Patiënt­ervaringen ambulante geestelijke gezondheidszorg

In 2018 heeft het Radboudumc aan patiënten gevraagd wat hun ervaringen zijn met de ambulante geestelijke gezondheidszorg in het ziekenhuis. Ambulante zorg betekent dat de zorgverlener, zoals een arts of psycholoog, naar de patiënt toe gaat in plaats van andersom. De vragenlijst is verstuurd naar 236 patiënten. 52 patiënten (22%) vulden de vragenlijst in. Wij gebruiken de resultaten om onze zorg verder te verbeteren.

Algemene waardering

  • Patiënten waarderen de ambulante geestelijke gezondheidszorg met een 7,6.
  • 52% van de patiënten zou het Radboudumc aanbevelen aan familie en vrienden, 39% geeft aan dit waarschijnlijk te doen.
  • De patiënten waren het meest positief over de vervulling van hulpwensen en de informatie over de behandeling.
  • Van alle beoordeelde thema’s waren patiënten het minst positief over de informatie over cliëntenrechten en keuzemogelijkheden.

Waardering per thema

Hieronder ziet u de patiëntervaringen met de ambulante geestelijke gezondheidszorg per thema.
Grafiek

Patiënten beantwoorden vragen over verschillende thema’s in de zorg. Zo wordt bijvoorbeeld gevraagd of patiënten vonden dat de behandelaar in voldoende mate begrijpt wat de klachten van de patiënt zijn. Dit is één van de vragen die valt onder het thema vervulling hulpwensen. De antwoorden op de verschillende vragen per thema vormen gezamenlijk de totale beoordeling van een thema. De beoordeling per thema wordt weergegeven in drie categorieën: positieve, neutrale en minst positieve ervaringen.
Patiëntenzorg Resultaten
Resultaten (29)

Filter

  • Medewerkers
  • Intranet