaar.


  • Hoe kan ik in mijnRadboud mijn afspraak op de polikliniek voorbereiden?

    U kunt via mijnRadboud uw afspraak voorbereiden. Deze voorbereiding bestaat uit een aantalmaximaal drie stappen:

    • Persoonsgegevens controleren: controleer of uw gegevens kloppen en vul ze eventueel aan.
    • Allergieën controleren: heeft u last van een allergie die niet in uw medisch dossier staat vermeld? Dan kunt u hier een verzoek doen om de allergie in uw dossier op te nemen. Wanneer u geen last meer heeft van een allergie, kunt u dit hier ook aangeven. Uw arts bespreekt de allergie-informatie met u en beslist daarna of de wijziging in uw dossier wordt opgenomen.
    • Vragenlijst invullen: voor sommige spreekuren verzoeken we u om van tevoren een vragenlijst in te vullen. U ziet dan een link naar de vragenlijst in beeld. Klik in dat geval op de link en beantwoord alle vragen. De arts gebruikt uw antwoorden bij de voorbereiding op de afspraak.


    Waarom zie ik niet alle stappen bij ‘afspraak voorbereiden’?

    U hoeft niet voor elke afspraak opnieuw uw gegevens te controleren of een vragenlijst in te vullen. U krijgt alleen de onderwerpen te zien die u nog moet voorbereiden. Het kan dus voorkomen dat u meteen klaar bent met de voorbereiding van uw afspraak. ezoek aan het Radboudumc. Uw behandelaar spreekt het medicatieoverzicht met u door en past het aan in uw medisch dossier.


Medicijnen

  • Het medicatieoverzicht is een momentopname.

    lees meer


  • Staan alle medicijnen die ik gebruik in het overzicht?

    In het overzicht met medicijnen staan alleen medicijnen die in het Radboudumc bekend zijn. Misschien gebruikt u ook medicijnen die een behandelaar buiten het Radboudumc heeft voorgeschreven, deze staan niet in dit overzicht.

    Wat moet ik doen als het overzicht met medicijnen niet klopt of niet compleet is?

    Het overzicht met medicijnen is een momentopname. Als het overzicht niet klopt, omdat u bijvoorbeeld bent gestopt met een medicijn, dan kunt u bij uw apotheek een actueel overzicht van uw medicijnen opvragen en meenemen naar uw afspraak in het Radboudumc. Uw behandelaar spreekt het overzicht met medicijnen dan met u door en past het aan in uw medisch dossier. U hoeft hiervoor niet apart een afspraak te maken.

    Kan ik zelf medicijnen toevoegen of verwijderen?

    U kunt zelf geen medicijnen toevoegen of verwijderen. Wilt u uw overzicht met medicijnen laten aanpassen? Neem dan een actueel overzicht van uw medicijnen van uw apotheek mee naar uw afspraak in het Radboudumc. U kunt daarnaast ook de verpakking van de medicijnen die u gebruikt, meenemen naar de afspraak. Uw behandelaar bespreekt dit met u en past het aan in uw medisch dossier.

     


  • Hoe vraag ik een herhaalrecept aan?

    Hoe vraag ik een herhaalrecept aan?

    • Ga naar ‘Medicijnen’ onder het tabblad ‘Mijn dossier’
    • Klik op ‘Herhaalrecept aanvragen’ en selecteer de medicijnen waarvoor u een herhaalrecept aan wilt vragen.  
    • Klik onderaan de pagina op ‘Volgende’
    • Via ‘+ Opmerkingen toevoegen’ kunt eventueel een bericht of vraag bijvoegen.
    • Selecteer de apotheek waar u uw medicijnen op wilt halen.
    • Controleer uw aanvraag en klik op ‘Verzenden’.
    • U ontvangt een bevestiging dat uw aanvraag is verstuurd.
    • Wanneer uw aanvraag is verwerkt ontvangt u een bericht via mijnRadboud.

    Ik kan geen herhaalrecept aanvragen, wat nu?

    Voor sommige medicijnen is het niet mogelijk een herhaalrecept aan te vragen. Onder het medicijn staat dan  ‘U kunt geen herhaalrecept aanvragen voor dit medicijn’. Neem hiervoor contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent. Dit kan ; telefonisch of via een bericht aan uw behandelteam. Dit doet u door in uw postvak in mijnRadboud te klikken op een ‘Nieuw bericht sturen’via ‘vraag het uw behandelteam’ in mijnRadboud.


Veiligheid en privacy

  • Nee, mijnRadboud is een persoonlijk medisch dossier. U kunt dus alleen vragen stellen over uzelf.


  • Hoe veilig is mijnRadboud?

    Wij gaan op een veilige manier om met uw gegevens en voldoen aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Berichten met medische informatie worden niet verstuurd via e-mail, maar blijven binnen de beveiligde omgeving van mijnRadboud.
     

  • Hoe staat het met mijn privacy?

    Uw gegevens in mijnRadboud komen uit uw medisch dossier. Voor uw gegevens in mijnRadboud gelden dezelfde regels als voor uw digitale dossier dat we in het ziekenhuis gebruiken. Alleen behandelaars voor wie inzage in uw gegevens noodzakelijk is om u goed te behandelen, hebben inzage in uw gegevens. Zie ook de algemene voorwaarden.

    Over privacy

    Het Radboudumc respecteert uw privacy en draagt er zorg voor dat uw persoonlijke gegevens altijd vertrouwelijk en in overeenstemming met de privacywetgeving worden behandeld. We streven er naar om de privacy van patiënten, bezoekers en medewerkers zo goed mogelijk te waarborgen.
    Lees meer hierover op de privacypagina.

  • Hoe is mijnRadboud beveiligd?

    Om uw gegevens goed te beschermen, werkt het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord in mijnRadboud met een extra controle per sms of e-mail. Dit geldt zowel voor de webversie als voor de app. Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld, ontvangt u per sms of e-mail een code die u moet invoeren. De codesms-functie is een extra controle om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met u te maken hebben. We raden u aan om altijd uit te loggen als u klaar bent met het raadplegen van mijnRadboud. Als u 15 minuten niet actief bent op mijnRadboud, wordt u automatisch uitgelogd.

    Inloggen in mijnRadboud met DigiD

    U kunt ook met DigiD inloggen in mijnRadboud. U heeft hiervoor de DigiD-app nodig. De overheid wil graag dat mensen veilig en betrouwbaar kunnen inloggen bij overheidsinstanties en zorginstellingen. Daarom moeten ook zorginstellingen overgaan naar inloggen met DigiD. Op weg naar deze toekomstige verplichting start het Radboudumc binnenkort alvast met inloggen via de DigiD-app voor alle nieuwe gebruikers van mijnRadboud. Om via de DigiD-app in te inloggen op mijnRadboud is een eenmalige check van uw identiteitsbewijs nodig. Dat verhoogt het betrouwbaarheidsniveau.


Meldingen

  • De no show status kan ontstaan als er iets niet goed geregistreerd is door de afdeling waar u de afspraak had.

    lees meer


    Ik krijg een melding dat ik mijn afspraak heb gemist/ik krijg een no show melding, terwijl ik wel geweest ben of tijdig afgemeld had, wat nu?

    De no show status kan ontstaan als er iets niet goed geregistreerd is door de afdeling waar u de afspraak had. De notificatie in mijnRadboud kan niet meer aangepast worden, maar als u het idee heeft dat de ‘no show registratie’ actief blijft, dan kunt u dit het beste even opnemen met de betreffende afdeling. U kunt een bericht sturen aan uw behandelaar via mijnRadboud of telefonisch contact opnemen met de afdeling.
     


  • Ik krijg een melding via e-mail dat er een nieuw bericht/nieuwe uitslag voor mij klaar staat in mijnRadboud maar als ik inlog zie ik niets nieuws. Wat nu?

    Als u een melding krijgt dat er iets nieuws voor u klaar staat in mijnRadboud, dan kan het zijn dat u een nieuw bericht hebt, dat er een nieuwe brief is toegevoegd, een nieuwe uitslag binnen is. Het kan ook om de uitslag van een ouder onderzoek gaan. Een uitslag krijgt in mijnRadboud de datum waarop u het onderzoek had. Dus niet de datum waarop de uitslag bekend werd. Mogelijk vindt u uw nieuwe uitslag dus wat verderop in de lijst met uitslagen.

    Helaas kan er vanwege privacy en beveiliging geen directe link naar de specifieke uitslag in de melding worden opgenomen.  
     

  • Medewerkers
  • Intranet